Ongelmana...vaihdoin e61 535d raidetangonpäät (trw)molemminpuolin, vanhojen irroituksessa ja uusien asennuksessa ei ongelmia. Mutta..n.1000km ajon jälkeen huomasin yhtäkkii et ratti on vinossa!? Asennetut trw:t oli täysin samanlaiset/kokoiset ku alla olleet orkkikset. Ja joo...laskin kierretyt kierrokset...kaikki mutterit on kunnolla kiinni. Miten helkutissa se ratti yhtäkkiä meni noinvinoon(n.klo"10-vaille"), heti asennuksen jälkeen kaikki täysin jees.. Ideoita?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Raidetangonpään vaihto-ongelmat
Collapse
X
-
Originally posted by Juuså View PostKäytä nelipyöräsuuntauksessa. Kulmat vituillaan, käytännössä mahdotonta saada ne kulmat täysin samaan kohti jos raidetangonpään menee vaihtamaan. Kierroskin siinä raidetangossa vaikuttaa paljon, ei tarvii osissa olla siis kummosta heittoa.
Juu, näin oli tarkoitus tehdä. Kummastelin vaan että alkuunsa ratti on suorassa..ja tonnin verran ku kilsoja takana ni ratti aivan perseellään.
Comment
-
-
Autossasi lienee aktiiviohjaus, jolloin ohjausjärjestelmään vaikuttavien huoltotoimenpiteiden yhteydessä tulisi tehdä aktiiviohjauksen ohjauskulmakalibrointi kuvatun rattiasentomuutoksen välttämiseksi.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostAutossasi lienee aktiiviohjaus, jolloin ohjausjärjestelmään vaikuttavien huoltotoimenpiteiden yhteydessä tulisi tehdä aktiiviohjauksen ohjauskulmakalibrointi kuvatun rattiasentomuutoksen välttämiseksi.
Comment
-
-
Itelläkin aktiiviohjaus ja ei sen pitäisi seota jos raidetangonpäät vaihtaa. Suunnatessa on hyvä pitää auto käynnissä kun asettaa ratin keskelle, ja muutenkin ollut koko suuntauksen ajan käynnissä. Aina on sattunut ratti suoraan nyt kun kaikki paikat on kunnossa. Kokelin myös istalla tuota pyöränsuuntaus hommaa, samalla tavalla sattuu ratti keskelle, ei se testeri näytä kun sen optimaalisen keskikohdan. Toki tuo aktiiiviohjauksen kalibrointi kannattaa tehdä, jos on paljon osia vaihdeltu osia ohjaukseen. Minä pystyn tekemään sen Kuopion seudulla, missä päin itse vaikutat? Foorumilta varmasti löytyy joku istan omaava lähellä omaa paikkakunnaltasi. Viime kesänä painin saman ongelman kanssa, ei pysynyt ratti suorassa vaikka mitenkä nelipyöräsuuntas ja istalla kalibroi aktiiviohjausta. Syyllinen oli takana akatukivarren alimmat ja etummaiset puslat, ajossa muutti kulmia. Huomasi myös takarenkaiden sisäkanttien radikaalista kulumisesta. Ne kun vaihto nii johan rupes auto kulkemaan suoraan eikä suuntauksessakaan ole enää ollut mtn ongelmia.Last edited by Juuså; 14-07-2019, 01:44.G31 540d xDrive -18
Comment
-
-
Originally posted by Juuså View PostItelläkin aktiiviohjaus ja ei sen pitäisi seota jos raidetangonpäät vaihtaa. Suunnatessa on hyvä pitää auto käynnissä kun asettaa ratin keskelle, ja muutenkin ollut koko suuntauksen ajan käynnissä. Aina on sattunut ratti suoraan nyt kun kaikki paikat on kunnossa. Kokelin myös istalla tuota pyöränsuuntaus hommaa, samalla tavalla sattuu ratti keskelle, ei se testeri näytä kun sen optimaalisen keskikohdan. Toki tuo aktiiiviohjauksen kalibrointi kannattaa tehdä, jos on paljon osia vaihdeltu osia ohjaukseen. Minä pystyn tekemään sen Kuopion seudulla, missä päin itse vaikutat? Foorumilta varmasti löytyy joku istan omaava lähellä omaa paikkakunnaltasi. Viime kesänä painin saman ongelman kanssa, ei pysynyt ratti suorassa vaikka mitenkä nelipyöräsuuntas ja istalla kalibroi aktiiviohjausta. Syyllinen oli takana akatukivarren alimmat ja etummaiset puslat, ajossa muutti kulmia. Huomasi myös takarenkaiden sisäkanttien radikaalista kulumisesta. Ne kun vaihto nii johan rupes auto kulkemaan suoraan eikä suuntauksessakaan ole enää ollut mtn ongelmia.
Kiitos kun tarjouduit jeesimään, pk-seudulta olen.
Comment
-
Comment