Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530d -03 DDE programming status 5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    E60 530d -03 DDE programming status 5

    Oli tarkoitus päivittää x virityspajan ohjelmoima dde vakioksi ista/p:llä. Lopputulemana sellainen että ohjelmointi keskeytyi ja mitä ilmeisemmin dde on nyt tyhjä.

    Sitten koitettiin Winkfp:llä ja se ei edes yritä vaan antaa errorit 704 ja 702.

    -Moottorin vikavalo ei syty
    -Startti pyörittää mutta ei lähde tulille.
    -INPA näkee dde:n functional jobs takaa mutta ei pääse sisälle.
    -ISTA+ näkee dde:n ja osaa kertoa että ohjelmointi keskeytynyt.
    -Monesta muusta purkista tulee vikakoodi DME/DDE message missing.

    Mitenkä tuohon saadaan järki takaisin sisään?
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2712
    • Tampere

    #2
    Miten käytännössä fläshäsit ecun - ICOM:illa oletettavasti ja auto koko ajan virtalähteessä?

    Selvisikö tuliko tilanteessa tiedonsiirtokatkos, virrat käyneet alhaalla vai jäi tuntemattomasta syystä kesken?

    Onko synkkaus DME/CAS/EWS tallella?

    Entä uudelleenfläshäys WinKFP:n avulla sen jälkeen kun akun irroittaa esim. 30 min. ajaksi ja kytkee takaisin?
    Last edited by JaniLap; 24-07-2019, 21:42.
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      #3
      Winkfpllä, jos identti tulee niin menee sisään comfort modella.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by JaniLap View Post
        Miten käytännössä fläshäsit ecun - ICOM:illa oletettavasti ja auto koko ajan virtalähteessä?

        Selvisikö tuliko tilanteessa tiedonsiirtokatkos, virrat käyneet alhaalla vai jäi tuntemattomasta syystä kesken?

        Uudelleenfläshäysyritys ei mahdolista?
        Joo ICOM:lla kiinni autossa ja virtaa 50A virtalähteestä.

        Final reportissa oli ulkomuistista että "DME/DDE: ecu does not respond or respond is incorrect" tjsp.

        Koitin istalla fläshätä kahdesti ja sama lopputulos molemmilla kerroilla.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by suppari View Post
          Winkfpllä, jos identti tulee niin menee sisään comfort modella.
          comfort modella koitinkin ja sillä sain noi mainitut errorit.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            WinKFP:llä tuo error 704 tulee muistaakseni kun ladattuna ei ole tarvittavat datenit.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              WinKFP:llä tuo error 704 tulee muistaakseni kun ladattuna ei ole tarvittavat datenit.
              Hmm.. Laitoin import valikosta import factory data -> ../sp-daten-v66/e60/data datakansio ei siis ole "normaalissa" c:/ec-apps.. sijainnissa. Voisiko tämä tehdä ongelman? :think
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9156
                • Oulu

                #8
                Originally posted by peto2 View Post
                Hmm.. Laitoin import valikosta import factory data -> ../sp-daten-v66/e60/data datakansio ei siis ole "normaalissa" c:/ec-apps.. sijainnissa. Voisiko tämä tehdä ongelman? :think
                Voihan sen kansion käsinkin siirtää sinne.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Voihan sen kansion käsinkin siirtää sinne.

                  Luonnollisesti, mutta onko siitä mitään apua? Auton luokse on n. 70km matkaa. Ei viittis montaa kertaa "kokeilla". :think
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5152
                    • Kouvola, Savisto

                    #10
                    Vie virityspajalle ja bdm ohjelmoinnilla vakiosofta tai vaikka virisofta sisään.
                    Joka tapauksessa bdm ohjelmoinnilla pelastettavissa.
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by peto2 View Post
                      Hmm.. Laitoin import valikosta import factory data -> ../sp-daten-v66/e60/data datakansio ei siis ole "normaalissa" c:/ec-apps.. sijainnissa. Voisiko tämä tehdä ongelman? :think
                      Teithän kaikki kolme importtia?
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Tämäkin selvisi. Olivat vieneet gurun käsittelyyn ja DDE sieltä oli hajalla. Kuulemma "muisti hajalla". Oli kuitenkin saanut fläshättyä sisään jonkun puukotetun softan.


                        Tulkitsisin että niin että osa muistiosotteista kuolleita ja puukotetulla softalla saatu osittain kierrettyä ongelma.
                        Last edited by peto2; 06-08-2019, 19:05.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          #13
                          .
                          Kyllä sulle on höpöhöpöä kerrottu.

                          Moottorinohjaimen liikennettä hoitelee ja valvoo prosessori.
                          Muistipaikkoja ei varmaankaan muutella ilman muutoksia prossuun, sitä ei kukaan tee.
                          Kun ja jos muistipiiri on rikki, niin pimeenä mahtaa olla koko purkki.
                          Ainoa pelastus on BDM-luku ja kirjoitus "uuteen" ecuun.
                          Kloonaaminen on helppoa ja käytetyt ei paljoa maksa.
                          Kaapelilla on vaikea saada mitään todella rikki, jos ei nyt ihan ala pieksämään autoa sillä.
                          Jos taas se fläshi on jäänyt tyhjäksi, niin saattaa joskus käydä - vaikka tekisit kaiken oikein, niin luku on käytännössä aina kuitenkin onnistunut, lukee BDMmällä sen lopun, mikä on jäljellä ja yhdistää kaapeliluvun siihen, niin sinulla on "täysi" file siinä, jonka voi kirjoittaa vanhaan purkkiin, tai uuteen.
                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2855
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by tuikku View Post
                            .
                            Kyllä sulle on höpöhöpöä kerrottu.

                            Moottorinohjaimen liikennettä hoitelee ja valvoo prosessori.
                            Muistipaikkoja ei varmaankaan muutella ilman muutoksia prossuun, sitä ei kukaan tee.
                            Kun ja jos muistipiiri on rikki, niin pimeenä mahtaa olla koko purkki.
                            Ainoa pelastus on BDM-luku ja kirjoitus "uuteen" ecuun.
                            Kloonaaminen on helppoa ja käytetyt ei paljoa maksa.
                            Kaapelilla on vaikea saada mitään todella rikki, jos ei nyt ihan ala pieksämään autoa sillä.
                            Jos taas se fläshi on jäänyt tyhjäksi, niin saattaa joskus käydä - vaikka tekisit kaiken oikein, niin luku on käytännössä aina kuitenkin onnistunut, lukee BDMmällä sen lopun, mikä on jäljellä ja yhdistää kaapeliluvun siihen, niin sinulla on "täysi" file siinä, jonka voi kirjoittaa vanhaan purkkiin, tai uuteen.
                            Nämä tarinat tuppaa vähän muuttumaan matkan varrella...
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2712
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by böntti View Post
                              Nämä tarinat tuppaa vähän muuttumaan matkan varrella...
                              Kerro lisää?
                              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎