Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530d -03 DDE programming status 5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8267
    • Järvikylä (Nakkila)

    #16
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Kyllä sulle on höpöhöpöä kerrottu.

    Moottorinohjaimen liikennettä hoitelee ja valvoo prosessori.
    Muistipaikkoja ei varmaankaan muutella ilman muutoksia prossuun, sitä ei kukaan tee.
    Kun ja jos muistipiiri on rikki, niin pimeenä mahtaa olla koko purkki.
    Ainoa pelastus on BDM-luku ja kirjoitus "uuteen" ecuun.
    Kloonaaminen on helppoa ja käytetyt ei paljoa maksa.
    Kaapelilla on vaikea saada mitään todella rikki, jos ei nyt ihan ala pieksämään autoa sillä.
    Jos taas se fläshi on jäänyt tyhjäksi, niin saattaa joskus käydä - vaikka tekisit kaiken oikein, niin luku on käytännössä aina kuitenkin onnistunut, lukee BDMmällä sen lopun, mikä on jäljellä ja yhdistää kaapeliluvun siihen, niin sinulla on "täysi" file siinä, jonka voi kirjoittaa vanhaan purkkiin, tai uuteen.

    Niin itte en ole ollut mukana kun auto on tohtorilla käynyt ja kaikki mitä minä olen kuullut on toisen käden tietoa ei niin sähköä tuntevan kaverin kautta. Sekin on kysymysmerkki että tarkoitetaanko muistilla ramia vai romia vai onko se ymmärretty väärin. Siksi "" :think
    Last edited by peto2; 06-08-2019, 18:06.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      #17
      Sanoisin että tässä oli vaan huono tuuri, ja nöiden tyyppivikana oleva checksum meni sekaisin päivityksen yhteydessä. Useampia tällaisia on parsittu ehjäksi.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #18
        No tämä auto tosiaan tuli minulle korjattavaksi. Alunperin oli ollut päävirtakaapeli poikki, tämä arvatenkin perinteiseen tyyliin on/off-räpsiessään on aiheuttanut laturin jännitteensäätimen hallitsemattoman toiminnan ja ajoittaisen hetkittäisen ylijännitteen. Lopputulemana moottorinohjain on toisinaan käynnistynyt ja toisinaan ei. Ohjainlaitetta on yritetty päivittää lukuisia kertoja siinä onnistumatta (ei päivittäjän vika, selviää myöhemmin).

        Ecun softa oli korruptoituneessa tilassa auton minulle saapuessa. Yritin ensin päivättää softaa lukuisia kertoja obd-portin kautta siinä onnistumatta, kuten oli jo peto2 tehnyt aikaisemmin. Otin sitten moottorinohjaimen pöydälle ja totesin että itse olin noin 2,5v sitten tehnyt tähän samaiseen autoon moottorinohjainlaitteen vaihdon (toisen korjaamon tilaamana). Noh, otin arkistosta tuolta ajalta peräisin olevan alkuperäisen softan ja kirjoittelin sen ecuun täydellisenä. Ecu alkoi toimimaan ja auto käynnistyi.

        Yritin sitten uudestaan obd-portin kautta päivittää ecua, taas sama homma eli ei onnistu. Kirjoitin jälleen purkkiin alkuperäisen softan ja sitten yritin ohjelmoida ecua "obd-portin kautta" omassa pöydällä olevassa testipenkissä joka kyllä toimii 100% ja on toiminut senkin jälkeen. Edelleen sama vika, softaus ei mene läpi. Pistin sitten lopulta ecuun n:n. kerran sen samaisen ikivanhan backupin että auto saatiin käyntiin.

        Tästä kaikesta sitten tuumasin että ohjainlaite lienee on rikki koska normaalisti softat päivittämällä checksum ei mene koskaan läpi, eli toisin sanoen kirjoitettu softa ei kirjoitu ohjaimen flash-piiriin oikella tavalla (tai prossu ei laske tarkistussummia oikein). Ja taisin mainita asiakkaalle että muistiin kirjoittamisessa on jotain häikkää, ehkä flash-piiri on rikki tai ehkä jokin sotkee can-pinnien ja flashin välisen dataliikenteen jollain tapaa. Ecua en sen kummemmin sitten tutkinut, mielestäni tilanne oli jo riittävän selvä.



        ps. Autossa kuitenkin oli kiinni alkuperäinen moottorinohjainlaite eli se toisen korjaamon 2,5v sitten tilaama vaihtoecu ei ollut lopulta päätynyt autoon, vika siis ollut silloin lopulta jossain muualla.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎