Terve. Eli sellaista ongelmaa tuossa autossa, jäähdytysnestettä vuotaa jostain hieman, lisäksi herjaa coolant level too low jatkuvasti, vaikka paisarissa on tarpeeks nestettä. Mitenköhän tuo anturin toiminta, missä sijaitsee? Onko mitään yleisiä vuotopaikkoja? Vesipumppuakaan ei kyllä ole vaihdettu, jos sen toiminta on jotenkin huonoa, voiko idrive reagoida siihen tuolla herjalla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530xd lci jäähdytysnesteen taso
Collapse
X
-
Originally posted by heht View PostTerve. Eli sellaista ongelmaa tuossa autossa, jäähdytysnestettä vuotaa jostain hieman, lisäksi herjaa coolant level too low jatkuvasti, vaikka paisarissa on tarpeeks nestettä. Mitenköhän tuo anturin toiminta, missä sijaitsee? Onko mitään yleisiä vuotopaikkoja? Vesipumppuakaan ei kyllä ole vaihdettu, jos sen toiminta on jotenkin huonoa, voiko idrive reagoida siihen tuolla herjalla?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
-
-
Originally posted by heht View PostTerve. Eli sellaista ongelmaa tuossa autossa, jäähdytysnestettä vuotaa jostain hieman, lisäksi herjaa coolant level too low jatkuvasti, vaikka paisarissa on tarpeeks nestettä. Mitenköhän tuo anturin toiminta, missä sijaitsee? Onko mitään yleisiä vuotopaikkoja? Vesipumppuakaan ei kyllä ole vaihdettu, jos sen toiminta on jotenkin huonoa, voiko idrive reagoida siihen tuolla herjalla?
1. Pohjapahvi pois ja tarkista syylärin oikea alakulma, sieltä tuppaa vuotamaan kymmenen vuoden ajon jälkeen. Ei näy heposti, kun kuuma vesi höyrystyy.
2. Jos on automaattilaatikon öljyn lämmönvaihdin vasemmassa alakulmassa, katso onko märkä alakulmasta. Vesikierron liitin vuotaa.
3. Suorita jäähdytysjärjestelmän ilmanpoisto. Eli nappulat kaakkoon sytytys päälle ja kaasupoljin pohjaan 10 sec, niin lähtee ilmausohjelma käyntiin, ja kestää 12 min. Helppo ja hauska apuohjelma.
Comment
-
-
Moi, tosiaan otsikossa tuo luki, eli e61 lci, 530xda.
Kiitos informaatioista, tsekkaan nuo läpi. Tarkentaisin vielä kolmoskohtaa, eli nupit kaakkoon= ilmastoinnin teho ja lämmöt täysille?530d F11 -11 M-Sport, Carbonschwarz + dakotaoyster "voll"
530xd E61 Lci -07 M-Sport
Ex: e91lci 320d, e39 530d. Nippu VAG tuotteita.
Comment
-
-
Originally posted by heht View PostMoi, tosiaan otsikossa tuo luki, eli e61 lci, 530xda.
Kiitos informaatioista, tsekkaan nuo läpi. Tarkentaisin vielä kolmoskohtaa, eli nupit kaakkoon= ilmastoinnin teho ja lämmöt täysille?
Dieselissä riittää, kun laittaa virrat päälle (tai moottorin käyntiin). Tuo edellä mainittu sähköisen vesipumpun aktivointiproseduuri koskee uudempia bensakoneita, joissa päävesipumppu sähkötoiminen.Last edited by Clavurion; 20-08-2019, 02:02.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Totta, täytyy olla sähköinen vesipumppu koneen kyljessä, että ko automatiikka ilmaukselle toimii. Itselläni se menee kuten edellä sanottu: sytytys päällä, lämmöt täysillä, puhallin pois ja kaasu pohjaan 10 sec, niin ilmaus sekvenssi käy 12 min.
Ohessa kuva mun syyläristä 10v.Last edited by torppa47523; 12-11-2020, 17:52.
Comment
-
Comment