Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530xd lci jäähdytysnesteen taso

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heht
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 63
    • HYVINKÄÄ

    E61 530xd lci jäähdytysnesteen taso

    Terve. Eli sellaista ongelmaa tuossa autossa, jäähdytysnestettä vuotaa jostain hieman, lisäksi herjaa coolant level too low jatkuvasti, vaikka paisarissa on tarpeeks nestettä. Mitenköhän tuo anturin toiminta, missä sijaitsee? Onko mitään yleisiä vuotopaikkoja? Vesipumppuakaan ei kyllä ole vaihdettu, jos sen toiminta on jotenkin huonoa, voiko idrive reagoida siihen tuolla herjalla?
    530d F11 -11 M-Sport, Carbonschwarz + dakotaoyster "voll"
    530xd E61 Lci -07 M-Sport
    Ex: e91lci 320d, e39 530d. Nippu VAG tuotteita.
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4627
    • Tampere

    #2
    Originally posted by heht View Post
    Terve. Eli sellaista ongelmaa tuossa autossa, jäähdytysnestettä vuotaa jostain hieman, lisäksi herjaa coolant level too low jatkuvasti, vaikka paisarissa on tarpeeks nestettä. Mitenköhän tuo anturin toiminta, missä sijaitsee? Onko mitään yleisiä vuotopaikkoja? Vesipumppuakaan ei kyllä ole vaihdettu, jos sen toiminta on jotenkin huonoa, voiko idrive reagoida siihen tuolla herjalla?
    Imusarjan alla vesiputken liitososa kanteen halki?
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • torppa47523
      Bimmer Rookie
      • Feb 2013
      • 60
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by heht View Post
      Terve. Eli sellaista ongelmaa tuossa autossa, jäähdytysnestettä vuotaa jostain hieman, lisäksi herjaa coolant level too low jatkuvasti, vaikka paisarissa on tarpeeks nestettä. Mitenköhän tuo anturin toiminta, missä sijaitsee? Onko mitään yleisiä vuotopaikkoja? Vesipumppuakaan ei kyllä ole vaihdettu, jos sen toiminta on jotenkin huonoa, voiko idrive reagoida siihen tuolla herjalla?
      Tietämättä mikä auto sinulla on, niin tee nyt aluksi seuraavat tarkastukset ja toimenpiteet:
      1. Pohjapahvi pois ja tarkista syylärin oikea alakulma, sieltä tuppaa vuotamaan kymmenen vuoden ajon jälkeen. Ei näy heposti, kun kuuma vesi höyrystyy.
      2. Jos on automaattilaatikon öljyn lämmönvaihdin vasemmassa alakulmassa, katso onko märkä alakulmasta. Vesikierron liitin vuotaa.
      3. Suorita jäähdytysjärjestelmän ilmanpoisto. Eli nappulat kaakkoon sytytys päälle ja kaasupoljin pohjaan 10 sec, niin lähtee ilmausohjelma käyntiin, ja kestää 12 min. Helppo ja hauska apuohjelma.

      Comment

      • heht
        Bimmer Rookie
        • Sep 2013
        • 63
        • HYVINKÄÄ

        #4
        Moi, tosiaan otsikossa tuo luki, eli e61 lci, 530xda.
        Kiitos informaatioista, tsekkaan nuo läpi. Tarkentaisin vielä kolmoskohtaa, eli nupit kaakkoon= ilmastoinnin teho ja lämmöt täysille?
        530d F11 -11 M-Sport, Carbonschwarz + dakotaoyster "voll"
        530xd E61 Lci -07 M-Sport
        Ex: e91lci 320d, e39 530d. Nippu VAG tuotteita.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9156
          • Oulu

          #5
          Originally posted by heht View Post
          Moi, tosiaan otsikossa tuo luki, eli e61 lci, 530xda.
          Kiitos informaatioista, tsekkaan nuo läpi. Tarkentaisin vielä kolmoskohtaa, eli nupit kaakkoon= ilmastoinnin teho ja lämmöt täysille?
          Lämpötilapyynti max. (vesiventtiilit pysyvästi auki) ja puhallus pienelle (ei tarvi hukata sitä lämpöä kennon kautta).

          Dieselissä riittää, kun laittaa virrat päälle (tai moottorin käyntiin). Tuo edellä mainittu sähköisen vesipumpun aktivointiproseduuri koskee uudempia bensakoneita, joissa päävesipumppu sähkötoiminen.
          Last edited by Clavurion; 20-08-2019, 02:02.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • torppa47523
            Bimmer Rookie
            • Feb 2013
            • 60
            • Helsinki

            #6
            Totta, täytyy olla sähköinen vesipumppu koneen kyljessä, että ko automatiikka ilmaukselle toimii. Itselläni se menee kuten edellä sanottu: sytytys päällä, lämmöt täysillä, puhallin pois ja kaasu pohjaan 10 sec, niin ilmaus sekvenssi käy 12 min.
            Ohessa kuva mun syyläristä 10v.
            Last edited by torppa47523; 12-11-2020, 17:52.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎