Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d -04 lisää voimaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony0
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 172
    • Parkano

    530d -04 lisää voimaa

    Tuli tuollainen -04 330tkm ajettu sedani hommattua kun halvalla sai ja alkoi kiinnostaa saada siihen vähän lisää voimaa. Auto ulkokuoreltaan oli karussa kunnossa ja sitä laitellessa voisi samalla laittaa voimapuolen kuntoon. Yksi suutin kusee, niin voisi samalla vaivalla heittää sinne 35d suuttimet, mutta vaihdanko samalla myös kp-pumpun isompaan? Mottihan on vielä alipaineohjatulla turbolla eli mitäs sille keksitään? Putki tyhjätään kaikesta ylimääräsestä. Ideoita saa heitellä ilmoille. Tuikun ahdinteoria osioo on tullu luettua ahkerasti.
  • Timo N
    Bimmer Rookie
    • Oct 2014
    • 174
    • Ylöjärvi

    #2
    Originally posted by Tony0 View Post
    Tuli tuollainen -04 330tkm ajettu sedani hommattua kun halvalla sai ja alkoi kiinnostaa saada siihen vähän lisää voimaa. Auto ulkokuoreltaan oli karussa kunnossa ja sitä laitellessa voisi samalla laittaa voimapuolen kuntoon. Yksi suutin kusee, niin voisi samalla vaivalla heittää sinne 35d suuttimet, mutta vaihdanko samalla myös kp-pumpun isompaan? Mottihan on vielä alipaineohjatulla turbolla eli mitäs sille keksitään? Putki tyhjätään kaikesta ylimääräsestä. Ideoita saa heitellä ilmoille. Tuikun ahdinteoria osioo on tullu luettua ahkerasti.
    Suutin kuntoon ja tuikun softa. Sillä pääsee kovasti alkuun.
    Sitten kun se ei enää tunnu miltään niin isompi jäähy, pumppu ja ahdin muokkaukseen. Taas pärjää vähän aikaa

    Comment

    • vekkuli
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1328
      • Liminka

      #3
      Pumppuhan on jo vakiona r90, joten se riittää ~500hp asti.
      E93 ///M3
      E60 530dA aka M5
      F11 525dA Xdrive
      Tesla model 3 LR MY22

      Comment

      • Timo N
        Bimmer Rookie
        • Oct 2014
        • 174
        • Ylöjärvi

        #4
        Originally posted by vekkuli View Post
        Pumppuhan on jo vakiona r90, joten se riittää ~500hp asti.
        Olikos se niin, että vanhemmissa oli r90 ja uudemmissa joku kesympi?

        Comment

        • Juuså
          BTCF Member
          • Oct 2009
          • 207
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by Timo N View Post
          Olikos se niin, että vanhemmissa oli r90 ja uudemmissa joku kesympi?
          Uudemmissa r70, vanhemmissa r90 jopa 530d:ssä.
          G31 540d xDrive -18

          Comment

          • Timo N
            Bimmer Rookie
            • Oct 2014
            • 174
            • Ylöjärvi

            #6
            Jos on pietzo-suuttimet niin kumpi silloin on? Siis 530 -06

            Comment

            • vekkuli
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1328
              • Liminka

              #7
              Originally posted by Timo N View Post
              Jos on pietzo-suuttimet niin kumpi silloin on? Siis 530 -06
              R70 on silloin.
              E93 ///M3
              E60 530dA aka M5
              F11 525dA Xdrive
              Tesla model 3 LR MY22

              Comment

              • Tony0
                Bimmer Rookie
                • Oct 2013
                • 172
                • Parkano

                #8
                Originally posted by Timo N View Post
                Suutin kuntoon ja tuikun softa. Sillä pääsee kovasti alkuun.
                Sitten kun se ei enää tunnu miltään niin isompi jäähy, pumppu ja ahdin muokkaukseen. Taas pärjää vähän aikaa
                Missä teholuokassa silloin liikutaan? On mulla myös toinenkin 530d ja se on softattu joten enemmän voimaa on saatava. Mihin asti normisuuttimet riittää? Ahdin vähän pölläyttelee eli menee muokkaukseen joka tapauksessa ja ainut oikea paikka taitaa olla ProTurbo? Samalla vois tuon coolerin päivittää suurempaan

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  #9
                  Originally posted by Tony0 View Post
                  Missä teholuokassa silloin liikutaan? On mulla myös toinenkin 530d ja se on softattu joten enemmän voimaa on saatava. Mihin asti normisuuttimet riittää? Ahdin vähän pölläyttelee eli menee muokkaukseen joka tapauksessa ja ainut oikea paikka taitaa olla ProTurbo? Samalla vois tuon coolerin päivittää suurempaan
                  30d solenoidi suuttimet riittää n. 360hp
                  35d solenoidit reilu 500hp

                  Jos mietit Proturboa niin varaudu siihen että siinä sitten kestää 2-6kk että saat ahtimen takaisin
                  Modatulla ahtimella saat n. 400hp, joten jos mielesi halajaa enemmän, hommaa siihen 35d ahtimet, modauta iso turbo, vaihda ecu 35d malliin, silloin on mahdollisuus sinne 500hp.
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • vekkuli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1328
                    • Liminka

                    #10
                    Originally posted by makkis View Post
                    30d solenoidi suuttimet riittää n. 360hp
                    35d solenoidit reilu 500hp

                    Jos mietit Proturboa niin varaudu siihen että siinä sitten kestää 2-6kk että saat ahtimen takaisin
                    Modatulla ahtimella saat n. 400hp, joten jos mielesi halajaa enemmän, hommaa siihen 35d ahtimet, modauta iso turbo, vaihda ecu 35d malliin, silloin on mahdollisuus sinne 500hp.
                    Joutuu myös kanteen vaihtamaan jäykemmät venttiilinjouset, jos halajaa tuonne 400hp tienoille.
                    E93 ///M3
                    E60 530dA aka M5
                    F11 525dA Xdrive
                    Tesla model 3 LR MY22

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      #11
                      Eikä se tuplaturboja vaadi kun pikkuahdin heittää pyyhkeen kehään alakierroksilla muutenkin eli pysyy siinä singleturbossa ja teettää siihen selkeästi suuremman. Pääsee pienemmällä ähräämisellä ja kustannuksella. Laatikon saa kyykkyyn jo vakiotekniikalla, joten Siekkisen palveluihin kannattaa tutustua ennen täystuhoa.
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • vekkuli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1328
                        • Liminka

                        #12
                        Originally posted by VolvoTDi View Post
                        Eikä se tuplaturboja vaadi kun pikkuahdin heittää pyyhkeen kehään alakierroksilla muutenkin eli pysyy siinä singleturbossa ja teettää siihen selkeästi suuremman. Pääsee pienemmällä ähräämisellä ja kustannuksella. Laatikon saa kyykkyyn jo vakiotekniikalla, joten Siekkisen palveluihin kannattaa tutustua ennen täystuhoa.
                        Herääminen vaan kärsii entisestään suurentamalla singleä.
                        E93 ///M3
                        E60 530dA aka M5
                        F11 525dA Xdrive
                        Tesla model 3 LR MY22

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          #13
                          Originally posted by vekkuli View Post
                          Joutuu myös kanteen vaihtamaan jäykemmät venttiilinjouset, jos halajaa tuonne 400hp tienoille.
                          Onko tosiaan näin että 30d on eri venajouset kuin 35d:think
                          Siis toki ne jäykemmät on aina hyväksi, mutta ei kai ne vielä tuossa ala rajoittamaan kun ei 35d:ään.
                          Last edited by makkis; 18-08-2019, 12:19.
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5152
                            • Kouvola, Savisto

                            #14
                            Originally posted by vekkuli View Post
                            Herääminen vaan kärsii entisestään suurentamalla singleä.
                            Juuri tätä minä haluaisin myös välttää.
                            Siksi tuplaturbot.
                            Laatikko hommaa en ajatellutkaan, joten kannattaa tosiaan vahvistaa laatikko kun lähdetään yli 400hp
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              #15
                              Originally posted by makkis View Post
                              Juuri tätä minä haluaisin myös välttää.
                              Siksi tuplaturbot.
                              Laatikko hommaa en ajatellutkaan, joten kannattaa tosiaan vahvistaa laatikko kun lähdetään yli 400hp
                              Ei se niin myöhään herää (2000rpm jo lähes täydet) ja parempikin kun vähän kierroksilla tulee voimat ulos niin kestää paikat huomattavasti paremmin. Automaattikaan ei anna alhaalta väännättää ellei kiusaa tahallaan pakkovaihteilla.
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎