Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 sähkövika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samtheman1
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 208
    • Mikkeli

    E61 sähkövika

    E61 -06 alkoi temppuilla. Heittää erilaisia vikailmoituksia näyttöön. Battery not securely connected, brake and driving system failure, rengaspaine seuranta jne. Välillä häviää kaikki valot autosta ja mittaristosta. Ohjaustehostin ja puhallinkin häviää välillä toiminnasta. Akku on alle vuoden vanha. Käytin akun piuhat irti ja takaisin ilman vaikutusta. Arvauksia mistä lähteä vikaa etsimään?
    -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

    Exiä E39 520D, E38 735

    Nykyisiä E61 525D, E65 745
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3015
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by samtheman1 View Post
    E61 -06 alkoi temppuilla. Heittää erilaisia vikailmoituksia näyttöön. Battery not securely connected, brake and driving system failure, rengaspaine seuranta jne. Välillä häviää kaikki valot autosta ja mittaristosta. Ohjaustehostin ja puhallinkin häviää välillä toiminnasta. Akku on alle vuoden vanha. Käytin akun piuhat irti ja takaisin ilman vaikutusta. Arvauksia mistä lähteä vikaa etsimään?
    Joko on käynyt akkukaapelin tarkastuksessa? Tuo nyt kannattaa ekana tarkastaa jos ei vielä ole katsottu. Siis akkukaapelin läpivienti pohjan ja peräkontin väliltä.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • samtheman1
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 208
      • Mikkeli

      #3
      Näyttää lataavan akkua normaalisti.

      Muistaakseni auto kävi siinä läpivientitarkastuksessa. Edellinen auto oli E39, eli ei tainnut olla se jos niissä ei ollut samanlaista vikaa...
      -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

      Exiä E39 520D, E38 735

      Nykyisiä E61 525D, E65 745

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3015
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by samtheman1 View Post
        Näyttää lataavan akkua normaalisti.

        Muistaakseni auto kävi siinä läpivientitarkastuksessa. Edellinen auto oli E39, eli ei tainnut olla se jos niissä ei ollut samanlaista vikaa...
        Tuo takaisinkutsu kampanja alkoi heinäkuun lopulla eli hyvin tuoreesta asiasta on kyse. Ohjaustehostimen tippuminen pois pelistä viittaisi kuitenkin vahvasti hihnapyörän dampperin vioittumiseen.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10923
          • Joensuu

          #5
          Dampperia itsekin noilla oireilla katselisin. Tehostin kun on hihnalla pyörivä, niin dampperi selittäisi hyvin sen ja nuo muutkin kun laturi ei pyöri, jos hihna ei kunnolla pyöri.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • samtheman1
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 208
            • Mikkeli

            #6
            Laturi ainakin lataa normaalisti.
            -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

            Exiä E39 520D, E38 735

            Nykyisiä E61 525D, E65 745

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2554
              • Tampere

              #7
              Onko akun varaus mitattu suoraan akun navoilta? Mikä lukema?
              N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • samtheman1
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 208
                • Mikkeli

                #8
                Soitin liikkeeseen ja akkukaapelin läpivienti oli tosiaan tarkistettu, mutta vain yläpuolelta! Järkikin kyllä sanoo, että jos jotain syöpyy niin se tapahtuu pohjan puolelta. Auto lähti nyt hinurilla kaapelin alapuoliseen tarkistukseen. Toivottavasti vika löytyy sieltä, eikä oikosulut olis aiheuttaneet mitään ylimääräisiä kustannuksia...
                -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

                Exiä E39 520D, E38 735

                Nykyisiä E61 525D, E65 745

                Comment

                • samtheman1
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2008
                  • 208
                  • Mikkeli

                  #9
                  Diagnoosi tuli. Laturi rikki. Antaa kuulemma ylijännitettä.
                  -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

                  Exiä E39 520D, E38 735

                  Nykyisiä E61 525D, E65 745

                  Comment

                  • roobertti
                    BTCF Member
                    • Mar 2006
                    • 890
                    • Finland

                    #10
                    Täällä kans vuos sitten kesällä helähti tauluun vaikka ja mitä herjaa ylijännitettä myöten.

                    Syynä viallinen IBS, joten sininen liitin IBS:ltä ( akun -kengältä lähtevä ohut piuha ) irti ja herjat loppu siihen ainakin täällä

                    Piuhan irrotus ei tee muuta kun poistaa ns. älykkään latauksen pois kehistä ja auto lataa normaalista.

                    Suuressa osassa mystisiä sähköhäiriöitä syynä on ollut tuo viallinen IBS.

                    Edelliseen e61:n tuo tuli uusittuakin ( reilu 300e Wetterillä ) eikä mennyt kauaa kun mystiset herjat alkoi uudestaan.....sininen liitin irti ja ongelmat loppui siihen tämänkin kohalla.
                    Last edited by roobertti; 29-08-2019, 09:00.
                    Leka et Lommo Custom's


                    Kulkupelit:
                    -13 F10 535da xDrive M-Sport *carbon schwarz*
                    -01 Mb Vito 112cdi *piemond red* se ikuisuusprojekti
                    -20 Tunturi Active *munamankeli*

                    -Ex Bmw:t 62kpl ja muutama kymmenen muita

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10923
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by samtheman1 View Post
                      Diagnoosi tuli. Laturi rikki. Antaa kuulemma ylijännitettä.
                      No johan on ollut kädetöntä porukkaa aiemmin auton parissa. Ylijännitteestä tulee jo vikakoodia, jonka perusteella sitten laturi tarkasteluun.. Vikakoodit kuitenkin pitäisi ensimmäisenä lukea kun ongelmia aletaan selvittämään..
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Hopeefarkku
                        Newbiemmer
                        • Jan 2010
                        • 19
                        • Finland

                        #12
                        Mulla on kanssa nyt IBS-kaapelin vaihdon jälkeen ollut jännitteet 15,4V...

                        Comment

                        • samtheman1
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2008
                          • 208
                          • Mikkeli

                          #13
                          No ei oo koodinlukijaa. Ainoostaan virtamittarilla katoin, et latas selvästi jotain 13.
                          Last edited by samtheman1; 30-08-2019, 16:14.
                          -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

                          Exiä E39 520D, E38 735

                          Nykyisiä E61 525D, E65 745

                          Comment

                          • vilsku
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 729
                            • Tampere

                            #14
                            Itsellä oli e61:ssa samaa ongelmaa, että ajossa heitti kaikkia eri vikoja päälle, välillä oli vika jarruissa, ohjaustehostimessa ja ties missä. Uusi startti ja pelitti taas hetken normaalisti, kunnes toistui.

                            Foorumilta lueskelin aiheesta ja vaihdoin kesällä laturin jännitteensäätimen (ebaysta n.50e posteineen, alternator voltage regulator, Valeon osa) ja on toiminut siitä asti täysin. Eli ei ole kallis "kokeilu" ja tuon vaihtoi yläkautta noin 30 minuutissa.
                            e61 525d (2006)
                            ex: e36 328i M-Sport (1996)
                            ex: e30 316i (1988)

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎