E61 -06 alkoi temppuilla. Heittää erilaisia vikailmoituksia näyttöön. Battery not securely connected, brake and driving system failure, rengaspaine seuranta jne. Välillä häviää kaikki valot autosta ja mittaristosta. Ohjaustehostin ja puhallinkin häviää välillä toiminnasta. Akku on alle vuoden vanha. Käytin akun piuhat irti ja takaisin ilman vaikutusta. Arvauksia mistä lähteä vikaa etsimään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 sähkövika
Collapse
X
-
Originally posted by samtheman1 View PostE61 -06 alkoi temppuilla. Heittää erilaisia vikailmoituksia näyttöön. Battery not securely connected, brake and driving system failure, rengaspaine seuranta jne. Välillä häviää kaikki valot autosta ja mittaristosta. Ohjaustehostin ja puhallinkin häviää välillä toiminnasta. Akku on alle vuoden vanha. Käytin akun piuhat irti ja takaisin ilman vaikutusta. Arvauksia mistä lähteä vikaa etsimään?BMW 530iA Touring -05
-
-
Originally posted by samtheman1 View PostNäyttää lataavan akkua normaalisti.
Muistaakseni auto kävi siinä läpivientitarkastuksessa. Edellinen auto oli E39, eli ei tainnut olla se jos niissä ei ollut samanlaista vikaa...BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Dampperia itsekin noilla oireilla katselisin. Tehostin kun on hihnalla pyörivä, niin dampperi selittäisi hyvin sen ja nuo muutkin kun laturi ei pyöri, jos hihna ei kunnolla pyöri.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Onko akun varaus mitattu suoraan akun navoilta? Mikä lukema?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Soitin liikkeeseen ja akkukaapelin läpivienti oli tosiaan tarkistettu, mutta vain yläpuolelta! Järkikin kyllä sanoo, että jos jotain syöpyy niin se tapahtuu pohjan puolelta. Auto lähti nyt hinurilla kaapelin alapuoliseen tarkistukseen. Toivottavasti vika löytyy sieltä, eikä oikosulut olis aiheuttaneet mitään ylimääräisiä kustannuksia...-Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-
Exiä E39 520D, E38 735
Nykyisiä E61 525D, E65 745
Comment
-
-
Täällä kans vuos sitten kesällä helähti tauluun vaikka ja mitä herjaa ylijännitettä myöten.
Syynä viallinen IBS, joten sininen liitin IBS:ltä ( akun -kengältä lähtevä ohut piuha ) irti ja herjat loppu siihen ainakin täällä
Piuhan irrotus ei tee muuta kun poistaa ns. älykkään latauksen pois kehistä ja auto lataa normaalista.
Suuressa osassa mystisiä sähköhäiriöitä syynä on ollut tuo viallinen IBS.
Edelliseen e61:n tuo tuli uusittuakin ( reilu 300e Wetterillä ) eikä mennyt kauaa kun mystiset herjat alkoi uudestaan.....sininen liitin irti ja ongelmat loppui siihen tämänkin kohalla.Last edited by roobertti; 29-08-2019, 10:00.Leka et Lommo Custom's
Kulkupelit:
-13 F10 535da xDrive M-Sport *carbon schwarz*
-01 Mb Vito 112cdi *piemond red* se ikuisuusprojekti
-20 Tunturi Active *munamankeli*
-Ex Bmw:t 62kpl ja muutama kymmenen muita
Comment
-
-
Originally posted by samtheman1 View PostDiagnoosi tuli. Laturi rikki. Antaa kuulemma ylijännitettä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
No ei oo koodinlukijaa. Ainoostaan virtamittarilla katoin, et latas selvästi jotain 13.Last edited by samtheman1; 30-08-2019, 17:14.-Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-
Exiä E39 520D, E38 735
Nykyisiä E61 525D, E65 745
Comment
-
-
Itsellä oli e61:ssa samaa ongelmaa, että ajossa heitti kaikkia eri vikoja päälle, välillä oli vika jarruissa, ohjaustehostimessa ja ties missä. Uusi startti ja pelitti taas hetken normaalisti, kunnes toistui.
Foorumilta lueskelin aiheesta ja vaihdoin kesällä laturin jännitteensäätimen (ebaysta n.50e posteineen, alternator voltage regulator, Valeon osa) ja on toiminut siitä asti täysin. Eli ei ole kallis "kokeilu" ja tuon vaihtoi yläkautta noin 30 minuutissa.e61 525d (2006)
ex: e36 328i M-Sport (1996)
ex: e30 316i (1988)
Comment
-
Comment