Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e61 oudot oireet

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oattex676
    Newbiemmer
    • Aug 2019
    • 3
    • Tampere

    Bmw e61 oudot oireet

    Moro! Elikkäs autoon yhtäkkiä ajosta lävähti tauluun moottorin vikavalo. Auto sivuun ja ongelmat alkoi. Ei enään vaikuta kaasuun koskeminen mihinkään. Auto nostaa itse kierroksia d päällä tonniin yskii ja meinaa sammua ja sama toistuu. Jos jarrua painaa auto yskii aikaslailla ja hetkenpääsyä sammuu.ohessa tietoa vikakoodeista

    P0237- turboahtimen/mekaanisen ahtimen ahtopaineen tunnistin a, virtapiiri alhainen jännite

    P0642-tunnistimen vertailujännite a-virtapiirissä matala

    P2620- kaasuläpän asennon lähtövirtapiiri avoin

    . Jos jollain olisi osoittaa suuntaa mitä lähteä tutkimaan/vaihtamaan tai olisi kokemusta samasta viasta olisin enemmän kuin kiitollinen kuulemaan lisää!

    Ja autohan on siis bmw e61 525d vuosimallia 2005
    Last edited by Oattex676; 26-08-2019, 08:23.
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2715
    • Tampere

    #2
    Voi olla ahdin rikki - tai jotain ihan muuta.

    Suosittelen kunnollisen testerin kanssa selvittelyä tässä vaiheessa, kun arvailemalla osien vaihtaminen on edelleenkin arvailua.
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Oattex676
      Newbiemmer
      • Aug 2019
      • 3
      • Tampere

      #3
      Olispa inpa tai joku muu millä lukea.

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3310
        • Kajjjaani

        #4
        Originally posted by Oattex676 View Post
        Olispa inpa tai joku muu millä lukea.
        No :think Ota nyt aluksi yt vaikka JaniLap ja kysy apuja. :think

        Kun luet https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...34&postcount=2 nii huomaat.

        Molemmat kun Tampereella.
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • walopower
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 294
          • Espoo

          #5
          Ecun jännite matala.
          Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

          Comment

          • avgbmwjoe
            Newbiemmer
            • Aug 2019
            • 5
            • Lohja

            #6
            Saman tyyppisiä oireita omassa E61 vm2008. Auto "kaasutteli" itsekseen ja lopulta löi tiskiin karmivan kasan vikakoodeja ja moottorin varoitusvalon.


            Sitä ennen oli pakkasella huudattanut moottorituuletinta.


            Motonet Bluetooth OBD2 tökkeli sisään ja virhekoodien seasta + moottorin cooler temperature arvoja seuraamalla päättelin että moottorista hajonnut jäähdytinnesteen anturi. Testeri näytti, että lämpötila vaihteli -40 ja +120 asteen välillä koko ajan.



            Tilasin anturin, olisko ollut 18 EUR (vieläkin halvemmalla olis saanut), ja hieman moottorin lohkokaavoja katsomalla löytyi sitten se anturin paikka, joka on kätevästi N47 koneessa ainakin siinä moottorin päällä. Oli helppo vaihtaa itse, ja ongelma hävisi saman tien.


            Voi toki olla jotakin muutakin, mutta tosiaan OBD2 palikka sisään ja vikakoodeja lukemaan vaan.

            Comment

            Working...
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎