Announcement

Collapse
No announcement yet.

N52 eurooppalaisissa E60:ssa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hartsai
    Bimmer Rookie
    • Jan 2018
    • 60
    • Oulu

    #16
    Originally posted by ripaxp86 View Post
    Tuo romu n52 vei öljyä jonkun 1L/3tkm:think. Tähän uuteen pataan en oo vielä joutunu lisäileen. Ainoa bemari joka mulla ei vienyt öljyä oli toi e36 323. Muut onkin sitä vienyt vähintään yhtä reippaasti ja enemmänkin
    Itsellä kans n52b25 ollut nyt reilun vuoden ja ekassa öljyn vaihdossa vaihdoin sisää hieman testimielessä nuo GM dexos 2 öljyt... "Olihan niissä kuitenkin luokitus kohdillaan" ja halpaakin oli... Hirvitti jo hieman öljyjä vaihtaessa kun se öljy oli todella juoksevaa... Nuo kun laitto sisään niin alko öljyn kulutus.

    2000 km sitten vaihdoin teboil diamondit sisään ja nyt ei syö, ainakaan auton oman mittarin mukaan. Mittatikunhan BMW on jättäny kaikessa viisaudessaan tästä koneesta pois
    Last edited by Hartsai; 03-03-2020, 16:40. Reason: sana puuttu

    Comment

    • kp21121
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 240
      • Tampere

      #17
      Voisihan sitä tietysti katsella yhtä lailla noita F10:jä, joissa on vielä N53 moottori. E60:t ovat vielä kovissa hinnoissa ikään nähden ja F10:n saa lyömällä vain ~2000 euroa lisää.

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1838
        • Kotona/Poissa

        #18
        Originally posted by kp21121 View Post
        Voisihan sitä tietysti katsella yhtä lailla noita F10:jä, joissa on vielä N53 moottori. E60:t ovat vielä kovissa hinnoissa ikään nähden ja F10:n saa lyömällä vain ~2000 euroa lisää.
        Jos on pienintäkään kiinnostusta ajamiseen, kannattaa pitää näppinsä erossa alkupään F1x autoista joissa sähköinen ohjaustehostin
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • kp21121
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 240
          • Tampere

          #19
          Originally posted by Havis View Post
          Jos on pienintäkään kiinnostusta ajamiseen, kannattaa pitää näppinsä erossa alkupään F1x autoista joissa sähköinen ohjaustehostin
          Tosiaan, se olikin yksi E60:stä puoltava tekijä. Millä tavalla myöhemmät F10:t ovat sitten petranneet?

          Ihan ok tuo F25:n (vuodelta 2012) ohjaustuntuma tuntuu olevan (ainoa uudehko bemari mitä olen kokeillut). En ole kyllä varma kumpi siinä on.

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 2000
            • Tampere/kainuu

            #20
            Originally posted by Havis View Post
            Jos on pienintäkään kiinnostusta ajamiseen, kannattaa pitää näppinsä erossa alkupään F1x autoista joissa sähköinen ohjaustehostin
            Mihinkäs se sieltä katoaa ajan saatossa?
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • kp21121
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 240
              • Tampere

              #21
              Originally posted by zakspeed View Post
              Mihinkäs se sieltä katoaa ajan saatossa?
              Ja viitattiinko sähköisen ohjaustehostimen moittimisella nimenomaan sen huonoon ajotuntumaan vai onko se myös vikaantumisherkkä?


              Nykyinen hydraulinen ohjaustehostin on kestänyt jo 487 000 km.

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 2000
                • Tampere/kainuu

                #22
                Sitä, että ei se sähköinen ohjaustehostin sieltä F10 mallissa kesken kaiken mihinkään poistu hydraulisen tieltä.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • torppa47523
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2013
                  • 61
                  • Helsinki

                  #23
                  N53 on erittäin mielenkiintoinen moottori. Tehokas ja kulutusystävällinen, jos kaikki toimii oikein. Eli laihaseos ominaisuus toimii suunnitellusti. Se edellyttää, että polttoaineen paine on noin 200 bar, suuttimet (uusittu) toimii ja NOx- anturi (uusittu) on kunnossa. Niin ja termostaattikin pitää olla todennäköisesti uusittu. Jos kone menee laihaseokselle muutaman minuutin kuluttua liikkeellelähdöstä ja vikakoodeja ei tule muistiin, niin homma pelittää. Sinun kannattaa ostaa 523 tai 530 LCI. Laihaseos ominaisuus ei tietenkään ole mikään ihmeasia, polttoainetta säästyy ehkä 10-20%, mutta toisaalta se on vikaherkkä, valvottava ja huollettava. Myös ZF HP21 laatikko jättää hieman toivomisenvaraa. Seitsemän vuoden kokemuksella...

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1838
                    • Kotona/Poissa

                    #24
                    Originally posted by torppa47523 View Post
                    N53 on erittäin mielenkiintoinen moottori. Tehokas ja kulutusystävällinen, jos kaikki toimii oikein. Eli laihaseos ominaisuus toimii suunnitellusti. Se edellyttää, että polttoaineen paine on noin 200 bar, suuttimet (uusittu) toimii ja NOx- anturi (uusittu) on kunnossa. Niin ja termostaattikin pitää olla todennäköisesti uusittu. Jos kone menee laihaseokselle muutaman minuutin kuluttua liikkeellelähdöstä ja vikakoodeja ei tule muistiin, niin homma pelittää. Sinun kannattaa ostaa 523 tai 530 LCI. Laihaseos ominaisuus ei tietenkään ole mikään ihmeasia, polttoainetta säästyy ehkä 10-20%, mutta toisaalta se on vikaherkkä, valvottava ja huollettava. Myös ZF HP21 laatikko jättää hieman toivomisenvaraa. Seitsemän vuoden kokemuksella...
                    Ei taida olla tullut BMW:ltä sellaista moottoria 2000 luvun jälkeen jossa ei olisi kallista tai erittäin kallista korjattavaa ongelmien ilmaantuessa. Tosin onko keneltä muultakaan

                    t: Nimimerkki "yli 40v vanhojen autojen katsastuspakko loppuu, jeeee...."
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • kp21121
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 240
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by torppa47523 View Post
                      N53 on erittäin mielenkiintoinen moottori. Tehokas ja kulutusystävällinen, jos kaikki toimii oikein. Eli laihaseos ominaisuus toimii suunnitellusti. Se edellyttää, että polttoaineen paine on noin 200 bar, suuttimet (uusittu) toimii ja NOx- anturi (uusittu) on kunnossa. Niin ja termostaattikin pitää olla todennäköisesti uusittu. Jos kone menee laihaseokselle muutaman minuutin kuluttua liikkeellelähdöstä ja vikakoodeja ei tule muistiin, niin homma pelittää. Sinun kannattaa ostaa 523 tai 530 LCI. Laihaseos ominaisuus ei tietenkään ole mikään ihmeasia, polttoainetta säästyy ehkä 10-20%, mutta toisaalta se on vikaherkkä, valvottava ja huollettava. Myös ZF HP21 laatikko jättää hieman toivomisenvaraa. Seitsemän vuoden kokemuksella...
                      Kiitos viestistä. Niin, nykyään täytynisi aina autoa ostettaessa olla obd-lukija mukana ja jos koodeja ei saa lukea, ei kannata autoakaan harkita.

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2979
                        • Uusimaa

                        #26
                        Originally posted by kp21121 View Post
                        Kiitos viestistä. Niin, nykyään täytynisi aina autoa ostettaessa olla obd-lukija mukana ja jos koodeja ei saa lukea, ei kannata autoakaan harkita.
                        Toisaalta koodit on voitu juuri nollata tai sitten ne on jäänyt nollaamatta korjauksen jäljiltä.
                        Jos on yli 10 vuotta vanha autoa ostamassa ja haluaa saada täysin viattoman (nyt ja tulevaisuudessa) kannattaa ostaa polkypyörä...
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • kp21121
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 240
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by jaki View Post
                          Toisaalta koodit on voitu juuri nollata tai sitten ne on jäänyt nollaamatta korjauksen jäljiltä.
                          Jos on yli 10 vuotta vanha autoa ostamassa ja haluaa saada täysin viattoman (nyt ja tulevaisuudessa) kannattaa ostaa polkypyörä...
                          Niin mutta moni vikakoodi tulee esiin lyhyelläkin koeajolla. Nollaus ennen ja luku koeajon jälkeen. Näin olisi selvinnyt mm. turbo + egr vikaisena myydyn X3:n tilanne.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by kp21121 View Post
                            Niin mutta moni vikakoodi tulee esiin lyhyelläkin koeajolla. Nollaus ennen ja luku koeajon jälkeen. Näin olisi selvinnyt mm. turbo + egr vikaisena myydyn X3:n tilanne.
                            Itse en kyllä enää autoa osta ilman koodienlukemista.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎