Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 jarruputkien päänteko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vanhapieru
    Newbiemmer
    • Jan 2019
    • 19
    • West

    E60 jarruputkien päänteko

    Eli takana putket huonossa hapessa ja pitäisi uudet viikonloppuna laittaa, ei paljoa jarruputkirempaa muuten ole, ja tuli otettua motonetistä bahcon jarruputkien pääntekosysteemi, sellainen halpa... mutta asiaa tutkiessani en nyt ole lainkaan varma saako tällä bahcolla sitä din flarea tehtyä? osaako joku sanoa varmaksi? en viitsi kokeilla että työkalun kehtaa vielä palauttaa jos ei olekkaan oikea.



    E39 tuli joskus tehtyä vastaavalla setillä päät ja ainakin toimi, mutta hiipi mieleen olikohan päät oikeanlaiset ollenkaan:think
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    #2
    Tee ne jarruputket CuNi Kuparinikkelistä ei muusta.

    Tee ne jarruputket Kuparinikkelistä ei muusta. On varsin haastavaa tehdä em. jarruputket taakse, eli liitokset on kuskin puolen takapenkin lattian alla toki pohjassa. Itsellä em. E60 530D LCI 2008 jarruputket , vanhat täysin paperia ja kiinnikkeet on haastavia.

    Mittaa reilusti jarruputkea CuNi aloita siitä lattian alta viemään putkea takapään jarrusylintereille päin, lopussa katkaise liika putki pois. Bilteman halppis jarruputkityökalulla tulee hyvä jarruputkenpää, kun pitää työkalun yli menevää jarruputken mittaa sopivana ja siihen mitta tulkkina on paras M5 Nylogmutteri, jonka läpi poraa 5mm poranterällä ns. jengat pois ja se on oikea mitoitus, että jarruputki menee mutterin läpi sopivasti.

    Pidä sitä porattua Nylog-mutteria putken ylimenevän osuuden pituus tulkkina ja juuri sen mutterin verran pitää mennä putki yli ennen lopullista työkalun puristus vaihetta. Tuolla saat parhaan kaksoiskartion putkenpään jarruputkeen ja tuollaista em. mutteri tulkkia kun aina käyttää tulee putken päisä aina täydellisiä.




    Originally posted by Vanhapieru View Post
    Eli takana putket huonossa hapessa ja pitäisi uudet viikonloppuna laittaa, ei paljoa jarruputkirempaa muuten ole, ja tuli otettua motonetistä bahcon jarruputkien pääntekosysteemi, sellainen halpa... mutta asiaa tutkiessani en nyt ole lainkaan varma saako tällä bahcolla sitä din flarea tehtyä? osaako joku sanoa varmaksi? en viitsi kokeilla että työkalun kehtaa vielä palauttaa jos ei olekkaan oikea.



    E39 tuli joskus tehtyä vastaavalla setillä päät ja ainakin toimi, mutta hiipi mieleen olikohan päät oikeanlaiset ollenkaan:think
    Last edited by 325E; 03-09-2019, 22:40.

    Comment

    • huotski
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 126
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by Vanhapieru View Post
      Eli takana putket huonossa hapessa ja pitäisi uudet viikonloppuna laittaa, ei paljoa jarruputkirempaa muuten ole, ja tuli otettua motonetistä bahcon jarruputkien pääntekosysteemi, sellainen halpa... mutta asiaa tutkiessani en nyt ole lainkaan varma saako tällä bahcolla sitä din flarea tehtyä? osaako joku sanoa varmaksi? en viitsi kokeilla että työkalun kehtaa vielä palauttaa jos ei olekkaan oikea.



      E39 tuli joskus tehtyä vastaavalla setillä päät ja ainakin toimi, mutta hiipi mieleen olikohan päät oikeanlaiset ollenkaan:think
      Itse tein samalla setillä omaani putket uusiksi, joten onnistuu.
      e65 730d lci
      ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9156
        • Oulu

        #4
        Tuossa ainakin testatusti mainio työkalu päätteiden tekoon.

        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • japemw
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 51
          • Oulu

          #5
          Vielä kun viittii varmistaa, että katkaistu putken pää on suora, niin onnistuu makiasti. Ja muistaa laittaa sen nipan putkeen ennen puristusta

          Comment

          • Vanhapieru
            Newbiemmer
            • Jan 2019
            • 19
            • West

            #6
            Homma tehty

            Homma valmis, kuparinikkeliä tuli käytettyä ja 5mm nyloc mutteria mittana pidettyä Siistit tuli päät ja jokakerta vielä samanlaiset. Itse laite toki noin käytettävyydeltään ainakaan auton alla tai pyöräkotelossa ei nyt juuri häävi ollut... Molempiä päitä kun en uskaltanut valmiiksi tehdä.

            Comment

            • Hopeefarkku
              Newbiemmer
              • Jan 2010
              • 19
              • Finland

              #7
              On muuten bahco ihan paska sarja, putki luistaa irti ja veivistä vääntyy varsi auton omissa putkissa kun on niin kovaa.
              Harmi kun en ajoissa jaksanut palauttaa.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by Hopeefarkku View Post
                On muuten bahco ihan paska sarja, putki luistaa irti ja veivistä vääntyy varsi auton omissa putkissa kun on niin kovaa.
                Harmi kun en ajoissa jaksanut palauttaa.
                Bahcolla nykyisin valitettavasti useita ihan surkeita työkaluja/työkalusarjoja. Itsellä kokemuksia ruuvauskärjistä, jotka oli laadultaan niin surkeita ettei niillä saanut hyllyjä seinään, kärjet lohkeili ja vääntyivät parin ruuvin jälkeen. Ruuvien kannoissa ei mitään jälkiä, eri merkkinen kärki ja sai hyllyt seinään.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Nutcase
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 280
                  • Kymenlaakso

                  #9
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Bahcolla nykyisin valitettavasti useita ihan surkeita työkaluja/työkalusarjoja. Itsellä kokemuksia ruuvauskärjistä, jotka oli laadultaan niin surkeita ettei niillä saanut hyllyjä seinään, kärjet lohkeili ja vääntyivät parin ruuvin jälkeen. Ruuvien kannoissa ei mitään jälkiä, eri merkkinen kärki ja sai hyllyt seinään.
                  Originally posted by Hopeefarkku View Post
                  On muuten bahco ihan paska sarja, putki luistaa irti ja veivistä vääntyy varsi auton omissa putkissa kun on niin kovaa.
                  Harmi kun en ajoissa jaksanut palauttaa.

                  Tänään meni tuon Bahcon sarjan veivin kierteet lukkoon auton omia putkia vääntäessä. Kierteeseen olisi toki saanut laittaa kuparitahnaa, mutta kyllähän kunnon laitteen on työ kestettävä.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9156
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Nutcase View Post
                    Tänään meni tuon Bahcon sarjan veivin kierteet lukkoon auton omia putkia vääntäessä. Kierteeseen olisi toki saanut laittaa kuparitahnaa, mutta kyllähän kunnon laitteen on työ kestettävä.
                    Ne orkkis-putket on melko kovaa tavaraa, mutta kyllä nyt kiinalainen kierre teki tepposet.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by Nutcase View Post
                      Tänään meni tuon Bahcon sarjan veivin kierteet lukkoon auton omia putkia vääntäessä. Kierteeseen olisi toki saanut laittaa kuparitahnaa, mutta kyllähän kunnon laitteen on työ kestettävä.
                      Eipä hirveästi yllättänyt, että bacho markettityökalu petti. Bahco oli aikoinaan laadukas, nykyisin tuntuu monet työkalut jo olevan samaa tasoa kun halpa-hallissa.. Taisihan Bahcolla vieläkin olla parempi työkaluja Bahco Belzer brändin alla. :think
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • janne[l
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 861
                        • Ylöjärvi

                        #12
                        Kävin tänään hakemassa motonetin bahco setin. Hyvin sillä sai väännettyä "pallopäät" auton omiin putkiin ja kuparisen korjasuputkeen. Mitottaa vaan sen työkalun putkeen oikein.
                        e46 330i cabriolet
                        e91 320d
                        e36 328 törpö

                        Comment

                        • Nutcase
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 280
                          • Kymenlaakso

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Ne orkkis-putket on melko kovaa tavaraa, mutta kyllä nyt kiinalainen kierre teki tepposet.
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Eipä hirveästi yllättänyt, että bacho markettityökalu petti. Bahco oli aikoinaan laadukas, nykyisin tuntuu monet työkalut jo olevan samaa tasoa kun halpa-hallissa.. Taisihan Bahcolla vieläkin olla parempi työkaluja Bahco Belzer brändin alla. :think
                          Samaa mieltä.

                          Hain motonetistä vaihtosetin. Ottivat vanhan mukisematta vastaan, ja toivat uuden setin käteen AD:n tiskiltä, kun ei omassa hyllyssä ollut.
                          Laitoin alkajaisiksi kuparitahnaa kiertesiin ja hss:ää siihen kartiopään palloniveleen ja toistaiseksi meni oikein mukavasti BMW:n oman rautaputkenkin muokkaus.

                          Comment

                          • squier
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2011
                            • 36
                            • Lahti

                            #14
                            Jos haluaa sijoittaa vähän enemmän työkaluun niin Bilteman 130e hintanen jarruputkityökalu on oikein mainio päiden tekoon, hydraulivälitteinen ruuvi millä pää painetaan niin on hyvin syntynyt päät koviin rautaputkiinkin auton alla maaten.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎