Kone: N52b25 o0 160kw -06
250tkm ajettu
Kaikki alkoi 2 pytyn missfirestä, koodin syy: puola oli halki. Ei varmuutta paljon autolla ajettu, rikkinäisellä puolalla.
Autossa havaitsin selkeää tehottomuutta matalilla kierroksilla/liikkeelle lähdössä, imm piuhan irroituksella ei ollut vaikutusta tilanteeseen: Puhdistin MAF ja filtteri. Fima oli kyllä kärsineen näköinen ja likainen; ko työn jälkeen auto kyllä parani hieman. Mutta vieläkin tehottomalta.
Vaihdatin öljyt; öljyn seassa ei näkynyt mitään ylimääräistä... Vaihdon jälkeen nakutus selkeästi paheni, joka nyt käsittääkseni tavallista näille koneille, mutta näin kovana nakutus, ei ole ollut... Ja nakutus ei lopu vaikka työmatka +20km. Voiko väärät öljyt vaikuttaa?
Vaihdelaatikko ei adaptaatiosta huolimatta muuttunut ollenkaan, zf6hp19;. Vaihto tapahtuu huonosti 1-2/2-1. Varsinkin 2-1 rykäisee, muuten laatikko vaihtaa hyvin. Rykäisy tapahtuu D päällä 20kmh kohdalla ja S päällä 40kmh, en ole tarkastanut öljyjä: mutta on inpaan mukaan kaikki kunnossa... Tämä voi toki olla ihan toinenkin vika, mutta tuntuu silti jotenkin omituiselta, että loota toimii kylmillä paremmin...
Tyhjäkäynnillä kone "hörähtää" Välilä raskaasti, ei vaikuta kuitenkaan kierroksiin, ne ovat pysyneet suht stabiilina 700-900 MAF vputsauksen jälkeen. Ja kiihdytyksessä välillä havaittavissa "vouausta" ihan kuin koneelle olisi raskasta mitä ikinä tekeekeekin.
Kiihdytyksessä tuntuu kun kone vetelisi viimeisiään se "vuoaa", mutta liikeelle päästyään ei ongelmia ole... Nakutus ei sisälle kuulu, mahdotonta siis sanoa miten nopeuden nostaminen vaikuttaa nakuttamiseen...
Omituista on se, että tuntuu auto toimisi selkeästi paremmin kylmänä(rikkaamalla) kaikilta osin, olen ymmärtänyt; että valvetronic ei lähde heti "käyntiin" ja mittailtiin sitten tronicin arvoja. Muuten näytti ihan hyvältä mutta tuo: range vvt from learning routine 171,4 . Mitäköhän tuo meinaa, ja onko ihan normaalia, että tuo noin korkealla ? Huom. Laatikko toimii myös paremmin "kylmänä"
Kulutus n.11l/100, joka tuntuu jokseenkin korkealta maantieajossa.
Auto ei siis anna mitään vikakoodeja ja seokset, yms olivat ok tyhjäkäynillä ja kaasutellessa.
Tuo koneen nokassa oleva valven asentotunnistin tms. oli öljyssä ja muutenkin hikoillut selkästi. Eli todennäköisesti rikki. (kuva)
Mutta voiko vain rikkinäinen tunnistin aiheuttaa tämän kaiken ja olisiko hyvä tarkastaa vielä jotain.
Kiitos todella paljon avusta, jo tässä vaiheessa
Kuvat:
Video:
250tkm ajettu
Kaikki alkoi 2 pytyn missfirestä, koodin syy: puola oli halki. Ei varmuutta paljon autolla ajettu, rikkinäisellä puolalla.
Autossa havaitsin selkeää tehottomuutta matalilla kierroksilla/liikkeelle lähdössä, imm piuhan irroituksella ei ollut vaikutusta tilanteeseen: Puhdistin MAF ja filtteri. Fima oli kyllä kärsineen näköinen ja likainen; ko työn jälkeen auto kyllä parani hieman. Mutta vieläkin tehottomalta.
Vaihdatin öljyt; öljyn seassa ei näkynyt mitään ylimääräistä... Vaihdon jälkeen nakutus selkeästi paheni, joka nyt käsittääkseni tavallista näille koneille, mutta näin kovana nakutus, ei ole ollut... Ja nakutus ei lopu vaikka työmatka +20km. Voiko väärät öljyt vaikuttaa?
Vaihdelaatikko ei adaptaatiosta huolimatta muuttunut ollenkaan, zf6hp19;. Vaihto tapahtuu huonosti 1-2/2-1. Varsinkin 2-1 rykäisee, muuten laatikko vaihtaa hyvin. Rykäisy tapahtuu D päällä 20kmh kohdalla ja S päällä 40kmh, en ole tarkastanut öljyjä: mutta on inpaan mukaan kaikki kunnossa... Tämä voi toki olla ihan toinenkin vika, mutta tuntuu silti jotenkin omituiselta, että loota toimii kylmillä paremmin...
Tyhjäkäynnillä kone "hörähtää" Välilä raskaasti, ei vaikuta kuitenkaan kierroksiin, ne ovat pysyneet suht stabiilina 700-900 MAF vputsauksen jälkeen. Ja kiihdytyksessä välillä havaittavissa "vouausta" ihan kuin koneelle olisi raskasta mitä ikinä tekeekeekin.
Kiihdytyksessä tuntuu kun kone vetelisi viimeisiään se "vuoaa", mutta liikeelle päästyään ei ongelmia ole... Nakutus ei sisälle kuulu, mahdotonta siis sanoa miten nopeuden nostaminen vaikuttaa nakuttamiseen...
Omituista on se, että tuntuu auto toimisi selkeästi paremmin kylmänä(rikkaamalla) kaikilta osin, olen ymmärtänyt; että valvetronic ei lähde heti "käyntiin" ja mittailtiin sitten tronicin arvoja. Muuten näytti ihan hyvältä mutta tuo: range vvt from learning routine 171,4 . Mitäköhän tuo meinaa, ja onko ihan normaalia, että tuo noin korkealla ? Huom. Laatikko toimii myös paremmin "kylmänä"
Kulutus n.11l/100, joka tuntuu jokseenkin korkealta maantieajossa.
Auto ei siis anna mitään vikakoodeja ja seokset, yms olivat ok tyhjäkäynillä ja kaasutellessa.
Tuo koneen nokassa oleva valven asentotunnistin tms. oli öljyssä ja muutenkin hikoillut selkästi. Eli todennäköisesti rikki. (kuva)
Mutta voiko vain rikkinäinen tunnistin aiheuttaa tämän kaiken ja olisiko hyvä tarkastaa vielä jotain.
Kiitos todella paljon avusta, jo tässä vaiheessa
Kuvat:
Video:
Comment