Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dieselin ahtimen korjaajia/korjattuja ahtimia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ErkkiE
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 608
    • Espoon haja-asutus

    Dieselin ahtimen korjaajia/korjattuja ahtimia?

    Rupeaa olemaan 530xd ahdin melko äänekäs vinkuja ja ilmeisesti myös työntää öljyä läpi. Ajossa sinänsä ahtaa ihan normaalisti ja kulkee normaalisti eikä tule ahtimelta (ohjaimelta) mitään vikakoodeja. Autoa ajellaan ihan vakio-ohjelmalla.

    Virallisestihan Garretteja voi korjata vain itse Garrettin setä, mutta reaalimaailmassa ahtimille on korjaajia paljon. Onko jollakulla hyviä kokemuksia korjatuista esim. Saksasta (hinnat jostain 300 e ylöspäin?)
    tai onnistuneista huolloista Suomessa. Lisäksi on ilmestynyt markkinoille isojenkin firmojen kunnostettuja, esim. Lucas kunnostaa näitäkin (n. 500e). Garrettin omat kunnostetut on jossain 700+ e hinnoissa ja uusi Garrett jossain 850-1000 e hinnoissa.

    Kilometrejä tulee sen verran maltillisesti vuodessa, että korjattukin voi olla ihan pätevä vaihtoehto. Jos korjattu kestää vaikka 200 tkm, niin mennään 10 vuotta eteenpäin. Vaihtamisen vaiva on kuitenkin sen verran iso, että ei viitsi sellaista korjattua laittaa, joka vinkuu heti tai vuoden päästä.

    E
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3310
    • Kajjjaani

    #2
    Kun etsii niin löytäs https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=389707
    eli esim noista paikoista vois kysyä.
    Löytynee myös sieltä etelästäkin noita pajoja jotka homman tekee.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • ErkkiE
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 608
      • Espoon haja-asutus

      #3
      Niin, kovin monessa threadissa ei ole tullut vastaan kokemuksia siitä, onko ollut onnistunutta työtä vai ei. Firmojen nimiä kyllä muttei varsinaisesti ainakaan ääneen sanottuja kokemuksia. Ei myöskään tuossa äsken laitetussa linkissä.

      E

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3310
        • Kajjjaani

        #4
        No vaikka tuossa https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...&postcount=161 mitä mieltä itse olin rempan jälkeen ja edelleen samat mielipiteet.
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • alpine3
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2010
          • 1269
          • Kajjjaani

          #5
          Kuopion Fin-Turbolta hommasin viritysahtimen ja ohjelmoinnin siihen päälle. Todella asiantuntevaa palvelua ja tekivät homman viimeisen päälle.
          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by alpine3 View Post
            Kuopion Fin-Turbolta hommasin viritysahtimen ja ohjelmoinnin siihen päälle. Todella asiantuntevaa palvelua ja tekivät homman viimeisen päälle.
            Ilmeisesti finturbollakin välillä onnistuu. Mitä itse olen face-to-face kuullut, niin hommat ei kyllä ole menneet hyvin. Kyseessä tosin Joensuun toimipiste.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • van cleef
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1893
              • 01830

              #7
              Nummelassa on KH-Motors. Kari osaa ahtimet.

              ...

              Comment

              • ErkkiE
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 608
                • Espoon haja-asutus

                #8
                535d:ssä toki on KKK (Borg-Warnerin) turbot ja ne on mallia perinteinen eli ei ole VNT. Niitten huoltamisessa siis ei ole ainakaan Garrettin emme-toimita-osia-VNT-ahtimiin-eikä-niitä-saisi-huoltaa (ainakaan, jos haluat olla Garrettin jälleenmyyja) -murheita. Eikä tietysti perinteisessä ahtimessa tarvitse myöskään murehtia sähköisen VNT-ohjaimen kalibroinnista.Toki mekaanisten osien vaihto itsessään tuskin eroaa.

                E

                Comment

                • ruupanen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 5153
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Ilmeisesti finturbollakin välillä onnistuu. Mitä itse olen face-to-face kuullut, niin hommat ei kyllä ole menneet hyvin. Kyseessä tosin Joensuun toimipiste.
                  Ja mitä itse taas kuullut, ollut asiakkaana, niin homma on toiminut hiton hyvin.
                  E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                  Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5152
                    • Kouvola, Savisto

                    #10
                    Kannattaa hommata vain uusi keskiö, moni turbokorjaamokin nykyään asentaa vain uudet keskiöt.
                    Jos pakopesä ei ole halki niin tuollahan se tulee kuin uudeksi.

                    Hintaluokka yleensä 100-200e
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3310
                      • Kajjjaani

                      #11
                      Originally posted by ErkkiE View Post
                      535d:ssä toki on KKK (Borg-Warnerin) turbot ja ne on mallia perinteinen eli ei ole VNT. Niitten huoltamisessa siis ei ole ainakaan Garrettin emme-toimita-osia-VNT-ahtimiin-eikä-niitä-saisi-huoltaa (ainakaan, jos haluat olla Garrettin jälleenmyyja) -murheita. Eikä tietysti perinteisessä ahtimessa tarvitse myöskään murehtia sähköisen VNT-ohjaimen kalibroinnista.Toki mekaanisten osien vaihto itsessään tuskin eroaa.

                      E
                      Tuosta kun alat soittelee
                      https://www.google.com/search?client...4dUDCAo&uact=5'
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by ruupanen View Post
                        Ja mitä itse taas kuullut, ollut asiakkaana, niin homma on toiminut hiton hyvin.
                        Tältäkin foorumilta löytyy tapaus, jossa auto kävi mulla kun ei ollut vetoja ja savusi. Selvitin ettei ahda kunnolla. Suosittelin viemään auton tuonne. Vaihtoivat turbon, mutta ei toimi vieläkään kunnolla. Tämän jälkeen erinäisten selitysten kanssa pesivät hommasta kätensä (vika kuulemma oli autossa muualla). Eivät suostuneet hoitamaan takuuta ym. Lopulta sitten toisella korjaamolla auto tuli kuntoon ja vika löytyi turbosta. Toinen tapaus myydään viriturbot, nämä ei kestäneet 30tkm. Takuusta kiemurreltiin kun autoa on viritetty (kumma kun nämä myytiin viriturboina).. Tässä nyt pari esimerkkiä. Nämä ei ole mitään kuulopuheita kun tunnen itse autojen omistajat.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Juuså
                          BTCF Member
                          • Oct 2009
                          • 207
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Tältäkin foorumilta löytyy tapaus, jossa auto kävi mulla kun ei ollut vetoja ja savusi. Selvitin ettei ahda kunnolla. Suosittelin viemään auton tuonne. Vaihtoivat turbon, mutta ei toimi vieläkään kunnolla. Tämän jälkeen erinäisten selitysten kanssa pesivät hommasta kätensä (vika kuulemma oli autossa muualla). Eivät suostuneet hoitamaan takuuta ym. Lopulta sitten toisella korjaamolla auto tuli kuntoon ja vika löytyi turbosta. Toinen tapaus myydään viriturbot, nämä ei kestäneet 30tkm. Takuusta kiemurreltiin kun autoa on viritetty (kumma kun nämä myytiin viriturboina).. Tässä nyt pari esimerkkiä. Nämä ei ole mitään kuulopuheita kun tunnen itse autojen omistajat.
                          Saman tapaista kokemusta itsellä Kuopion päästä. Siksi en osta kyseisestä puljusta enää yhtään ahdinta. Pro turbolla ahtimen viritystyöt ja kunnostukset onnistuvat kerralla, hieman on pitkät jonot, mutta muutoin ei valittamista.
                          G31 540d xDrive -18

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4627
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by makkis View Post
                            Kannattaa hommata vain uusi keskiö, moni turbokorjaamokin nykyään asentaa vain uudet keskiöt.
                            Jos pakopesä ei ole halki niin tuollahan se tulee kuin uudeksi.

                            Hintaluokka yleensä 100-200e
                            Tuoleeko tuossa siivet yms mukana? Pesät irti ja pesät paikoilleen ja kovaa ajoa? Onko esimerkkiä heittää mistä saa?
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • Juuså
                              BTCF Member
                              • Oct 2009
                              • 207
                              • Kuopio

                              #15
                              Originally posted by fraatti View Post
                              Tuoleeko tuossa siivet yms mukana? Pesät irti ja pesät paikoilleen ja kovaa ajoa? Onko esimerkkiä heittää mistä saa?
                              G31 540d xDrive -18

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎