Elikkäs vm. 2005 530d savuttaa vaalean harmaata tai valkoista savua. Ei riipu onko kylmä vai lämmin kone ja savua tulee jo sen verran, että alkaa jo pikkuhiljaa hävettää tuolla autolla liikkua. Ehdotuksia, mistä lähtisi vikaa ehtimään? Jotain savutusta vähentävää lisäainetta kokeiltu, ei vaikutusta. Öljynerotin vaihdettu vortex malliseen. Öljyä eikä jäähdytinnestettä ei syö. Suuttimien välissä jotain mustaa öljyä muistuttavaa nestettä, mutta en tiedä onko se öljyä vai dieseliä vai molempia sekasin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d savutus
Collapse
X
-
Originally posted by Lightfury View PostElikkäs vm. 2005 530d savuttaa vaalean harmaata tai valkoista savua. Ei riipu onko kylmä vai lämmin kone ja savua tulee jo sen verran, että alkaa jo pikkuhiljaa hävettää tuolla autolla liikkua. Ehdotuksia, mistä lähtisi vikaa ehtimään? Jotain savutusta vähentävää lisäainetta kokeiltu, ei vaikutusta. Öljynerotin vaihdettu vortex malliseen. Öljyä eikä jäähdytinnestettä ei syö. Suuttimien välissä jotain mustaa öljyä muistuttavaa nestettä, mutta en tiedä onko se öljyä vai dieseliä vai molempia sekasin.
-
-
Omaani vaihdoin venttiilikopan tiivisteen ja loppui savutus.
Tiiviste oli aivan kova koppura siitä mistä imusarja ja suuttimet tiivistyvät.
Ahtopaine työnsi venakopasta öljyä huohottimen kautta ahtimen imupuolelle ja sitä myötä palotilaan. Merkkasi myös siten, että öljyntäyttökorkista roiskui öljyä vaikka korkki oli kiinni.
Comment
-
-
Originally posted by Timo N View PostOmaani vaihdoin venttiilikopan tiivisteen ja loppui savutus.
Tiiviste oli aivan kova koppura siitä mistä imusarja ja suuttimet tiivistyvät.
Ahtopaine työnsi venakopasta öljyä huohottimen kautta ahtimen imupuolelle ja sitä myötä palotilaan. Merkkasi myös siten, että öljyntäyttökorkista roiskui öljyä vaikka korkki oli kiinni.
Comment
-
-
Originally posted by Timo N View PostNo tässähän olikin savu kenties jotain muuta kuin öljyn aiheuttamaa
Venttiilikopan tiivistettäkin on tullut mielessä pyöriteltyä aina välillä. Oliko miten hankala vaihtaa?E60 530dA
E39 540i
E39 535i
Ex: e34 525i, e34 520i
Comment
-
-
Iso savutus tarkoittaa että sieltä menee reilummin läpi, jos öljyä ja jäähdytinnestettä ei kulu oikein yhtään niin tuskin se sieltä on.
Onko suuttimien korjausarvoja vielä katsottu? Veikkaisin suutinvikaa mutta toki näillä tiedoin ihan vain arvailua.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Lightfury View PostSaattaahan se olla öljynkin aiheuttamaa, omasta mielestä öljyä ei hirveästi kulu, mutta mistä sitä koskaan tietää. Auton olen omistanut vasta vuoden verran, yhdet öljyt vaihdettu ja nyt jonkin aikaa sitten piti pikkuisen lisätä. Kilometrejä kuitenkin kertyy kohtuu paljon viikottain.
Venttiilikopan tiivistettäkin on tullut mielessä pyöriteltyä aina välillä. Oliko miten hankala vaihtaa?
Comment
-
-
Originally posted by Timo N View PostTilkkeen vaihtoon pitää irroittaa kaikki muovit koneen päältä, imusarja, suuttimet ja sitten pääsee itse kopan kimppuun. Ihan tehtävissä itse jos vaan työkalut pysyy näpeissä.E60 530dA
E39 540i
E39 535i
Ex: e34 525i, e34 520i
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostIso savutus tarkoittaa että sieltä menee reilummin läpi, jos öljyä ja jäähdytinnestettä ei kulu oikein yhtään niin tuskin se sieltä on.
Onko suuttimien korjausarvoja vielä katsottu? Veikkaisin suutinvikaa mutta toki näillä tiedoin ihan vain arvailua.E60 530dA
E39 540i
E39 535i
Ex: e34 525i, e34 520i
Comment
-
Comment