Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sähköt hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paulika
    Newbiemmer
    • Apr 2013
    • 13
    • Honkajoki

    Sähköt hukassa

    Mihin mahtaa Bemun (530 xDA -08) sähköt kadota, kun uuden akun lepojännite on pudonnut tasolle 12,3 v ja akkuvalo vilkahtelee. Laturi antaa 15,1 v jännitteen tyhjäkäynnillä.
    Vanhan akun varoitusvalon sytyttyä latasin sen parikin kertaa älylaturilla, kun lepojännite laski ja akkuvalo syttyi. Luulin akussa olevan vikaa (ikä alle 4vuotta) ja vaihdoin uuden. Mutta nyt sama ongelma jatkuu.


    Jotta mistä vikaa lähäretään hakemaan?
    Nimimerkillä neuvoisata kiitollinen.
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • paulika
      Newbiemmer
      • Apr 2013
      • 13
      • Honkajoki

      #3

      Kiitos vinkistä. Kahlasin tuotakin läpi ja saattaa se vika BST:ssäkin olla. Ihmetyttää vain, että miksi akku ei lataudu vaikka laturi antaa virtaa. Ymmärrän tuon BST -vian sellaiseksi, että täydestäkään akusta ei riitä virtaa starttiin, kun virta ei kulje viallisen BST:n läpi. Vai olenko hakoteillä?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by paulika View Post
        Kiitos vinkistä. Kahlasin tuotakin läpi ja saattaa se vika BST:ssäkin olla. Ihmetyttää vain, että miksi akku ei lataudu vaikka laturi antaa virtaa. Ymmärrän tuon BST -vian sellaiseksi, että täydestäkään akusta ei riitä virtaa starttiin, kun virta ei kulje viallisen BST:n läpi. Vai olenko hakoteillä?
        Tuossa ketjussa pääsääntöisesti puhutaan siitä kontin päävirtakaapelin läpiviennistä, joka hapantuu ei siis BST:stä. Virta ei silloin kulje akusta konehuoneeseen. Luonnollisesti se laturin virta ei myöskään sieltä konehuoneesta pääse akkuun.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Tuossa ketjussa pääsääntöisesti puhutaan siitä kontin päävirtakaapelin läpiviennistä, joka hapantuu ei siis BST:stä. Virta ei silloin kulje akusta konehuoneeseen. Luonnollisesti se laturin virta ei myöskään sieltä konehuoneesta pääse akkuun.
          Juurikin näin. Oiva hetki tarkistaa jos ei ole tarkistettu ettei vaikka koko auto pala..
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1996
            • Tampere/kainuu

            #6
            Autossasi on mitä todennäköisimmin kampanja auki koskien ko. kaapeliliitosta. Jos et ole kesän jälkeen käynyt teettämässä. Älä omia rahojasi hukkaa korjaukseen jos siinä sattuisi vikaa olemaan.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • paulika
              Newbiemmer
              • Apr 2013
              • 13
              • Honkajoki

              #7
              Originally posted by zakspeed View Post
              Autossasi on mitä todennäköisimmin kampanja auki koskien ko. kaapeliliitosta. Jos et ole kesän jälkeen käynyt teettämässä. Älä omia rahojasi hukkaa korjaukseen jos siinä sattuisi vikaa olemaan.

              Kiitos taas kommenteista. Kävin vähän mittailemassa:
              - akun lepojännite ennen starttia oli 12,1 v
              - käynnistäminen sujui ihan ok
              - akun jännite auton käydessä suurinpiirtein sama eli n. 14,8-9 v sekä moottoritilasta että akulta mitattaessa (valot normaalisti päällä).
              - laitoin akun lataukseen, ettei akku aivan tyhjäksi menisi. Edellinen mittaus toissa päivänä antoi lukeman 12,3 v. Sen jälkeen ei ole ajettu.



              Auto on ollut BMW -pajalla syksyllä, jolloin siihen vaihdettiin etupään vetoakseli, mittarissa n. 314.000 km. Samalla on tutkittu akkukaapelin liitos, joka oli kunnossa. Näin vahvistivat puhelimessa.


              Johonkin se virtaska vuotaa, minne lie ?

              Comment

              • Niemikko
                Bimmer Rookie
                • Dec 2013
                • 32
                • vilppula

                #8
                Ibs (Intelligent Battery Sensor) on monessa autossa oireillut samalla tavalla hajotessaan koittaa irroittaaa noi miinusnavasta lähtevät piuhat liittimistä irti mallista kiinni onko 1 vai 2 liitintä. laturi lataa sillon heikommin mutta voi ajaa väliaikaisesti kun katsoo loppuiko akun purku jos loppui niin uusi ibs tilalle siis uus ei purkuosaa on päivitetty paremmaksi voi joutua hommaan adapterin jos on 2 liittimen malli.



                oma purki akun kahdessa yössä niin tyhjäksi että mittariston valot vaan välähti ei startannu olleenkaan.

                Comment

                • paulika
                  Newbiemmer
                  • Apr 2013
                  • 13
                  • Honkajoki

                  #9
                  Aivan ilmeisesti vika oli IBS:ssä. Vaihdettiin uuteen ja alkoi pelittämään. Ei huku virta enää minnekään.

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2712
                    • Tampere

                    #10
                    Lisään oman lusikkani soppaan, kun osallistuin ko. auton vikadiagnostiikkaan ja korjaukseen. Todellakin virtaongelman syyksi paljastui lopulta viallinen IBS. Tapaus ei ollut ihan helpoimmasta päästä selvittää, koska IBS oli kuitenkin toimintakykyinen (vaikkakin vajaakykyinen) ja siksi vikakoodeja sen täydellisestä toimimattomuudesta ei ollut tallentunut. Tilanne piti päätellä laturikuormituksen, latausvirran ja omistajan kuvauksen perusteella. Onneksi akku oli vast'ikään uusittu, jolloin huonokuntoisen akun osuus kokonaisuudesta voitiin poissulkea. Samaten plussakaapelin aktio oli jo tehty, jolloin mätä kaapeliliitoskaan ei potilasta vaivannut. Lopuksi tuli myös paikannettua muutama huoltoa vaativa kohde, joiden myötä matka jatkuu toivottavasti ongelmitta. Kiitokset luottamuksesta asianosaiselle.
                    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎