Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 525i N52B25 - Mystinen sytkä vika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fuseee41
    Newbiemmer
    • Apr 2018
    • 16
    • Lahti

    E60 525i N52B25 - Mystinen sytkä vika?

    Morjens! Elikkä apuja kaivattaisi.. Ongelmana että autosta vedot hukassa satunnaisesti, rytkyttää ja välillä menee vikatilaan. Pudottelee ihan satunnaisesti sylintereitä pelistä ja aina samat sylkät 4-5-6. Vikakoodit luettu ja antaa fuelcut/polttonesteen katkaisu, sammuttaa auton käynnistää uudestaan niin taas käy kaikilla ja kun vähääkään vedättää niin taas häviää kolme pyttyä.. Suuttimet vaihdettu jo uusiin, korjaamolla tutkittu ja ecu ohjelmoitu uudestaan bmw orkkis softilla jne.. Voisiko olla että bensa paineet katoaa yläkierroksil la?

    Kiitos jo etukäteen jos joltain vinkkejä löytyisi!

    Nämä ännä koneet itselle aivan uusi asia..
    Last edited by Fuseee41; 17-12-2019, 17:31.
    - E60 525iA M-sport

    - E34 525i touring -95
    - E34 520i sedan -92
    - E39 523iA touring -98
    - E30 320i 2d -84
    - E36 316 -91
    - E36 320i touring -95
    - E46 316i -99
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    #2
    Vikakoodit olisi hyvä tietää ennen julistusta. Mutta taaemman bankin seoksensäätö vialtahan tuo kuulostaisi. Tämän seurauksena palamishäiriöitä edellämainitusta johtuen tai palamishäiriöt ihan kipinäntuottopuolen vian peruja.

    Lienee nyt puolat siirretty noista sylintereistä testiksi alkuun etummaisen bankin sylintereihin?
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10031
      • KVLA

      #3
      OT: Laittakaa hyvät ihmiset kysymyksienne otsikot sellaiseksi,että se olisi tunnistettavissa itse kysymykseen. Helpottaisi monasti,kun haetaan tietynlaisia keskusteluja. Pelkkä auton malli otsikossa ei kerro oikeastaan mitään.

      Comment

      • Fuseee41
        Newbiemmer
        • Apr 2018
        • 16
        • Lahti

        #4
        Originally posted by Heguli 31 View Post
        OT: Laittakaa hyvät ihmiset kysymyksienne otsikot sellaiseksi,että se olisi tunnistettavissa itse kysymykseen. Helpottaisi monasti,kun haetaan tietynlaisia keskusteluja. Pelkkä auton malli otsikossa ei kerro oikeastaan mitään.
        Korjailin otsikon! aamutokkurassa kirjoitellut, pahoittelut...
        - E60 525iA M-sport

        - E34 525i touring -95
        - E34 520i sedan -92
        - E39 523iA touring -98
        - E30 320i 2d -84
        - E36 316 -91
        - E36 320i touring -95
        - E46 316i -99

        Comment

        • Fuseee41
          Newbiemmer
          • Apr 2018
          • 16
          • Lahti

          #5
          Originally posted by zakspeed View Post
          Vikakoodit olisi hyvä tietää ennen julistusta. Mutta taaemman bankin seoksensäätö vialtahan tuo kuulostaisi. Tämän seurauksena palamishäiriöitä edellämainitusta johtuen tai palamishäiriöt ihan kipinäntuottopuolen vian peruja.

          Lienee nyt puolat siirretty noista sylintereistä testiksi alkuun etummaisen bankin sylintereihin?
          Kokeilin heittää puolia ristiin, koodit pysyy samoissa sylkissä silti eli bank 2 puolella.. Tulpat uusin myös samalla. Boschin KTS luettu koodit niin antaa palamiskatkoksia sylinterit 4-5-6 (polttonesteen katkaisu) ja tosiaan ajossa kun se sen tekee häiriövalo rupeaa vilkkumaan taulussa ja kun vaan sammuttaa käynnistää uudestaan niin valo ei pala ja taas pelittää.
          - E60 525iA M-sport

          - E34 525i touring -95
          - E34 520i sedan -92
          - E39 523iA touring -98
          - E30 320i 2d -84
          - E36 316 -91
          - E36 320i touring -95
          - E46 316i -99

          Comment

          • -kalevi-
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 507
            • Tuusula

            #6
            Itsellä tullut pari n52 moottorilla olevaa sytytyskatkoista kärsivää autoa vastaan, joissa on imukanavat olleet aivan karstassa. Imukanavien soodapuhalluksella tulleet kuntoon
            E87 118d
            E70 3.0d
            Ex: E36 M3
            Ex: E36 cabriolet m60b40
            Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
            Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

            Comment

            • Fuseee41
              Newbiemmer
              • Apr 2018
              • 16
              • Lahti

              #7
              Originally posted by -kalevi- View Post
              Itsellä tullut pari n52 moottorilla olevaa sytytyskatkoista kärsivää autoa vastaan, joissa on imukanavat olleet aivan karstassa. Imukanavien soodapuhalluksella tulleet kuntoon
              Ei ainakaan pahalle kanavat näyttänyt kun imusarjaa käytetty irti korjaamolla kun vaihtovat molemmat disat..
              Ainut oli että siellä ei ollut ollenkaan tiivisteitä... Pelkkää sikaa tai vastaavaa liimaa "tiivistämässä"...
              Attached Files
              - E60 525iA M-sport

              - E34 525i touring -95
              - E34 520i sedan -92
              - E39 523iA touring -98
              - E30 320i 2d -84
              - E36 316 -91
              - E36 320i touring -95
              - E46 316i -99

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 1996
                • Tampere/kainuu

                #8
                Originally posted by -kalevi- View Post
                Itsellä tullut pari n52 moottorilla olevaa sytytyskatkoista kärsivää autoa vastaan, joissa on imukanavat olleet aivan karstassa. Imukanavien soodapuhalluksella tulleet kuntoon
                Hmm. Mikäs N52sessa imukanavia karstoittaa? Nyt olen pelkkänä korvana.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 1996
                  • Tampere/kainuu

                  #9
                  Originally posted by Fuseee41 View Post
                  Ei ainakaan pahalle kanavat näyttänyt kun imusarjaa käytetty irti korjaamolla kun vaihtovat molemmat disat..
                  Ainut oli että siellä ei ollut ollenkaan tiivisteitä... Pelkkää sikaa tai vastaavaa liimaa "tiivistämässä"...
                  Älä sano, että jäi liimamassalla edelleen ja, että huohotinputki tai putket on teipillä? Korjattu kuten kuvasta voi päätellä.

                  Sitten mietitään palamishöiriön aiheuttajaa🙄
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • Fuseee41
                    Newbiemmer
                    • Apr 2018
                    • 16
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by zakspeed View Post
                    Älä sano, että jäi liimamassalla edelleen ja, että huohotinputki tai putket on teipillä? Korjattu kuten kuvasta voi päätellä.

                    Sitten mietitään palamishöiriön aiheuttajaa🙄
                    Juu kyllä on kaikki letkuliitokset, tiivistepinnat korjailtu ja putsailtu.. Ja tietenkin uusilla tiivisteillä kasattu. Eilen taas huomasin kun tuli vähän aikaa parkissa istuttua auto käynnissä niin ihan satunnaisesti tyhjäkäynti notkahtaa/hörähtää? Tuntee kanssa kun koko koppi heilahtaa.. Samallainen efekti kun auton sammuttaisi 😁 Jotain britti foorumeita tuli lueskeltua raskaasta tyhjäkäynnistä vai mikä rough idlin? Että vois vanos solenoideista johtua? Ja eikös tässä koneessa oo kanssa jonkin sortin sihdit sielä perässä?
                    - E60 525iA M-sport

                    - E34 525i touring -95
                    - E34 520i sedan -92
                    - E39 523iA touring -98
                    - E30 320i 2d -84
                    - E36 316 -91
                    - E36 320i touring -95
                    - E46 316i -99

                    Comment

                    • Tenttu
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2007
                      • 86
                      • Joensuu

                      #11
                      Lambdoilta vois livedataa katella näyttääkö arvot järkeville tai keskenään vastaaville:think
                      e70 x5 sd -08
                      e21 323i m50 turbo -79
                      kp60 4a-gte -78

                      Comment

                      • Fuseee41
                        Newbiemmer
                        • Apr 2018
                        • 16
                        • Lahti

                        #12
                        Originally posted by Tenttu View Post
                        Lambdoilta vois livedataa katella näyttääkö arvot järkeville tai keskenään vastaaville:think
                        Tänään saan INPAn päähän autoa niin täytyy tarkistella.
                        - E60 525iA M-sport

                        - E34 525i touring -95
                        - E34 520i sedan -92
                        - E39 523iA touring -98
                        - E30 320i 2d -84
                        - E36 316 -91
                        - E36 320i touring -95
                        - E46 316i -99

                        Comment

                        • -kalevi-
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 507
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by zakspeed View Post
                          Hmm. Mikäs N52sessa imukanavia karstoittaa? Nyt olen pelkkänä korvana.
                          En ole tutkinut enempää, mutta epäilen pätkä ajoa ja egr systeemiä.

                          Topicin aloittajalla kanavat jo tarkastettu, joten vika jossain muualla
                          Last edited by -kalevi-; 18-12-2019, 12:04.
                          E87 118d
                          E70 3.0d
                          Ex: E36 M3
                          Ex: E36 cabriolet m60b40
                          Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                          Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 1996
                            • Tampere/kainuu

                            #14
                            Originally posted by -kalevi- View Post
                            En ole tutkinut enempää, mutta epäilen pätkä ajoa ja egr systeemiä.

                            Topicin aloittajalla kanavat jo tarkastettu, joten vika jossain muualla
                            N52 moottorissa ei ole ulkoista(karstoittavaa) EGR-järjestelmää.
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • -kalevi-
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 507
                              • Tuusula

                              #15
                              Originally posted by zakspeed View Post
                              N52 moottorissa ei ole ulkoista(karstoittavaa) EGR-järjestelmää.
                              No eipä olekaan. Minä sekoitin N52 ja N53 moottorit keskenään. N53 moottoreissa kanavia joutunut puhaltamaan...
                              E87 118d
                              E70 3.0d
                              Ex: E36 M3
                              Ex: E36 cabriolet m60b40
                              Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                              Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎