Servotronic, eli nopeuden mukaan säätyvä tehostus. Liitin irrotettuna ohjaus hitaassa nopeudessa huomattavasti jäykempi.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-vaihdoin vuotavan ohjausvaihteen ja se toimi oikein hyvin hetken aikaa (5min) kunnes meni ihan toimimattomaksi ja jäykäksi, ensin ajattelin oliko joku liitin jäänyt vuotamaan ja öljyt ulos, mutta säiliö oli täysi.
Tuo liitin tuli ekana mieleen?
Uskomaton tuuri jos samaan aikaan olisi tehostaja mennyt?
Veikkaisin vahvasti, että sulla on vaan hammastanko haukannut ilmaa. Onko ohjaus siis jopa vauhdissa niin raskas, että saa tosissaan vääntää?
Mulla nappas vaihdossa ilmaa hammastanko ja jäykistyi reippaasti. Toimi siis hetken normaalisti ja kun pyöritin laidasta laitaan niin meni jäykäksi. Pyörittäessä (vääntäessä) laidasta laitaan nousi öljysäiliöön kuplia. Lopulta kuitenkin lähti pelittämään kuten kuuluukin.
Otin ohjaustehostajan pöydälle ja purin sen, en huomannut siellä mitään vikaa, ainut mikä voisi olla on se paineentasausventtiili. Sekin tuntui toimivan ja liikkuvan normaalisti.
Nyt ohjaus on sellainen, että se toimii osatehostettuna kun kääntää ihan hitaasti.
Vaimo ei sillä pärjää eikä se ole kiva itsellekkään.
Siihen sähköanturiin tutustuin, Ilman virtaa se on auki asennossa ja sähkö vetää sen kiinni.
Voisiko siinä olla jotain häikkää? Jos sen neulan laittaisi mekaanisesti kiinni asentoon niin ohjaus voisi olla isolla nopeudella turhan herkkä, mikäli sikäli siinä on vika?
Comment