Announcement

Collapse
No announcement yet.

530xd -06 ilmajousien kompuran vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juho_K87
    Bimmer Rookie
    • Jun 2017
    • 31
    • Finland

    530xd -06 ilmajousien kompuran vaihto

    Pitäs huomenna hakea uus perän säädön kompura ja kysyisin et onko siinä vaihdon yhteydessä otettava mitään huomioon. Letkut ja liittimet irti. Vanha pois ja uus paikalleen. Letkut on tarkistettu. Kunnossa olivat. Toinen pussi oli tullu tiensä päähän niin vaihdoin molemmat. Alkuperänen kompura sano ittensä irti ilmeisesti kun ei jaksa enään tuottaa tarpeeks ilmaa pusseihin. Pyörii kyllä, mut puolet hiljasempi ääni kun toimiessaan. Eli on vissiin vaan paskana???
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5265
    • Pirkkala

    #2
    Originally posted by Juho_K87 View Post
    Pitäs huomenna hakea uus perän säädön kompura ja kysyisin et onko siinä vaihdon yhteydessä otettava mitään huomioon. Letkut ja liittimet irti. Vanha pois ja uus paikalleen. Letkut on tarkistettu. Kunnossa olivat. Toinen pussi oli tullu tiensä päähän niin vaihdoin molemmat. Alkuperänen kompura sano ittensä irti ilmeisesti kun ei jaksa enään tuottaa tarpeeks ilmaa pusseihin. Pyörii kyllä, mut puolet hiljasempi ääni kun toimiessaan. Eli on vissiin vaan paskana???
    On luultavasti väljänä. Max paineen mittaamalla sen voi varmistaa. Vaatii muistaakseni n. 5 bar että auto alkaa nousta.
    Tarkista että pusseihin kuitenkin joku paine tulee ettei oo vikaa siinä sähköventtiilissä.

    Vikakoodit olis hyvä nollata mutta kyllä se pitäs alkaa toimimaan ilmankin.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Juho_K87
      Bimmer Rookie
      • Jun 2017
      • 31
      • Finland

      #3
      Nyt on uusi kompura vaihdettu. Ei ollu kovin työläs homma kun nosturilla pääs tekeen. Perä toimii taas hyvin uusilla pusseilla ja kompuralla. Seuraavia vikoja odotellessa.

      Comment

      • Juho_K87
        Bimmer Rookie
        • Jun 2017
        • 31
        • Finland

        #4
        Sen verran otan takasin päin sanojani, että perä tuntuu nyt tosi jäykältä ja mielestäni taso on paljon alempana kun on normaalisti ollut. Pitääkö käyttää piuhan päässä? Nollata jotenkin tai ohjelmoida perä vakio korkeuteen uuden kompuran ja pussien vaihdon jälkeen.

        Comment

        • Dixon
          BTCF Member
          • Dec 2015
          • 62
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Juho_K87 View Post
          Sen verran otan takasin päin sanojani, että perä tuntuu nyt tosi jäykältä ja mielestäni taso on paljon alempana kun on normaalisti ollut. Pitääkö käyttää piuhan päässä? Nollata jotenkin tai ohjelmoida perä vakio korkeuteen uuden kompuran ja pussien vaihdon jälkeen.
          Siellä on ainaki yks anturi (ellei kaks) joka määrää korkeuden, eihän ole sen tanko irti? Säätää automaattisesti samaan, jollakin toleranssilla että varmaan sentti tai vähä reilu voi olla se ero. Entiiä vaikuttaako uuet pussit kovuuteen mitenkää.


          Testerillä sen ainaki saa oikiaan korkeuteen, itsekkin noita sääjelly.
          E61 535D

          E46 330D

          Comment

          • Juho_K87
            Bimmer Rookie
            • Jun 2017
            • 31
            • Finland

            #6
            Originally posted by Dixon View Post
            Siellä on ainaki yks anturi (ellei kaks) joka määrää korkeuden, eihän ole sen tanko irti? Säätää automaattisesti samaan, jollakin toleranssilla että varmaan sentti tai vähä reilu voi olla se ero. Entiiä vaikuttaako uuet pussit kovuuteen mitenkää.


            Testerillä sen ainaki saa oikiaan korkeuteen, itsekkin noita sääjelly.
            Minäpä käyn testerillä alkuviikosta niin säädellään.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎