Nyt muutamana kertana kylmällä koneella tehnyt niin että tyhjäkäynti kierrokset pomppineet edestakas noin 300-500 rpm toisella kerralla oli vaihde päällä ja tavallaan tuon seurauksena jopa koitti nytkähtää eteenpäin. Kierrosten noustessa kierrokset jatkoivat lievempää heittelyä. Toisella kerralla auto teki sitä ihan paikallaan, vika on sitten nopeasti poistunut eikä aina ilmesty ollenkaan.. Jäänyt vaan vaivaamaan mikä tuollaista voisi tehdä.?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e60 tyhjäkäynti häiriö
Collapse
X
-
Nyt alkaa asia selviämään.. Katselin vikakoodin lukijalla kierroksia niin silloin kun kierrokset pomppii niin lataus heittelee (hiilet vaihdettiin 2 vk aikaa), kun taas kierrokset pysyy paikoillaan niin lataus myös pysyy! Rasitus testillä tämä myös menee niin että kun pudottaa sähköt pois niin kierrokset tasaantuu.. Mikä siellä nyt mahtaa sen tehdä? Istuuko hiilet huonosti, jännitteensäädin rikki vai jotain muuta. Vieläkö tuota kokeilisi saada kuntoon vai ostaisko suoraan uuden laturin. :think
Comment
-
-
Originally posted by Vehmasto View PostNyt alkaa asia selviämään.. Katselin vikakoodin lukijalla kierroksia niin silloin kun kierrokset pomppii niin lataus heittelee (hiilet vaihdettiin 2 vk aikaa), kun taas kierrokset pysyy paikoillaan niin lataus myös pysyy! Rasitus testillä tämä myös menee niin että kun pudottaa sähköt pois niin kierrokset tasaantuu.. Mikä siellä nyt mahtaa sen tehdä? Istuuko hiilet huonosti, jännitteensäädin rikki vai jotain muuta. Vieläkö tuota kokeilisi saada kuntoon vai ostaisko suoraan uuden laturin. :think
Tarkista tuolla: https://huoltovaraus.bmw.fi/
Pitäisi näkyä jos on tekemättä.
Paljoko se lataus on? Itse suuntaisin kyllä katsetta sitten takaisin tuohon laturiin kerran sinne on tehty hetki sitten hiilienvaihto. Onko kaikki johdot kunnolla kiinni? Äkkiseltään ajateltuna voisi olla jännitteensäädin. Oletin, että näihin vehkeisiin myydään jännitteensäädin/hiili pakettia yhtenäisenä.
Comment
-
-
Juu tehtiin tuossa syksyllä, pelkkä rasvaus riitti..
Yleensä nuo vaihdetaan pakettina, mutta pienellä työllä saa myös hiilet vaihdettua..
Ei siinä varmaan muita mahdollisuuksia pitäisi olla kuin lataussäädin.:think
Täytyy nyt huomenna vielä tarkemmin katsoa Damperia kuormituksella kun kerran sekin on vaihtoon menossa (näkyy halkeilua). Tuo juuri ihmetyttää että tekee sitä käytännössä kylmällä koneella kuorma päällä pelkästään.
Lataus hyppii vian ollessa päällä 13.5V ja 15.5V välillä.. Tasaantuessa ollut jotain 14.2-14.8 V luokkaa riippuen kuormituksesta.
Comment
-
-
Originally posted by Vehmasto View PostJuu tehtiin tuossa syksyllä, pelkkä rasvaus riitti..
Yleensä nuo vaihdetaan pakettina, mutta pienellä työllä saa myös hiilet vaihdettua..
Ei siinä varmaan muita mahdollisuuksia pitäisi olla kuin lataussäädin.:think
Täytyy nyt huomenna vielä tarkemmin katsoa Damperia kuormituksella kun kerran sekin on vaihtoon menossa (näkyy halkeilua). Tuo juuri ihmetyttää että tekee sitä käytännössä kylmällä koneella kuorma päällä pelkästään.
Lataus hyppii vian ollessa päällä 13.5V ja 15.5V välillä.. Tasaantuessa ollut jotain 14.2-14.8 V luokkaa riippuen kuormituksesta.
Laita mahdollisimman paljon kuormaa laturille ja katso miltä näyttää. Eli kaikki mahdolliset valot, penkinlämmittimet, takalasinlämmitin, puhallin täysillle ym. Sitten vaan katsomaan dampperia.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Laitoin aamulla kuormaa ja vaikka kierrokset heittelee niin ei silmällä huomaa että dampperi löisi tyhjää.. mietin sitä että voisiko jännite edes käydä yli 15V vaikka löisikin tyhjää. :think Varmaan laitan jännitteensäätimen ja dampperin vaihtoon molemmat vai voiko joku muu laturissa aiheuttaa tuota. Tietty olettaen että vika sieltä suunnalta löytyy!
Comment
-
-
Originally posted by Vehmasto View PostLaitoin aamulla kuormaa ja vaikka kierrokset heittelee niin ei silmällä huomaa että dampperi löisi tyhjää.. mietin sitä että voisiko jännite edes käydä yli 15V vaikka löisikin tyhjää. :think Varmaan laitan jännitteensäätimen ja dampperin vaihtoon molemmat vai voiko joku muu laturissa aiheuttaa tuota. Tietty olettaen että vika sieltä suunnalta löytyy!e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Vehmasto View PostLiukurenkaat oli kyllä aikas kuluneet, joten tarvisko sitä sitten vaan uusia koko laturi suosiolla.. Toisaalta eihän silloinkaan pitäisi tapahtua yli latausta..:thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Täällä kanssa samanlaista tyhjäkäynnin humpaamista startin jälkeen poteva e61 m57 aut. vm -05. Saman tekee että jännite notkahtaa 12 volttiin ja koneen kierrokset laskee, käynti tasoittuu pikkuhiljaa. Notkahdus tapahtuu myös jokakerta kun kaasun höllää ja satunnaisesti ajon aikana. Dampperi uusittu n. 4000 km sitten. Mielenkiinnolla odottelen että ratkeaako tämä vaiva jännitteensäätimen vaihdolla!
Comment
-
-
Ootko koittanut poistuuko sulla ongelmat kun pudotat sähkölaitteet pois päältä?
Mulla ainakin liittyy ihan suoraan ongelmat nyt tuohon laturin kuormitukseen.. Voipi se olla että laturi menee lopulta vielä kokonaan vaihtoon.:think Toivotaan ettei. Alkaa bemarin "viikkorahat" olla lähiviikoilta jo käytetty..
Comment
-
Comment