Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530D polttoainepumppu ongelmaa(?) / Ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jMeister
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 89
    • N/A

    E60 530D polttoainepumppu ongelmaa(?) / Ei käynnisty

    Oolrait ammattilaiset; eli arviolta vuodenpäivät pitänyt prefacelift mallin (9/2005) e60 530D satunnaisia "vingahduksia" takapäästä (takapenkin paikkeilta) käynnistettäessä autoa. En ole pistänyt merkille onko nuo vingahdukset liittyneet polttoaineen määrään tankissa. Jokatapauksessa tänään auto ei enää suostunut käynnistymään, mielestäni tuota vingahdusta ei enää ehtinyt kuulua ensimmäisellä napin painalluksella, vaan tilalla oli lähinnä jotakin "lorinaa". Auto ei siis sano yhtikäs mitään, vaikka starttinappulaa painaa.

    Vikakoodeja auto antaa käytännössä vain yhden: #004587 Heated fuel filter. Tuo vikakoodi tosin ollut "aina", eikä poistunut 40tkm sitten edes auton pohjassa olevan polttoainesuodattimen vaihdolla. Näinollen en ole sillä jaksanut vaivata päätäni. Jokatapauksessa auto olisi kiva saada joskus ajoon, eli mietin millä varaosanumerolla lähden pumppua tilailemaan. Autossa ei VIN koodilla löydy webastoa varustelistasta, mutta se on siihen silti asennettu ilmeisesti uutena suomen päässä maahantuonnin yhteydessä (alkuperäistarra löytyy konehuoneesta).

    Salavalikko näyttää tältä, eli vasemmanpuoleisen tankin pitäisi olla tyhjä:



    Tuohon itse ääntelyyn vedoten veikkaisin ongelmaksi polttoainepumppua osanumerolla:

    16117373472

    Lisäksi realoem näyttää vaihtoehtoisen osanumeron:

    16117373474 (For vehicles with
    Auxiliary heating
    without level sensor!
    S536A=Yes)


    Eli oliko tuo autoon asennettu webasto nyt vaikuttamassa asiaan?

    Lisäksi tuolta vasemmalta puoleltahan löytyy:

    5' E60 530d Fuel filter /Fuel level sensor left: 16146765827

    Liittyisikö tämä nyt sitten tuohon alkuperäiseen vikakoodiin?

    Kertokaahan joku kuinka tuo systeemi toimii ja mikäli omakohtaista kokemusta on vastaavasta ongelmasta. Saan siten hommaa etiäpäin, kiitos
    BMW f10 520D (Havanna)
    ex. BMW e83 x3 3.0D M-sport(Silber-grau) | BMW f11 530D (Titan silber) | BMW e60 530D (Olive grün) | BMW e46 325i (Schwarz II)
    BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | BMW e60 530D (Saphirschwartz)
    BMW e39 528i M-Sport (Alpinweiss III) | BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | ex.BMW e39 520i (Montrealblau)
    BMW e36 318iS (Cosmosschwarz) | BMW e36 320i (Bostongrün) | BMW e36 325i (Cosmosschwarz)
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Mitä tarkoittaa, että auto ei sano mitään? Pyöriikö startti? Jos startti pyörii normaalisti, niin sitten veikkaan polttoaineongelmaa. Tankin sisällä aine ilmeisesti siirtyy kuten kuuluukin. Ehkä kannattaisi vielä live-datasta vilkaista miltä ne polttoainepaineet näyttää startissa. Joku paikallinen foorumilainen voisi varmaan tämän käydä vilkaisemassa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • jMeister
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 89
      • N/A

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Mitä tarkoittaa, että auto ei sano mitään? Pyöriikö startti? Jos startti pyörii normaalisti, niin sitten veikkaan polttoaineongelmaa.
      Meinaatko että autosta hajosi laakista startti? Tai mikseipä tuokin voisi hajota noilla kilsoilla, ei vaan käynyt ensimmäisenä mielessä. Ei pyöri startti ei. Akussa kyllä on voimaa, koska muutoin naksuttelisi edes jotenkin.
      Last edited by jMeister; 03-03-2020, 18:57.
      BMW f10 520D (Havanna)
      ex. BMW e83 x3 3.0D M-sport(Silber-grau) | BMW f11 530D (Titan silber) | BMW e60 530D (Olive grün) | BMW e46 325i (Schwarz II)
      BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | BMW e60 530D (Saphirschwartz)
      BMW e39 528i M-Sport (Alpinweiss III) | BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | ex.BMW e39 520i (Montrealblau)
      BMW e36 318iS (Cosmosschwarz) | BMW e36 320i (Bostongrün) | BMW e36 325i (Cosmosschwarz)

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by Yada View Post
        Meinaatko että autosta hajosi laakista startti? Tai mikseipä tuokin voisi hajota noilla kilsoilla, ei vaan käynyt ensimmäisenä mielessä. Ei pyöri startti ei. Akussa kyllä on voimaa, koska muutoin naksuttelisi edes jotenkin.
        Ei mitenkään harvinaista E6x:ssä, että startti hajoaa kerrasta. Näitä on tullut vastaan. Ensimmäisenä kokeilisin laittaa käynnistyskaapelin korin ja moottorin väliin, jonkun verran ollut maakaapeli ongelmiakin. Kun startti ei pyöri, niin vika ei ole polttoainepuolella.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • jhelen
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2015
          • 248
          • Ulvila

          #5
          Itsellä startti oireili niin kuin olisi ollut tyhjä akku, ehkä 3-4 starttausta ja sitten se oli siinä.

          Comment

          • jMeister
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 89
            • N/A

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            Ei mitenkään harvinaista E6x:ssä, että startti hajoaa kerrasta. Näitä on tullut vastaan. Ensimmäisenä kokeilisin laittaa käynnistyskaapelin korin ja moottorin väliin, jonkun verran ollut maakaapeli ongelmiakin. Kun startti ei pyöri, niin vika ei ole polttoainepuolella.
            Selvä, totta, kuulostaa toisaalta kyllä täysin loogiselta. Liekkö sitten vain menossa tuo pumppukin samalla.. Mihinkä tuota miinusta kannattaa tökkiä, jos toisen pään iskee iskarintolppaan? Liekkö kovin hankalassa paikassa? Muistan vaan itse pluskaapelin paikan moottoritilassa.
            BMW f10 520D (Havanna)
            ex. BMW e83 x3 3.0D M-sport(Silber-grau) | BMW f11 530D (Titan silber) | BMW e60 530D (Olive grün) | BMW e46 325i (Schwarz II)
            BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | BMW e60 530D (Saphirschwartz)
            BMW e39 528i M-Sport (Alpinweiss III) | BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | ex.BMW e39 520i (Montrealblau)
            BMW e36 318iS (Cosmosschwarz) | BMW e36 320i (Bostongrün) | BMW e36 325i (Cosmosschwarz)

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Yada View Post
              Selvä, totta, kuulostaa toisaalta kyllä täysin loogiselta. Liekkö sitten vain menossa tuo pumppukin samalla.. Mihinkä tuota miinusta kannattaa tökkiä, jos toisen pään iskee iskarintolppaan? Liekkö kovin hankalassa paikassa? Muistan vaan itse pluskaapelin paikan moottoritilassa.
              Ihan sama mihin paljaaseen metalliin laitat koneen puolella sen pään kiinni. Korin puolellahan on se ihan varsinainen apuvirta maapistekkin johon voi laittaa (se isompi mutteri iskaritolpassa). Esim. EGR putkeen sen voi laittaa kiinni tai mihin metalliseen kohtaan nyt sattuu ne omat kaapelit helpoiten saamaan moottorin puolella. Toki se pumppukin voi olla menossa, mutta sen hajoaminen ei vaikuta mitenkään startin toimintaan.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • jMeister
                Bimmer Rookie
                • Mar 2007
                • 89
                • N/A

                #8
                Päivitellääs tänne sen verran, että tänään kun ehdin autoa katsomaan ja starttailemaan niin ei taaskaan mitään eloa vehkeessä. Kolisuttelin starttimoottoria varrellisella momenttiavaimella sen mitä tilaa oli ja sen jälkeen starttausyritys: epämääräistä vikinää ja sirinää, eli ainakin yritystä kovasti oli. Siispä tilausta saksanmaalle uuden startin muodossa. Onko noissa Hella/Valeo/Boschin osalta eroja suojakuoressa, kun aika öljyiseltähän tuo vanha startti näytti?
                BMW f10 520D (Havanna)
                ex. BMW e83 x3 3.0D M-sport(Silber-grau) | BMW f11 530D (Titan silber) | BMW e60 530D (Olive grün) | BMW e46 325i (Schwarz II)
                BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | BMW e60 530D (Saphirschwartz)
                BMW e39 528i M-Sport (Alpinweiss III) | BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | ex.BMW e39 520i (Montrealblau)
                BMW e36 318iS (Cosmosschwarz) | BMW e36 320i (Bostongrün) | BMW e36 325i (Cosmosschwarz)

                Comment

                • alpine3
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2010
                  • 1270
                  • Kajjjaani

                  #9
                  Originally posted by Yada View Post
                  Onko noissa Hella/Valeo/Boschin osalta eroja suojakuoressa, kun aika öljyiseltähän tuo vanha startti näytti?
                  Kannattaa korjata ne koneen öljyvuodot niin sillä suojakuorella ei ole väliä, enkä siis sano pahalla itse ostaisin Boschilaisen.
                  BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                  BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Hyvä kun vika löytyi. Kuten todettu, niin ne öljyvuodot kannattaa korjata, startti ei nimittäin tykkää öljykylvystä.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎