Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vänkärin penkin tunnistematto kastui - - > 9914

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #16
    Tosta mietittävää istuinmaton huijaajille:

    Attached Files
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #17
      nyt ollaan niin tärkeän asian äärellä, että laitetaan tähänkin threadiin luettavaksi:

      Lue tämä: https://auto.howstuffworks.com/car-d...evices/ocs.htm

      ja jos et jaksa lukea kaikkia neljää sivua, niin tässä tärkeimmät kohdat (ja tässä kohtaa se huijauskone tappaa ihmisiä):

      Let's take a look at one popular OCS made by Delphi. Inside the seat, you will find a pressure sensor, a silicone-filled "bladder", and an electronic control unit (ECU). When someone sits on the seat, the pressure sensor signals the occupant's weight to the ECU. The ECU then sends that data to the airbag, which has its own control unit. Based on that information, the vehicle's computer turns the passenger airbag on or off.

      The OCS doesn't just detect weight. It reads the passenger's seating position and determines if they're wearing a seat belt. It also has a seat belt tension sensor that allows the OCS to interpret the pressure created when a child seat is fitted. In other words, the system is designed to tell whether a child safety seat is occupying that seat or whether you're just carrying some heavy object there. A light or sign on the instrument panel tells the driver whether the passenger airbag is on or off.

      Once the onboard computer knows the passenger's size and weight, the car's dual stage airbags come into play. Based on the occupants' size, these types of airbags can deploy at full speed, partial speed, or not at all. An airbag deploying at full speed can badly injure or even kill a child or small adult. In addition, dual stage airbags also can deploy at lesser speeds when the car is involved in a minor collision.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #18
        Seuraavaksi voikin sitten iltalukemistona lukea BMW:n oman kuvaukse E6x-sarjan turvallisuusjärjestelmästä. Jo niissä on ollut melko merkittävä määrä erilaisia lisäantureita ja niissäkin jo tunnistinmatto määrittää, onko matkustajan paikalla lastenistuin, pieni henkilö vai täysikokoinen aikuinen.

        Lisäksi on mallikohtaisia hienouksia, kuten esim E64-sarjassa penkin kaltevuuden tunnistus (jos penkki on kallistettuna, niin bägiä ei laukaista). Laitapa tuollaiseen sitten huijauslaite...




        Ja uudemmissa korimalleissa on vielä paljon kehitetty lisää, joten se istuinmatto ei todellakaan ole mikään ylimääräinen haitta jonka nyt tästä äkkiä fiksaan parilla apikolla.

        Mä tiedän, että tämä kesksutelu tulee taas pian nousemaan uudestaan esiin, mutta jos nyt pystyn edes yhden harakirivirittäjän funtsimaan uudestaan tuon "hyvän ja halvan nopean korjauksen" tekemistä, niin olen tyytyväinen.

        Ja vielä iloisempi olen, jos ne, jotka ovat jo tehneet noita virityksiä, korjaisivat virheensä ja laittaisivat ne istuinmatot kuntoon.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • alpine3
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2010
          • 1269
          • Kajjjaani

          #19
          Originally posted by Freak View Post
          Luulisi tuossa olevan ideana toisin päin eli auto luulee turvavyön olevan kiinni vaikkei olisikaan? :think
          No näinhän sen luulisi olevan, ei pitäisi miettiä näitä asioita yövuorossa. Hyvää tietoa BeamR:ltä johon ainakaan itse en ole ennen törmännyt.
          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

          Comment

          • Freak
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 2551
            • .

            #20
            Vastataas täällä, ettei moderointitopic sekaannu tämän enempää.

            Originally posted by BeamR
            Tämä on täysin OT tässä topikissa.

            Mutta vastauksena: mistäs tiedät että laukeaa? Onko ko itämafian myymä kiinalainen huijauspimpula testattu kaikkiin autoihin tositilanteessa? Laittaisitko oman lapsesi sille paikalle istumaan?
            Originally posted by HTK12
            Ja tämän tiedät 100% varmuudella mistä? Oletko kenties itse tehnyt kokeet? Turvalaitteiden käpälöinti voi aiheuttaa kaikenlaista. Itse en ainakaan uskaltaisi kenellekkään sellaista luvata.
            Originally posted by nullzwei
            Oisko jotain laillisia vinkkejä miten ohituksesta kerrot esimerkiksi auton seuraavalle omistajalle
            Tämä asia näyttäisi herättävän tunteita vähintään saman verran kuin uskonto/tiede/luominen/evoluutio -keskustelu. :think

            Jos me tuolle linjalle lähdetään, niin eihän sitä voi olla mistään asiasta tässä maailmassa 100%:n varma. Ei muuta kuin veroista. Mistäs sitä ikinä voi olla varma toimiiko se bägi, vaikka kaikki on näennäisesti kunnossa? Ainahan niihinkin voi vika tulla pahimmalla hetkellä.

            Missään en mielestäni sanonut tekeväni tuollaista muutosta ja jos tekisinkin, niin kyllä minulla munaa riittää kertoa asiasta seuraavalle omistajalle, kuten myös muistakin vioista. Kertookos jokainen käyttävänsä esim. halvimpia ja paskimpia jarrupaloja tai iskareita autossansa? Aktiivinen turvallisuus jne.

            Järkevää tuollainen kotkaaminen ei missään nimessä ole niin kuin ei ole mikään muukaan kotkaaminen autoja korjatessa.
            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

            Vanha Uuden liiton mies...

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #21
              Kilvellistä ratapäiväautoa kun aloitin rakentamaan tuli ongelmaksi kuppipenkkien yhteydessä vänkärin penkin istuinmatto ja toiminta. Ohjeita tuli laidasta toiseen, joku ehdotti vastuksia johtoihin ja kaikkien airbägien deletointia, toinen ehdotti tätä kiinan kikkaretta, sitten kehotettiin keksimään joku laillinen ja oem tyylinen ratkaisu.

              Päädyin puukottamaan alkuperäisen jakkaran istuinmaton johtoineen ja asensin kuppipenkkiin jolloin kaikki johdot ja liittimet jäi oem paikoilleen eikä mitään tarvinnut puukotella.

              Hyvä mieli joka kerta katsastuksessa kun tästä asennuksesta tulee poikkeuksetta kehut ja katsurit ihmettelee.

              Hyvillä mielin vien myös takaisinkutsuun airbagien tarkastukseen tämän kun ajokausi alkaa, 20 vuotias kotilo johon maahantuoja vaihtaa bägit uusiin. Kuinka mahtaisi käydä jos olisi kiinan pulikka penkin alla ?

              Comment

              • oinas
                Bimmer Rookie
                • May 2003
                • 102
                • Oulu

                #22
                Tämä case tuli päätökseen. Ilmeisesti viimeinenkin kosteus kuivui tunnistematon ympäriltä ja turvajärjestelmä toimii nyt moitteettomasti.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎