Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 535d Sammuu täys kiihytyksessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Teukka404
    Bimmer Rookie
    • Jan 2018
    • 63
    • Rovaniemi

    e61 535d Sammuu täys kiihytyksessä

    Elikkäs otsikon mukainen auto sammuu kun ottaa reilumman kiihytyksen eli kaasu melkein pohjassa tai kickdownilla. On softattu ja vikakoodeiksi antaa
    4560 Pressure Sensor - Plausibility - Pressure too Low
    4570 Pressure not Plausible
    4610 Rail pressure control valve adaptation
    Eli mistäs päästä lähteä etsimään vikaa/vaihtamaan osia
    E61 530xd LCI Msport
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9156
    • Oulu

    #2
    Ilmenikö ongelma heti softauksen jälkeen, vai onko välillä toiminut normaalisti?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #3
      Polttoaine loppuu niin rajusti, että päättää sammuttaa auton. Eli jos on aiemmin toiminut ja ohjelmoitu talvella niin nyt pumppu loppuu kesken kun ecu kompensoi lämpimän dieselin vähentynyttä energiaa ruiskuttamalla lisää. Tämä tapahtuu ilmat lämpenee. Sitten joku suutin voi vuotaa. Sitten pumppu voi olla viallinen. Pa-suodatin vaihtoon. Softa liian raju nykyiselle kokoonpanolle mikä on kulunut.
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

        #4
        Originally posted by Teukka404 View Post
        Elikkäs otsikon mukainen auto sammuu kun ottaa reilumman kiihytyksen eli kaasu melkein pohjassa tai kickdownilla. On softattu ja vikakoodeiksi antaa
        4560 Pressure Sensor - Plausibility - Pressure too Low
        4570 Pressure not Plausible
        4610 Rail pressure control valve adaptation
        Eli mistäs päästä lähteä etsimään vikaa/vaihtamaan osia
        Vika on korkeapainepuolella.
        Onko paineventtiilille railputken päässä tehty jotain ?
        Jos nyt veikkaan, niin kaksi suutinta on sökönä.
        Nyt olisi töitä eristysvastusmittarille.
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9156
          • Oulu

          #5
          Originally posted by tuikku View Post
          Vika on korkeapainepuolella.
          Onko paineventtiilille railputken päässä tehty jotain ?
          Jos nyt veikkaan, niin kaksi suutinta on sökönä.
          Nyt olisi töitä eristysvastusmittarille.
          Jos piezon oikosen takia sammuttaisi, niin kyllähän siitä pitäisi tulla vikakoodi joltain saman bankin suuttimelta.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Teukka404
            Bimmer Rookie
            • Jan 2018
            • 63
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by Clavurion View Post
            Ilmenikö ongelma heti softauksen jälkeen, vai onko välillä toiminut normaalisti?
            auto ei ole oma ja on toiminu normaalisti softauksen jälkeen.
            E61 530xd LCI Msport

            Comment

            • Teukka404
              Bimmer Rookie
              • Jan 2018
              • 63
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by tuikku View Post
              Vika on korkeapainepuolella.
              Onko paineventtiilille railputken päässä tehty jotain ?
              Jos nyt veikkaan, niin kaksi suutinta on sökönä.
              Nyt olisi töitä eristysvastusmittarille.
              Railiputken päässä oleva venttiili on vaihdettu uuteen
              E61 530xd LCI Msport

              Comment

              • Teukka404
                Bimmer Rookie
                • Jan 2018
                • 63
                • Rovaniemi

                #8
                Tuossa on vielä kuvat vikakoodeista luettu inpalla sillä hetkellä kun auto sammuu
                Last edited by Teukka404; 01-11-2021, 22:12.
                E61 530xd LCI Msport

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9156
                  • Oulu

                  #9
                  Kurkaapa jakotukin etupäässä olevan paineanturin johdotus.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Jos piezon oikosen takia sammuttaisi, niin kyllähän siitä pitäisi tulla vikakoodi joltain saman bankin suuttimelta.
                    nope.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • tuikku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1353

                      #11
                      .
                      Saanko kysyä, kenen softa.
                      Kaasupohjassa syöttömäärä näyttää ilman määtään verrattuna kovin vaatimattomalta. Lambdaksi jää~1,28 vähintään, joka taitaa olla vieläpä vakiotakin laihempi seos.
                      Luulen kuitenkin, että auto kulkee ihan kivasti, eli todellinen syöttömäärä on aivan jotain muuta. Tankkipumpun ohjain,, seköä moottorin ohjain eivät näe syöttömäärää nyt lähellekkään oikein. Näiden kahden keskustelun lopputuloksena kuitenkin railputkeen tulevan polttoaineen määrä/paine toteutuu ja määräytyy.
                      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                      Comment

                      • Teukka404
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2018
                        • 63
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Originally posted by tuikku View Post
                        .
                        Saanko kysyä, kenen softa.
                        Kaasupohjassa syöttömäärä näyttää ilman määtään verrattuna kovin vaatimattomalta. Lambdaksi jää~1,28 vähintään, joka taitaa olla vieläpä vakiotakin laihempi seos.
                        Luulen kuitenkin, että auto kulkee ihan kivasti, eli todellinen syöttömäärä on aivan jotain muuta. Tankkipumpun ohjain,, seköä moottorin ohjain eivät näe syöttömäärää nyt lähellekkään oikein. Näiden kahden keskustelun lopputuloksena kuitenkin railputkeen tulevan polttoaineen määrä/paine toteutuu ja määräytyy.

                        Finntuning tekemä softa on nyt
                        E61 530xd LCI Msport

                        Comment

                        • isolohko
                          BTCF Member
                          • May 2004
                          • 902
                          • Kymenlaakso

                          #13
                          viisaammat jo vastanneet.

                          kiinnostaisi toki, mikä teho/vääntölupaus annettu ja mikä korkeapainepumppu?

                          t. nimim kokomusta aivan samasta oireesta oli aikoinaan. eli R70 pumppu loppui.

                          e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9156
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by tuikku View Post
                            nope.
                            Miksi ei tulisi, ellei vikakoodilistaa ole tuolta osin puukotettu?
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • tuikku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1353

                              #15
                              .
                              Piezoelementin vastusarvon/toiminnan muuttumiselle ei ole vikakoodia olemassakaan.
                              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎