Originally posted by supermaniac1975
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 535d hankinta
Collapse
X
-
E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
-
-
Originally posted by supermaniac1975 View PostKiitos kommenteista!!!
Eilen katselin Ruotsin valikoimia ja sieltä sais lci malleja 530xd ja 535d houkuttelevin hinnoin.
Houkuttelevaksi tuon homman tekee se ( nykyisiin tietoihini perustuva ) käsite että jos sieltä auton haen niin saan se eräänlaisella "luottotiedottoman osamaksulla" eli autoverolle maksuaikaa 3kk suomeen tuonnin jälkeen.
10 000€ luokkaan löytyy jo lci 530xdtä sekä lci 535d:tä
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostEikä e61 varsinkaan
Itte olen todennut e6x bmw olevan parhaiten tehty bemari, ei ruostu ja nelivedot kestää toisin kuin e39 mätänee ja f10 nelivedot jyskyy jatkuvasti. Jos foorumia lukee ja uskoo.
535d sijasta valitsisin 530xd ja lastuttaisin sen jos lisävoimaa tarvitsee, tämä vaikuttaa kestävämmältä tekniikalta juttujen perusteella.
2080 e6x mallit on halutuimpia harrasteautoja, hitsaustaito on kadonnut maapallolta koska ammattikoulut lopetettu ja näitä ei korigrilliin tarvitse asentaa muutenkaan, pohjat kiiltää edelleen uutuuttaan. Harrastajat swappaa näihin hybridi ja sähkö tekniikkaa urakalla.Last edited by BMW525Xda; 08-06-2020, 09:45.
Comment
-
-
Sigun 530xdA LCI ollut mulla nyt 2,5 vuotta. Rahaa on mennyt omien laskelmien mukaan siinä ajassa remppoihin, huoltoihin ja ehostuksiin n.4000€. Muuten itse tehtynä, mutta vaihdelaatikon öljyt liikkeessä +jotain muuta pientä samalla. Turbo edelleen alkuperäinen. Ohjelmoitu ja DPF poistettu edellisen omistajan toimesta.
Kerran jättänyt tielle, kun asentotunnistimen johdot kulu puhki ja veti oikkariin suojamuovia vasten. Työmatka eikä ollut aikaa jäädä siinä ihmettelemään. Kahdesti apulaitehihna katkennut, mutta hihnan vaihdolla auto takaisin ajoon.
Edellinen oli 525dA LCI. Paloi kontin läpiviennin takia, ja vakuutus lunasti sen pois. Ihan hauska vehje tuo vajaavetoinenkin, mutta raju suositus nelivedosta. On se vaan niin tukeva ajaa ja "helppo" korjata, jos jotain laukeaa.
Ensimmäisen vuoden lähinnä vitutti, kun aina oli jotain remonttia tiedossa tai pelko perseessä, että mitä seuraavaksi laukee. Nyt oppinu luottaan autoon enkä enää ressaile pienistä. Myös monta paikkaa käyty ennakoivasti läpi ennen kuin laukeaa. Tämä taktiikka todellakin toimii bemareihin. Huollot on helppoja, täältä ja youtubesta löytää ohjeita ja aina voi myös kysyä. Esim. Road and Race on youtubessa tehnyt lähes täydellisen DIY ohjeen E61 530xd vehkeeseen.
E61 farkussa kontin ongelmat ja ilmaperä ei pitäs pelottaa ketään bemarista haaveilevaa. Idiootti ne on suunnitellut, mutta ilmaperään saa suht halvalla osia ja kontin kolvaa kuntoon päivässä. Samalla hoituu antennin suojaaminen koteloonsa.
Pyydä joku E6x tietävä mukaan, kun lähet autoo tosissaan kattomaan. Jos jotain on autossa rikki tai joku värkki ei toimi, selvitä mitä sen korjaaminen maksaa ennen ostoa. Huom autoliikkeen myyjät ei yleensä tiedä autoista mitään eikä niiden jorinoihin voi luottaa. Ite ostaisin seuraavan bemarin ehdottomasti foorumilaiselta vaikka siitä muutaman tonnin lisää joutuiskin maksamaan.
Lue tosta ostajan tarkastuslista:
Löytyiskö 535d omistajalta kommentteja autosta? Muakin kiinnostais ihan vaan yleisesti. 530d lastutettuna riittää Suomen teille aivan varmasti.e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostPoikkeaako sedanista muuten kuin takapussit ja luukun johtojen haperoituminen ?
Itte olen todennut e6x bmw olevan parhaiten tehty bemari, ei ruostu ja nelivedot kestää toisin kuin e39 mätänee ja f10 nelivedot jyskyy jatkuvasti. Jos foorumia lukee ja uskoo.
535d sijasta valitsisin 530xd ja lastuttaisin sen jos lisävoimaa tarvitsee, tämä vaikuttaa kestävämmältä tekniikalta juttujen perusteella.
2080 e6x mallit on halutuimpia harrasteautoja, hitsaustaito on kadonnut maapallolta koska ammattikoulut lopetettu ja näitä ei korigrilliin tarvitse asentaa muutenkaan, pohjat kiiltää edelleen uutuuttaan. Harrastajat swappaa näihin hybridi ja sähkö tekniikkaa urakalla.
En sanois että 530xd olisi sen kestävämpi kuin 535d:kään, jos nelivetoa ei tarvitse ja budjetti riittää, niin 535d mielummin.
Comment
-
-
Originally posted by -kako- View PostMinkälaisella budjetilla olet autoa ostamassa? Kannattaako näitä vanhoja enää lähtä hakemaan ulkomailta:think
10 000€ luokkaan löytyy jo lci 530xdtä sekä lci 535d:tä
Comment
-
-
Originally posted by edva View Posttäältä ja youtubesta löytää ohjeita ja aina voi myös kysyä. Esim. Road and Race on youtubessa tehnyt lähes täydellisen DIY ohjeen E61 530xd vehkeeseen.
i.
Comment
-
-
Originally posted by supermaniac1975 View PostTammikuussa saattais olla siistin 530dA lci rahat kasassa. Jos haluaa nelivetoa tai mukavemmin tuuletetun koneen pitää jatkaa säästämistä. Siis nettiauton hintoja kun katselee.
Comment
-
-
NYT VITUTTAA!!!
Huomasin miten F11 lähentelee hinnallaan kymppitonnia, siinä ois jo sellainen auto etten nukkuis ollenkaan vaan ajelisin vain sillä yötä päivää
No en kyllä malta sellaiseen säästää, pitää hommata E61 ensin
Joo kyl tuo 530dA tai 530dx lci saattais olla se viisain hankinta, mutta en missään tapauksessa pois sulje 535d hommaamista.
Muutamia asioita tässä tulevasta autosta selkeytynyt ajatuksiin:
1. penkit pitää olla joko sportit tai comfortit
2. lci malli ihan ok näöltään vaikka ei olisikaan M-Sport helmat
3. en osta pre lci mallia
Comment
-
Comment