Tuli tossa ajettua pitkästä aikaa bemareilla. Vähän painoin kaasua, niin alkoi savua nousta konepellin alta. Vaihdoin talven aikana kummatkin turbot ja ahtopukien tiivisteet. Mietin tässä, että voisinko ne kumitiivisteet pakosarjan puolella palaa ja onko se normaalia. Savua tulee siis suunnilleen egr:n kohdalta ja autona on siin BMW 535d, prefacelift versio.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kumin hajua konepellin alta
Collapse
X
-
Originally posted by Yungtikka View PostTuli tossa ajettua pitkästä aikaa bemareilla. Vähän painoin kaasua, niin alkoi savua nousta konepellin alta. Vaihdoin talven aikana kummatkin turbot ja ahtopukien tiivisteet. Mietin tässä, että voisinko ne kumitiivisteet pakosarjan puolella palaa ja onko se normaalia. Savua tulee siis suunnilleen egr:n kohdalta ja autona on siin BMW 535d, prefacelift versio.
-
-
Originally posted by Timber View PostKampiakselin värinänvaimennin/hihnapyörä?
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View Postsavua tulee EGR:n kohdalta? Ei varmaan egr ja imusarja tukossa. Tässä lienee seuraava suomessa palava BMW, ei varmaan tarvii montaa päivää odottaa jos nyt jo savuaa. Samatien huoltoon se jossa vika selvitetään ennenkuin auto ehtii palaa.
Comment
-
-
Originally posted by Yungtikka View PostMitenköhän imusarja on voinut mennä tukkoon, kun puhdistin sen myös, kun vaihdoin ahtoputkien tiivisteitä. EGR:stä en ole niin varma, mutta sekin oli kädessä jossain kohtaan ja ei se tukkoiselta vaikuttanut.E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
99% varmuudella kampiakselin hihnapyörä. Tyhjäkäynnillä ei välttämättä ole samalla tavalla kuormaa mitä ajon aikana. Esim. Ilmastoinnin kompura kytkeytyy päälle ja laturi myös rupeaa lataamaa niin hihnapyörä rupeaa antautumaan. Nyt kun se jo savumerkkejä antaa niin ei mene kuin päivä kaks ja syttyy latauksen merkkivalo tauluun. Siitä kyllä huomaat että nyt se meni lopullisesti.
Suosittelen kuitenkin vaihtamaan ennen kun auto jättää tienpäälle.
Comment
-
-
Tarkemmin katsottuna, vähän matkan ajon jälkeen öljyt alkaa savuttamaan niin paljon että tulee öljykorkista läpi ja näyttää siltä että tulis egr:n vierestä. Öljyt on vaihdettu ja niin on myös huohotin, niin minkäköhän takia nuo öljyt savuttaa noin paljon. Savua siis tule ihan runsaasti sieltä, kun öljykorkin avaa.
Comment
-
-
Originally posted by Yungtikka View PostTarkemmin katsottuna, vähän matkan ajon jälkeen öljyt alkaa savuttamaan niin paljon että tulee öljykorkista läpi ja näyttää siltä että tulis egr:n vierestä. Öljyt on vaihdettu ja niin on myös huohotin, niin minkäköhän takia nuo öljyt savuttaa noin paljon. Savua siis tule ihan runsaasti sieltä, kun öljykorkin avaa.
Comment
-
-
Originally posted by Yungtikka View PostTarkemmin katsottuna, vähän matkan ajon jälkeen öljyt alkaa savuttamaan niin paljon että tulee öljykorkista läpi ja näyttää siltä että tulis egr:n vierestä. Öljyt on vaihdettu ja niin on myös huohotin, niin minkäköhän takia nuo öljyt savuttaa noin paljon. Savua siis tule ihan runsaasti sieltä, kun öljykorkin avaa.
Comment
-
-
Originally posted by asdteme View PostYleensä venttiilikopantiiviste kaipaa vaihtoa näissä M57 koneellisissa jos alkaa hikoilla öljyä myös korkin välistä ja/ tai sitä muuten kuluu reilusti (palaa). Päästää ahtopaineet venakopan puolelle kun tiiviste oikeen kovettuu.
E
Comment
-
-
Originally posted by ErkkiE View PostEi lity niinkään alkuperäisen kysyjän ongelmaan, mutta itse tässä selvitellyt yhden M57:n hiukkaspolttoja ja jonkinlaista öljynkulutusta (autossa siis nyt jo pesty dpf, vortex paikallaan, viheltävä ja osin öljynkulutukseen ilmeisesti myös vaikuttanut turbo uusittu, välijähdyttimen pohjalta putsattu öljymöhnät pois, suuttimien korjausarvot kunnossa, kone käy kauniisti ilman sivuääniä,...) Nyt sitten yhtenä ehdokkaana tuo venttiilikopan tiiviste. Ulospäin ei näy ainakaan isoja vuotoja, mutta mikä tuossa on hajoamismoodi? Rupeaako se vuotamaan osan ahtopaineesta venttiilikopan puolelle ja siten (vuodon määrästä ja paineista riippuen) lisää huohotusta, vuotoa kopan välistä tai nostaa kampikammiopainetta ja aiheuttaa öljyvuotoa muista paikoista (vaikka turbolta)?
EVW T5 -08
XC70 -05
Superb -11
Comment
-
Comment