Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hehkuyksikön vikakoodia 42DE - hitachi ohjausyksikkö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • permanent
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 299

    Hehkuyksikön vikakoodia 42DE - hitachi ohjausyksikkö

    Hehkujen ja hehkujen ohjausyksikön vaihdon jälkeen on tullut pari kertaa alla olevaa vikakoodia. Koodin nollauksen yhteydessä se poistuu ja ISTAn vian testauksen aikana ista näyttää että "fault not currently present" joten vika ei ole koko ajan päällä. Berun yksikön tilalle laitettu hitachi koska beruja on jouduttu vaihtamaan pari muutaman vuoden sisällä toiveella että hitachi olisi kestävämpi.

    Voiko vikakoodi olla jotenkin liitännäinen hitachiin, onko jollain tullut vastaavaa vastaan? Missä noi BSD:n muiden yksiköiden johdot sijaitsevat ja pitäisikö niitä tutkia jotenkin? Onko hehkuyksikön johtosarjan vaihto kinkkinen homma? Tai mistä voisi johtua ja mitä tehdä?

    42DE BSD-communication with glow control unit
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14452
    • Oulu

    #2
    Oletko vaihtanut ohjausyksikön virtajohtoa? Niistä tahtoo liitin sulaa ajansaatossa siitä pinnin ympäriltä ja saa aikaan huonon kontaktin.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • permanent
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 299

      #3
      Originally posted by zener View Post
      Oletko vaihtanut ohjausyksikön virtajohtoa? Niistä tahtoo liitin sulaa ajansaatossa siitä pinnin ympäriltä ja saa aikaan huonon kontaktin.

      Vaihdoin samalla uuden johdon.

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1327
        • Tornio

        #4
        Originally posted by permanent View Post
        Hehkujen ja hehkujen ohjausyksikön vaihdon jälkeen on tullut pari kertaa alla olevaa vikakoodia. Koodin nollauksen yhteydessä se poistuu ja ISTAn vian testauksen aikana ista näyttää että "fault not currently present" joten vika ei ole koko ajan päällä. Berun yksikön tilalle laitettu hitachi koska beruja on jouduttu vaihtamaan pari muutaman vuoden sisällä toiveella että hitachi olisi kestävämpi.

        Voiko vikakoodi olla jotenkin liitännäinen hitachiin, onko jollain tullut vastaavaa vastaan? Missä noi BSD:n muiden yksiköiden johdot sijaitsevat ja pitäisikö niitä tutkia jotenkin? Onko hehkuyksikön johtosarjan vaihto kinkkinen homma? Tai mistä voisi johtua ja mitä tehdä?

        42DE BSD-communication with glow control unit
        sama vikakoodi samasta Hitachin yksiköstä. Siinä Hitachin yksikössä on TODENNÄKÖISESTI joku köpö komponentti BSD väyläohjaimena josta tuo vikakoodi johtuu. Beru laitettiin tilalle ja koodien kuittauksen jälkeen tilanne normaali.
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • daro
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 113
          • Oulu

          #5
          Täällä myös tulee tuota koodia Hitachin yksiköllä. Onko tuolla koodilla mitään käytännön merkitystä, vaikka sellainen tulisikin?

          Comment

          • permanent
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 299

            #6
            Originally posted by daro View Post
            Täällä myös tulee tuota koodia Hitachin yksiköllä. Onko tuolla koodilla mitään käytännön merkitystä, vaikka sellainen tulisikin?
            Vitsi kun olisi tiennyt ennen vaihtoa että tuuppaa koodia. Mutta hyvä kysymys, vaikuttaako hehkutukseen, polttoihin tms?

            Comment

            • permanent
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 299

              #7
              Originally posted by permanent View Post
              Vitsi kun olisi tiennyt ennen vaihtoa että tuuppaa koodia. Mutta hyvä kysymys, vaikuttaako hehkutukseen, polttoihin tms?
              Koodin nollauksen jälkeen istan polttojen pyynti toimii ja poltot menee päälle, mutta onko tietoa voiko muistissa oleva koodi estää polttoja?

              Comment

              • daro
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 113
                • Oulu

                #8
                Ei estä polttoja. Ei taida muutenkaan hehkuilla/ohjausyksiköllä ja niiden kunnolla olla merkitystä polttojen käynnistymiseen, ainakin omassa autossa poltot tapahtuivat myös rikkinäisellä alkuperäisellä yksiköllä.

                Edit: lainaus vielä newTIS:stä polttotapahtuman ehdoille m57-moottorille:
                The following conditions must be fulfilled for a regeneration:

                - The coolant temperature must be in excess of 75 °C
                - the exhaust-gas temperature before the diesel particle filter must be greater than 240 °C
                - there must be enough fuel (fuel reserve indicator light is not lit up). Whenever the reserve lamp lights up, the regeneration process is suspended.
                - no fault codes from the air mass system, exhaust emission system and sensors must be saved in the DDE
                - The fault codes 480A / 245700 (from F01) and 481A / 245800 (from F01) must display the status "currently not present"
                - Constant driving speed above about 60 km/h (approx. 38 mph). The optimum speed is about 100 km/h (approx. 60 mph).
                Last edited by daro; 30-07-2020, 08:00.

                Comment

                • bem035
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2017
                  • 91
                  • P-Pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by daro View Post
                  Ei estä polttoja. Ei taida muutenkaan hehkuilla/ohjausyksiköllä ja niiden kunnolla olla merkitystä polttojen käynnistymiseen, ainakin omassa autossa poltot tapahtuivat myös rikkinäisellä alkuperäisellä yksiköllä.

                  Edit: lainaus vielä newTIS:stä polttotapahtuman ehdoille m57-moottorille:
                  Itellä niin huono kielipää ja kääntäjä kääntää miten sattuu ni kehtaisko joku suomentaa tuon

                  "The fault codes 480A / 245700 (from F01) and 481A / 245800 (from F01) must display the status "currently not present"

                  Kiitos etukynteen!

                  Comment

                  • daro
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 113
                    • Oulu

                    #10
                    Eli noita kahta vikakoodia ei tule olla aktiivisena muistissa, jotta polttotapahtuma käynnistyy.

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2017
                      • Kangasala

                      #11
                      Olikos kellään pidempiaikaisia käyttökokemuksia tuosta Hitachin purkista, eli kestääkö ne oikeesti Berua paremmin? Takuuhan Hitachissa näyttää olevan 5v, eli ainakin itse uskovat laitteeseensa?
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2017
                        • Kangasala

                        #12
                        Bump.
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎