Tervehdys arvon kanssabemaristit!
Omassa "silmäterässäni" on kesän mittaan ilmennyt käynnistysongelmia, ja antaa vikailmoitusta polttoainepumpusta, vaihdelaatikosta, cruisesta jne.. Tuttua juttua kaikille. Oman diagnoosini perusteella kyse olisi ollut vahvasti polttoainepumpun vikaantumisen suuntaan, sillä auto lähti muutaman virrat päälle- virrat pois- säätämisen jälkeen aina käyntiin, kunnes maanantaina ei enää lähtenytkään. Noh, asiaa sen koomin tutkimatta tilasin romikselta toisen siirtopumpun ja vaihdoin vanhan tilalle. Hämmennys oli kuitenkin suuri huomatessani, että auto ei pumpun vaihdon jälkeen toiminut mitenkään eri tavalla, vaan starttaa mutta ei käynnisty, ja samat vikailmoitukset ilmenee edelleen. Pumppu pumppaa hyvin, konetilasta otettu diesel letkun liitin irti ja tarkastettu, hyvällä paineella lykkäsi tuleman (tätä kovin vaativaa operaatiota en tietenkään tajunnut suorittaa vanhalla pumpulla ennen uuden tilaamista.)
Epätoivoissani ja muutamia kiviä potkittuani soitin toverille jolla ihan yksinkertainen OBD bluetooth palikka. Hän tuli käymään ja saatiin moottorilta vikakoodit kahdesta hehkusta sekä tuo 4A63, joka viitannee ajonestoon.
Eli, inpa tarvetta olisi Vantaalla Päiväkummussa korvausta vastaan, jotta saataisiin tuo synkkaus tehtyä, millä ilmeisesti saa yksiköt juttelemaan keskenään.
Itseä lähinnä ihmetyttää tuo että voiko tuollainen ajonesto ilmentyä tuolla tavalla pikkuhiljaa pahenevana ongelmana? Luulisi että tuollaisesta on kerrasta laulu seis. Onko siis jotain muuta paikkaa mitä kehottaisitte katsomaan, josta vika voi ilmentyä?
Autoon vaihdettu akku pari vuotta sitten mutta sitä ei koodattu silloin mitenkään, voiko vaikuttaa? Virtakaapelin takaisinkutsua ei ole hyödynnetty, vaikuttaako?
Itsellä mekaanista osaamista jossain määrin kyllä mutta sähkö ja tietokoneongelmiin mentäessä olen aika avuton.
Yhteyttä voi ottaa: nolnelnolnol - 8o1618
Kiitos jo etukäteen!
Omassa "silmäterässäni" on kesän mittaan ilmennyt käynnistysongelmia, ja antaa vikailmoitusta polttoainepumpusta, vaihdelaatikosta, cruisesta jne.. Tuttua juttua kaikille. Oman diagnoosini perusteella kyse olisi ollut vahvasti polttoainepumpun vikaantumisen suuntaan, sillä auto lähti muutaman virrat päälle- virrat pois- säätämisen jälkeen aina käyntiin, kunnes maanantaina ei enää lähtenytkään. Noh, asiaa sen koomin tutkimatta tilasin romikselta toisen siirtopumpun ja vaihdoin vanhan tilalle. Hämmennys oli kuitenkin suuri huomatessani, että auto ei pumpun vaihdon jälkeen toiminut mitenkään eri tavalla, vaan starttaa mutta ei käynnisty, ja samat vikailmoitukset ilmenee edelleen. Pumppu pumppaa hyvin, konetilasta otettu diesel letkun liitin irti ja tarkastettu, hyvällä paineella lykkäsi tuleman (tätä kovin vaativaa operaatiota en tietenkään tajunnut suorittaa vanhalla pumpulla ennen uuden tilaamista.)
Epätoivoissani ja muutamia kiviä potkittuani soitin toverille jolla ihan yksinkertainen OBD bluetooth palikka. Hän tuli käymään ja saatiin moottorilta vikakoodit kahdesta hehkusta sekä tuo 4A63, joka viitannee ajonestoon.
Eli, inpa tarvetta olisi Vantaalla Päiväkummussa korvausta vastaan, jotta saataisiin tuo synkkaus tehtyä, millä ilmeisesti saa yksiköt juttelemaan keskenään.
Itseä lähinnä ihmetyttää tuo että voiko tuollainen ajonesto ilmentyä tuolla tavalla pikkuhiljaa pahenevana ongelmana? Luulisi että tuollaisesta on kerrasta laulu seis. Onko siis jotain muuta paikkaa mitä kehottaisitte katsomaan, josta vika voi ilmentyä?
Autoon vaihdettu akku pari vuotta sitten mutta sitä ei koodattu silloin mitenkään, voiko vaikuttaa? Virtakaapelin takaisinkutsua ei ole hyödynnetty, vaikuttaako?
Itsellä mekaanista osaamista jossain määrin kyllä mutta sähkö ja tietokoneongelmiin mentäessä olen aika avuton.
Yhteyttä voi ottaa: nolnelnolnol - 8o1618
Kiitos jo etukäteen!
Comment