Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 525d -06 Fuel pump fault ja 4A63 vikakoodi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • babaani
    Newbiemmer
    • Aug 2020
    • 4
    • Vantaa

    E61 525d -06 Fuel pump fault ja 4A63 vikakoodi

    Tervehdys arvon kanssabemaristit!

    Omassa "silmäterässäni" on kesän mittaan ilmennyt käynnistysongelmia, ja antaa vikailmoitusta polttoainepumpusta, vaihdelaatikosta, cruisesta jne.. Tuttua juttua kaikille. Oman diagnoosini perusteella kyse olisi ollut vahvasti polttoainepumpun vikaantumisen suuntaan, sillä auto lähti muutaman virrat päälle- virrat pois- säätämisen jälkeen aina käyntiin, kunnes maanantaina ei enää lähtenytkään. Noh, asiaa sen koomin tutkimatta tilasin romikselta toisen siirtopumpun ja vaihdoin vanhan tilalle. Hämmennys oli kuitenkin suuri huomatessani, että auto ei pumpun vaihdon jälkeen toiminut mitenkään eri tavalla, vaan starttaa mutta ei käynnisty, ja samat vikailmoitukset ilmenee edelleen. Pumppu pumppaa hyvin, konetilasta otettu diesel letkun liitin irti ja tarkastettu, hyvällä paineella lykkäsi tuleman (tätä kovin vaativaa operaatiota en tietenkään tajunnut suorittaa vanhalla pumpulla ennen uuden tilaamista.)

    Epätoivoissani ja muutamia kiviä potkittuani soitin toverille jolla ihan yksinkertainen OBD bluetooth palikka. Hän tuli käymään ja saatiin moottorilta vikakoodit kahdesta hehkusta sekä tuo 4A63, joka viitannee ajonestoon.

    Eli, inpa tarvetta olisi Vantaalla Päiväkummussa korvausta vastaan, jotta saataisiin tuo synkkaus tehtyä, millä ilmeisesti saa yksiköt juttelemaan keskenään.

    Itseä lähinnä ihmetyttää tuo että voiko tuollainen ajonesto ilmentyä tuolla tavalla pikkuhiljaa pahenevana ongelmana? Luulisi että tuollaisesta on kerrasta laulu seis. Onko siis jotain muuta paikkaa mitä kehottaisitte katsomaan, josta vika voi ilmentyä?

    Autoon vaihdettu akku pari vuotta sitten mutta sitä ei koodattu silloin mitenkään, voiko vaikuttaa? Virtakaapelin takaisinkutsua ei ole hyödynnetty, vaikuttaako?

    Itsellä mekaanista osaamista jossain määrin kyllä mutta sähkö ja tietokoneongelmiin mentäessä olen aika avuton.


    Yhteyttä voi ottaa: nolnelnolnol - 8o1618

    Kiitos jo etukäteen!
  • radixen
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 99
    • Finland

    #2
    INPA:lla kannattaa tsekata minkälaista jännitettä akku pukkaa. Akku pitäisi kyllä aina koodata autoon.

    Täällä on ollut ilmeisesti sama ongelma:


    ja tuossa tapauksessa: "Update: Vika löytyi hapettuneesta päävirtakaapelista"
    "The things you own end up owning you." - Tyler Durden

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #3
      Ajonestovika ei ole syy vaan seuraus esimerkiksi jännitteen tippuessa liikaa startatessa, ja nimenomaan sinne päävirtakaapelin suuntaan pikaisesti ensin tarkastus, ettei pala koko laitos.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • babaani
        Newbiemmer
        • Aug 2020
        • 4
        • Vantaa

        #4
        Kiitos vastauksista. Soittelin huoltoon ja sain vahvistuksen tuolle, että takaisinkutsua ei auton kohdalla hyödynnetty. Nyt aika varattu keskiviikolle huoltoon. Ikävä viedä lavetilla huoltoon mutta no, olisihan tuossa ollut aikaa se ajamallakin viedä. Katsotaan mitä tämän jälkeen auto sanoo..

        Comment

        • Bemmister
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 71
          • Oulu

          #5
          Kannattaa tsekata jollain kehittyneemmällä koodinlukijalla esim. ISTA. Mm. Rikkoontunut dde-rele voi aiheuttaa tuota fuel pump failurea.
          E61 525 -06
          Ex. E61 530xd -06
          Ex. E91 320d -06

          Comment

          • babaani
            Newbiemmer
            • Aug 2020
            • 4
            • Vantaa

            #6
            Noniin nyt tulisi päivitystä tilanteeseen. Autokeskuksella ollut auto nyt useamman päivän tutkittavana ja vianmääritys oli tyly: DDE-boksi hajalla, uuden hinta asennettuna 1700€. Ei huvita muutaman tonnin autoon laittaa melkein auton hintaa!

            Kysymys siis, pystyykö jossain tekemään esim romikselta haettuun DDE laatikkoon tekemään uudet koodaukset jotta saisi sen toimimaan omassa autossa? Kyseinen huoltamo sanoi että he eivät pysty mutta kuulemma tämä onnistuu jollain ”tietyillä laitteilla ja osaamisella”. Onko kokemuksia?

            Comment

            • radixen
              Bimmer Rookie
              • Sep 2011
              • 99
              • Finland

              #7
              Originally posted by babaani View Post
              Noniin nyt tulisi päivitystä tilanteeseen. Autokeskuksella ollut auto nyt useamman päivän tutkittavana ja vianmääritys oli tyly: DDE-boksi hajalla, uuden hinta asennettuna 1700€. Ei huvita muutaman tonnin autoon laittaa melkein auton hintaa!

              Kysymys siis, pystyykö jossain tekemään esim romikselta haettuun DDE laatikkoon tekemään uudet koodaukset jotta saisi sen toimimaan omassa autossa? Kyseinen huoltamo sanoi että he eivät pysty mutta kuulemma tämä onnistuu jollain ”tietyillä laitteilla ja osaamisella”. Onko kokemuksia?
              Onko koko boksi todella hajalla vai olisiko kyseessä vain hajonnut rele tai sulake? Tuo kannattaa varmistaa ensin.
              "The things you own end up owning you." - Tyler Durden

              Comment

              • babaani
                Newbiemmer
                • Aug 2020
                • 4
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by radixen View Post
                Onko koko boksi todella hajalla vai olisiko kyseessä vain hajonnut rele tai sulake? Tuo kannattaa varmistaa ensin.
                Olivat huollossa kuuleman mukaan tarkastaneet kaikki johdot, sulakkeet ja releet jotta voivat rajata syyn tuohon boksiin. Tuolla tilassa missä DDE sijaitsee oli ollut vettä ja olivat aluksi koittaneet vaihtaa muutaman hapettuneen pinnin ja johtoja liittimeen. Tällä auto oli kertaalleen hörähtänyt käyntiin, mutta seuraavana aamuna oli ongelmat palautuneet ja ajonestosysteemi päällä. Eli luultavasti tuo moottorinohjaus oli saanut myös vettä sisäänsä ja siksi entinen.

                Toivottavasti tuon vaihdolla nyt korjaantuisi ja saisi kotteron takaisin tien päälle. Nyt koitan kuumeisesti etsiä uutta osaa, hieman vaikeuttaa tietenkin myös tilannetta että auto nyt siellä autokeskuksella 10km päästä kotoa eikä pääse tarkastamaan osanumeroa.. 😒

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2712
                  • Tampere

                  #9
                  Helpoimmalla ja kustannustehokkaimmin taitaa päästä, kun hankkii käytettynä vastaavasta mallista ja vuosikerrasta DDE ja CAS -moduulit virta-avaimella samasta luovuttaja-ajoneuvosta irroitettuna, asentaa ne autoon ja tekee lopuksi tarpeelliset ohjelmoinnit/parametroinnit. Esimerkiksi eBayssa on lukuisa määrä tällaisia settejä myytävänä virta-avaimen kanssa.
                  IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • radixen
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2011
                    • 99
                    • Finland

                    #10
                    Originally posted by babaani View Post
                    Nyt koitan kuumeisesti etsiä uutta osaa, hieman vaikeuttaa tietenkin myös tilannetta että auto nyt siellä autokeskuksella 10km päästä kotoa eikä pääse tarkastamaan osanumeroa.. 😒
                    En ota vastuuta tiedon oikeallisuudesta, koska en tiedä milloin autosi on tarkalleen valmistettu mutta saattaisi löytyä täältä:



                    Voit tietysti myös soittaa Autokeskukselle ja varmistaa mikä on tuon osan numero?

                    Vietävän kallis loota näyttää olevan kyseessä.
                    "The things you own end up owning you." - Tyler Durden

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by babaani View Post
                      Olivat huollossa kuuleman mukaan tarkastaneet kaikki johdot, sulakkeet ja releet jotta voivat rajata syyn tuohon boksiin. Tuolla tilassa missä DDE sijaitsee oli ollut vettä ja olivat aluksi koittaneet vaihtaa muutaman hapettuneen pinnin ja johtoja liittimeen. Tällä auto oli kertaalleen hörähtänyt käyntiin, mutta seuraavana aamuna oli ongelmat palautuneet ja ajonestosysteemi päällä. Eli luultavasti tuo moottorinohjaus oli saanut myös vettä sisäänsä ja siksi entinen.

                      Toivottavasti tuon vaihdolla nyt korjaantuisi ja saisi kotteron takaisin tien päälle. Nyt koitan kuumeisesti etsiä uutta osaa, hieman vaikeuttaa tietenkin myös tilannetta että auto nyt siellä autokeskuksella 10km päästä kotoa eikä pääse tarkastamaan osanumeroa.. 😒
                      Kun boksiin vielä saa yhteyden, niin otat boksin kainaloon ja menet jollekkin, joka tekee softauksia. Kloonaa sen boksin toiseen ehjään ja matka jatkuu.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎