Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston ohjainkorttiko?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    Webaston ohjainkorttiko?

    Elikkäs keväällä Webasto lakkasi toimimasta ihan yhtäkkiä ja se rupesi antamaan koodia hehku/liekkivahdista.

    Nyt syksyllä vaihdoin hehkun, putsasin karstat palopesästä ja vaihdoin kaikki tiivisteet, Webasto ei silti lähde toimimaan.

    Antaa vieläkin vikakoodia hehku/liekintunnistimesta.

    Nyt sentään toimii niin, että käynnistää palopuhaltimen sekä vesipumpun ja hurnuttaa noita jonkin aikaa kunnes sammuu.

    Ennen hehkunvaihtoa pyöritti vain vesipumppua.

    Onko näissä ohjainkorttiviat yhtä yleisiä kuin E39? Voisiko kyse olla siitä vai miten tästä lähtisi jatkamaan?

    Autossa on vikakoodeja IBS yhteydestä dmehen sekä ihkalta vikakoodi lisävesipumpusta vaikka tämä toimii.

    Voisiko nuo koodit vaikuttaa weban toimintaan?

    Olisi kiva päästä talvella lämpimään autoon
    Attached Files
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2712
    • Tampere

    #2
    Eikö tuon lämpötila-anturitiedon pohjalta voi päätellä, että lukema on epälooginen? Anturivika?
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Juhnukka
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 604
      • Lohja

      #3
      En tiedä miksi inpa näyttää noin, koska istalla katsottuna kaikki arvot näyttää normaalia :think inpan mukaan autosta myös puuttuu parisataa tuhatta km
      Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

      Comment

      • Juhnukka
        BTCF Member
        • Mar 2014
        • 604
        • Lohja

        #4
        Sitä vain ihmettelen kun vesipumppu ja palopuhallin lähtee päälle ja puhaltaa noin 30 sekuntia ennenkuin sammuu, tässä ajassa polttoainepumpulta ei kuulu mitään ääntä. Polttoainepumppu naksuttaa kyllä inpalla ohjaamalla erikseen. Voisiko tuo liekkivahti/hehkuvika tulla myös siitä kun siellä ei tapahdu sytytystä? Weba on ollut 6 kk käyttämättä, joten voisiko olla linja liian tyhjä?

        Mitä ohjeita katselin niin virallisesti webaston pitäisi ensin puhaltaa palopuhallinta 30 sekuntia, kytkeä polttoainepumppu, hehkuttaa. Nythän tämä tekee vain tämän ekan osion
        Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2712
          • Tampere

          #5
          Palotapahtumaa voisi vilkaista esim. Webaston omalla diagnostiikkaohjelmalla, ettei kyse olisi esim. viallisesta lämpötila-anturista, joka mahdollisesti näyttää liian korkeaa/muuten epäloogista vesilämpötilaa, jolloin silloin poltin lopettaa toimintansa. Se käynnistyksenjälkeinen palopesän tuuletus kuuluu asiaan, jonka jälkeen polttoainepumppu alkaa työntää ainetta asteittain voimistuvalla nopeudella, kunnes noin parin minuutin jälkeen on saavuttanut täyden syöttönopeuden (ja palopesä humisee). Mikäli laite on ollut pidempään käyttämättä ja toimintakuntoinen, niin yleensä parin-kolmen käynnistysyrityksen jälkeen viimeistään pitäisi herätä (polttoainetta riittävästi linjastossa) ja laittaa savujakin ilmaan.
          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎