Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d ihmeellinen ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Astiakaappi
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 69
    • Vantaa

    535d ihmeellinen ongelma

    Morjens. Auto on siis 2005 e61 535d.

    Eli ongelma on seuraavanlainen:

    Alakierroksilla kun painaa yli puolenvälin kaasua, niin tavallaan hyytyy/kiihtyy/hyytyy/kiihtyy, pahiten esiintyy 2000-3000rpm välillä, eikä tee tätä aina vaan välillä toimii normaalisti, oikeastaan lämpimänä pahiten. Yli 3000rpm toimii ihan normaalisti.

    Läpikäydyt asiat: alipaineletkut+säiliö vaihdettu uusiin, turbot on uudet, suuttimet käyty läpi ja neljä uusittu, turbojen läpät käyty läpi ja ne toimii, map/ahtolämpötila/kaikki kolme turbojen solenoidia vaihdettu uusiin, maffin johdon kun irrottaa niin toimii huonommin, kahta eri ohjelmoijaa kokeiltu ja molemmissa tekee samaa, ahtoputket uusittu eikä vuoda, EGR/dpf/cat/kaasuläppä poistettu. Mitään vikakoodeja aiheeseen liittyen ei näy. INPA löytyy ja ahtopaineet seilaa kun tuota tekee.
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2712
    • Tampere

    #2
    Originally posted by Astiakaappi View Post
    Morjens. Auto on siis 2005 e61 535d.

    Alakierroksilla kun painaa yli puolenvälin kaasua, niin tavallaan hyytyy/kiihtyy/hyytyy/kiihtyy, pahiten esiintyy 2000-3000rpm välillä, eikä tee tätä aina vaan välillä toimii normaalisti, oikeastaan lämpimänä pahiten. Yli 3000rpm toimii ihan normaalisti.
    Tulee mieleeni, että onkohan se EGR vielä mukana, eli onhan se EGR tulpattu pakosarjan ja EGR-jäähdyttimen väliseen liitokseen asennetulla peitelevyllä? Mikäli ei ole, niin sitä kokeilisin seuraavaksi + livedataa ajossa niin näkee miltä se tilanne näyttää anturitiedon pohjalta.

    Näitä on useampi tullut vastaan, jossa ainoastaan EGR:n ohjelmallinen poisto on ollut riittämätön toimenpide.
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • lyfi
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 110

      #3
      Minulla hieman samanlaista ongelmaa, kiihtyy-hyytyy-kiihtyy-hyytyy mutta silloin vain
      kun on poltto päällä. Ja tämä ominaisuus/vika on kyl perin pirullinen. Varsinkin kerran ohitustilanteessa meinas tosiaan käydä huonosti. Vikaa ei ole löydetty - viimeisimpänä
      dpf pesty, vasta-paineet erittäin hyvällä mallilla, ei vaikutusta.

      Comment

      • Astiakaappi
        Bimmer Rookie
        • Feb 2012
        • 69
        • Vantaa

        #4
        Tuo EGR-tulppaus on oikeastaan ainut mitä ei oo kokeiltu, onhan tuo melko ärsyttävää, jos niinku yrittää ohittaa ilman kickdownia. Kerrompa tänne jos se auttaa, loppuu vaan iteltä ideat enkä oikeen mistään oo löytäny tietoa kyseiseen vaivaan.

        Comment

        • Tuoppo
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 558
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by Astiakaappi View Post
          Tuo EGR-tulppaus on oikeastaan ainut mitä ei oo kokeiltu, onhan tuo melko ärsyttävää, jos niinku yrittää ohittaa ilman kickdownia. Kerrompa tänne jos se auttaa, loppuu vaan iteltä ideat enkä oikeen mistään oo löytäny tietoa kyseiseen vaivaan.
          Oletko kokeillut jo vaihtaa/puhdistaa ahtopaineensäätimen? Itselläni 530D löytyi Pierburgin tarvikesäädin, jolla auto nyki pahasti kiihdyttäessä. Alkuperäisen säätimen puhdistus ja takaisin kytkentä korjasi kaikki nykymisongelmat.
          G30 530e xDrive iPerformance -20
          E70 X5 xDrive40d -10

          Comment

          • Astiakaappi
            Bimmer Rookie
            • Feb 2012
            • 69
            • Vantaa

            #6
            E39 kerkes opettaa jo hyvin, että laita vain alkuperäinen varaosa, jos anturista kyse.
            Eli seki vaihdettu, eikä muuttunu miksikään.

            Onko näissä ollu alipainepumpun kanssa ongelmia? Eli vaikka letkut on varmasti ehjiä, eikä vuotoja ole, kun ajon jälkeen turbine control valve pysyy hetken aikaa kiinni. Kun en ymmärrä, miksi tekee paljon herkemmin lämpimänä kyseistä hyytymistä, joskus tupsauttaa pikkusen mustaa putkesta kun sen tekee.

            Täytyy se EGR nyt ensin tulpata kunnolla, jostain ulkomailta luulis saavan jonkinlaisen "valmiin" setin. :think

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5265
              • Pirkkala

              #7
              Lisääppä huvikseen alipainelinjaan t-haaralla alipainemittari ja katso sitä ajon aikana.
              Sieltä voisi saada osviittaa onko asialla mitään tekemistä pikku/ison turbon läppien kanssa, sitä nimittäin itse epäilisin.
              Samoin voisit ajaa ja katsoa diagnostiikasta että käyttäytyykö ahtopaine kuten pitää
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • ///THe
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 840
                • Espoo

                #8
                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Lisääppä huvikseen alipainelinjaan t-haaralla alipainemittari ja katso sitä ajon aikana.
                Sieltä voisi saada osviittaa onko asialla mitään tekemistä pikku/ison turbon läppien kanssa, sitä nimittäin itse epäilisin.
                Samoin voisit ajaa ja katsoa diagnostiikasta että käyttäytyykö ahtopaine kuten pitää
                Tähän liittyen itse alipainepumppu voi vedellä viimeisiä, eikä jaksa tuottaa tarpeeksi vacuumia. Ongelmayksilöön oli vaihdettu letkut ja säiliö. Eihän muovihaaroja ole murtunut jostain? Alipainetukissa letkulähdöt ovat myös sisäreiältään eri kokoisia, joten tulihan letkuja vaihtaessa kaikki samallalailla kuin alkujaan?
                X5 F15 ///Msport
                CRX 2gen +25psi

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎