Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 -05 6hp26 vaihtaa vaihteen välillä töksäyttäen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lurkki3
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 657
    • ylivieska

    E60 -05 6hp26 vaihtaa vaihteen välillä töksäyttäen

    Kylmänä ainoastaan pientä kierroksien heijausta matkaajossa joka loppuu ku auto lämpenee.lämpimänä välillä vaihtaa töksäyttäen.öljyt vaihdettu.laatikossa xhp stage 3.vakio laatikon softalla teki samaa.voisko tästä nyt olettaa että venttiilikoneiston kunnostuksella ja solenoidien vaihdolla ongelman sais kuriin?
    E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
    Bagged e32
    Ex E61 525d m-sport -06
    Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
    Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2717
    • Tampere

    #2
    Laatikkoon oireet viittaavat ja pohtimasi kunnostusstrategia voisi olla ajankohtainen, kun kilometrejä on vuosimallin perusteella oletettavasti jo kertynyt. Vaihtaisin lisäksi ne mekatroniikan yläpuolella olevat kumiholkit (4 kpl yhteensä).
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14439
      • Oulu

      #3
      Töksähtelyn oireita oli omassakin pari vuotta sitten. Solenoidit ja tiivisteet mekan ja lootan väliin laittelin uudet ja edelleen n. 30tkm jälkeen loota pelaa hyvin eikä töksäyttele enään. Kannattaa myös tarkistaa rättinivelen kunto, seki aiheutti jänniä vaihteiden vaihtoon, kun oli omassa aivan loppu.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • lurkki3
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 657
        • ylivieska

        #4
        Originally posted by JaniLap View Post
        Vaihtaisin lisäksi ne mekatroniikan yläpuolella olevat kumiholkit (4 kpl yhteensä).
        Samoja ajatuksia oli minullakin
        E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
        Bagged e32
        Ex E61 525d m-sport -06
        Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
        Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

        Comment

        • lurkki3
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 657
          • ylivieska

          #5
          Näyttäs vaihteistokauppa.fi olevan 1050€ kunnostettu venttiilikoneisto uusilla solenoideilla
          E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
          Bagged e32
          Ex E61 525d m-sport -06
          Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
          Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

          Comment

          • Janne S
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 437
            • Keminmaa

            #6
            Hommaat ite saksasta solenoidit ja sonnaxin zip kitin niin puolella hintaa selviää.
            ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

            Comment

            • AnttiR
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 819
              • Jyväskylä

              #7
              Suosituksia mistä tilata?
              E61 535d -04

              Comment

              • e30Builder
                BTCF Member
                • Nov 2013
                • 97
                • savo

                #8
                Ite tilasin recrolta latviasta. Turbiini, solenoidit, öljyt,öljypohja, megan tiivisteet 1k€ - pantti vanhasta turbiinista ei paha. Ja nyt loota pelaa kuin uusi ja recrolla myyjä joka laittaa sähköpostia suomeksi!
                E30 Turbo ikuisuus projekti
                E28 "m535i" m60 turbo projekti
                E63 M6

                Comment

                • Pete_93
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2012
                  • 92
                  • Joensuu

                  #9
                  siitä mekasta kannattais ihan mitata vuotaako se vai ei nii ei tarvii turhia osia sieltä kunnostaa, itelle ei tullu zip kitissäkää muuta hyödyllistä kuin ne vaimentimet (saa puolasta näköjää 4e / kpl). ainoat vuotavat osat oli pari venttiiliä joihi piti kairata ylikoko venttiilit ja vaimentimet piti vaihtaa kun oli lytyssä.


                  puolassa näyttäis maktrans myyvän kunnostettua mekaa ~500e ilman solenoideja.
                  e36 ///M3 -97
                  e92 335d -07

                  Comment

                  • Jere Rantanen
                    BTCF Member
                    • Jul 2020
                    • 139
                    • Petäjävesi

                    #10
                    Originally posted by Pete_93 View Post
                    siitä mekasta kannattais ihan mitata vuotaako se vai ei nii ei tarvii turhia osia sieltä kunnostaa, itelle ei tullu zip kitissäkää muuta hyödyllistä kuin ne vaimentimet (saa puolasta näköjää 4e / kpl). ainoat vuotavat osat oli pari venttiiliä joihi piti kairata ylikoko venttiilit ja vaimentimet piti vaihtaa kun oli lytyssä.


                    puolassa näyttäis maktrans myyvän kunnostettua mekaa ~500e ilman solenoideja.
                    mulla kans välillä vaihtaa töksäyttäen kylmällä mut sit on myös sellanen ongelma et perus kiihytykses paikaltaa laatikko vaihtaa normaalisti (täyskaasukiihdytys) mut sit kun koittaa jostain vähän kovemmasta esim 70-siitä ylöspäin vauhista painaa kaasun pohjaan (ei kickdown) niin ei löydä oikeeta vaihetta moneen sekuntiin ja kierrokset pysyy siinä jossai 1.5k mut sitki painaa lapun aivan lattiaan eli kickdown niin sit se iha normaalisti toimii et valkkaa oikeen vaihtee ja vetää normaalisti

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      #11
                      Originally posted by Jere Rantanen View Post
                      mulla kans välillä vaihtaa töksäyttäen kylmällä mut sit on myös sellanen ongelma et perus kiihytykses paikaltaa laatikko vaihtaa normaalisti (täyskaasukiihdytys) mut sit kun koittaa jostain vähän kovemmasta esim 70-siitä ylöspäin vauhista painaa kaasun pohjaan (ei kickdown) niin ei löydä oikeeta vaihetta moneen sekuntiin ja kierrokset pysyy siinä jossai 1.5k mut sitki painaa lapun aivan lattiaan eli kickdown niin sit se iha normaalisti toimii et valkkaa oikeen vaihtee ja vetää normaalisti
                      Kokeilisin ensimmäisenä adaptaatioiden nollausta ja uudelleen opettelua.

                      Voit kokeilla ihan ensin diy, auto sammuksissa, virrat päälle, kaasupoljin pohjaan kikdownille, odottelua 1min, poljin ylös, virrat pois. Virrat päälle ja opetusajoon rauhallisesti. Voi olla että muuttuu ja voi olla että ei.

                      Comment

                      • Pete_93
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2012
                        • 92
                        • Joensuu

                        #12
                        Jos on mahdollista niin lukisin ne kytkimien adaptaatiot ennen nollausta.

                        ZF tech lapun mukaan pitäis olla taulukon mukaiset lukemat.

                        Öljynvaihto saattaa auttaa mutta jos autolla on jo paljon ajettu nii saattaa olla meka huoltoa vaille
                        Attached Files
                        e36 ///M3 -97
                        e92 335d -07

                        Comment

                        • torppa47523
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2013
                          • 60
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Pete_93 View Post
                          Jos on mahdollista niin lukisin ne kytkimien adaptaatiot ennen nollausta.

                          ZF tech lapun mukaan pitäis olla taulukon mukaiset lukemat.

                          Öljynvaihto saattaa auttaa mutta jos autolla on jo paljon ajettu nii saattaa olla meka huoltoa vaille
                          Samaa mieltä. Adaptaatioarvojen lukeminen ja seuraaminen ISTA lla on hyvä lähtökohta. Näin voidaan varmistaa, että EGS modulin ohjelma toimii ja että adaptaatioarvot eivät ole sallittujen rajojen ulkopuolella. Sen jälkeen voidaan resetoida "learning functions". Itse olen vielä varmuuden vakuudeksi irrottanut akkukaapelin joksikin aikaa, että myös ohjelma latautuu varmasti uudelleen.
                          Adaptaatiosäädön tarkoitus on nimenomaan vaimentaa nykäisyä vaihtohetkellä.
                          Ohessa oman auton HP21 laatikon tämän hetken arvot
                          Attached Files

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎