Kylmänä ainoastaan pientä kierroksien heijausta matkaajossa joka loppuu ku auto lämpenee.lämpimänä välillä vaihtaa töksäyttäen.öljyt vaihdettu.laatikossa xhp stage 3.vakio laatikon softalla teki samaa.voisko tästä nyt olettaa että venttiilikoneiston kunnostuksella ja solenoidien vaihdolla ongelman sais kuriin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 -05 6hp26 vaihtaa vaihteen välillä töksäyttäen
Collapse
X
-
Laatikkoon oireet viittaavat ja pohtimasi kunnostusstrategia voisi olla ajankohtainen, kun kilometrejä on vuosimallin perusteella oletettavasti jo kertynyt. Vaihtaisin lisäksi ne mekatroniikan yläpuolella olevat kumiholkit (4 kpl yhteensä).IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
-
Töksähtelyn oireita oli omassakin pari vuotta sitten. Solenoidit ja tiivisteet mekan ja lootan väliin laittelin uudet ja edelleen n. 30tkm jälkeen loota pelaa hyvin eikä töksäyttele enään. Kannattaa myös tarkistaa rättinivelen kunto, seki aiheutti jänniä vaihteiden vaihtoon, kun oli omassa aivan loppu.
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostVaihtaisin lisäksi ne mekatroniikan yläpuolella olevat kumiholkit (4 kpl yhteensä).E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
-
Hommaat ite saksasta solenoidit ja sonnaxin zip kitin niin puolella hintaa selviää.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
siitä mekasta kannattais ihan mitata vuotaako se vai ei nii ei tarvii turhia osia sieltä kunnostaa, itelle ei tullu zip kitissäkää muuta hyödyllistä kuin ne vaimentimet (saa puolasta näköjää 4e / kpl). ainoat vuotavat osat oli pari venttiiliä joihi piti kairata ylikoko venttiilit ja vaimentimet piti vaihtaa kun oli lytyssä.
puolassa näyttäis maktrans myyvän kunnostettua mekaa ~500e ilman solenoideja.e36 ///M3 -97
e92 335d -07
Comment
-
-
Originally posted by Pete_93 View Postsiitä mekasta kannattais ihan mitata vuotaako se vai ei nii ei tarvii turhia osia sieltä kunnostaa, itelle ei tullu zip kitissäkää muuta hyödyllistä kuin ne vaimentimet (saa puolasta näköjää 4e / kpl). ainoat vuotavat osat oli pari venttiiliä joihi piti kairata ylikoko venttiilit ja vaimentimet piti vaihtaa kun oli lytyssä.
puolassa näyttäis maktrans myyvän kunnostettua mekaa ~500e ilman solenoideja.
Comment
-
-
Originally posted by Jere Rantanen View Postmulla kans välillä vaihtaa töksäyttäen kylmällä mut sit on myös sellanen ongelma et perus kiihytykses paikaltaa laatikko vaihtaa normaalisti (täyskaasukiihdytys) mut sit kun koittaa jostain vähän kovemmasta esim 70-siitä ylöspäin vauhista painaa kaasun pohjaan (ei kickdown) niin ei löydä oikeeta vaihetta moneen sekuntiin ja kierrokset pysyy siinä jossai 1.5k mut sitki painaa lapun aivan lattiaan eli kickdown niin sit se iha normaalisti toimii et valkkaa oikeen vaihtee ja vetää normaalisti
Voit kokeilla ihan ensin diy, auto sammuksissa, virrat päälle, kaasupoljin pohjaan kikdownille, odottelua 1min, poljin ylös, virrat pois. Virrat päälle ja opetusajoon rauhallisesti. Voi olla että muuttuu ja voi olla että ei.
Comment
-
-
Originally posted by Pete_93 View PostJos on mahdollista niin lukisin ne kytkimien adaptaatiot ennen nollausta.
ZF tech lapun mukaan pitäis olla taulukon mukaiset lukemat.
Öljynvaihto saattaa auttaa mutta jos autolla on jo paljon ajettu nii saattaa olla meka huoltoa vaille
Adaptaatiosäädön tarkoitus on nimenomaan vaimentaa nykäisyä vaihtohetkellä.
Ohessa oman auton HP21 laatikon tämän hetken arvot
Comment
-
Comment