Ei kun ei mitään...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Letkutermari
Collapse
X
-
Tässä M57 ja letku on osa nro 8:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=17_0282
Comment
-
-
Ei vaadi ilmausta, kun jäähynestettä hukkuun niin vähän.
Jos sen haluu kuitenkin tehdä niin ilmaus tapahtuu näin ja samalla voit testata toimiiko additional water pump/aux water pump eli lisävesipumppu:
Virrat päälle (älä käynnistä) ja lämmöt tuulettimesta täysille, ilmastointi pois päältä ja tuuletin alimmalle mahdolliselle teholle.
Kaasupoljin pohjaan n. 10-15sek.
Moottoritilassa alkaa kuuluun hentonen surina.
Jäähynestesäiliön korkki auki ja siellä näkyy nesteen virtaus suihkuna säiliössä.
Anna virrata joku 10min.
Jos surinaa ei ala kuulua, lisävesipumppu on kaput. Tilaa uusi ja vaihda. Parantaa huomattavasti sisäkennolle kiertävän veden virtausta ja kabiini lämpiää paremmin. Lisävesipumppu on M57 koneen oikealla puolella kun vesiletku sukeltaa alaspäin. Muistaakseni virtaliitin on pumpun alla. Kuvassa osa nro 6:
Last edited by edva; 18-12-2020, 23:19.e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
-
Ensimmäinen kysymys: Onko normaalia, että pakkasella vaihteistoöljyn lämpötila pyörii 50 asteessa vaikka ajaisi useamman tunnin maantietä? Tein siis syksyllä tämän letkutermari modin, autona e61 525DA LCI. Toinen kysymys: Onko normaalia ettei lämmöt jaksa pysyä 88asteessa kun pysähtyy? Moottorinlämmöt pyörii 89-92 välillä motarilla, kaupungissa tippuu 84asteeseen ja tyhjäkäynnillä parkissa tippuu pikkuhiljaa 80asteeseen ja jopa alle. Sisätilanpyynti 22astetta, valikon viivat valkoisella ja puhallus medium. Lämmöt nousee moottoritiellä noin 10km matkalla ja maantiellä noin 20km matkalla, webastolla lämmitetty 15-20min ennen lähtöä. Kummatkin termostaatit vaihettu kaksi kertaa talven aikana.
Comment
-
-
Originally posted by Topu View PostEnsimmäinen kysymys: Onko normaalia, että pakkasella vaihteistoöljyn lämpötila pyörii 50 asteessa vaikka ajaisi useamman tunnin maantietä? Tein siis syksyllä tämän letkutermari modin, autona e61 525DA LCI. Toinen kysymys: Onko normaalia ettei lämmöt jaksa pysyä 88asteessa kun pysähtyy? Moottorinlämmöt pyörii 89-92 välillä motarilla, kaupungissa tippuu 84asteeseen ja tyhjäkäynnillä parkissa tippuu pikkuhiljaa 80asteeseen ja jopa alle. Sisätilanpyynti 22astetta, valikon viivat valkoisella ja puhallus medium. Lämmöt nousee moottoritiellä noin 10km matkalla ja maantiellä noin 20km matkalla, webastolla lämmitetty 15-20min ennen lähtöä. Kummatkin termostaatit vaihettu kaksi kertaa talven aikana.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostNormaalilta kuulostaa pl vaihteisto on vähän siinä ja siinä, riippuu paljollako pakkasta jäi mainitsemaasi 50C ja millä matkalla. Muistaakseni -25 pakkasella ja 50km omassa jäi 62C vaihdelaatikon öljyt. Nyt nollasäällä nousee sinne 75-80 tasoon.
Comment
-
-
Sitä itsekkin miettinyt, että onko jotain raja-arvoja. Monesti vain tullut eteen, että pitäisi olla jossain 80-90asteessa. Mutta onko normaalia tälle modille, että laatikon lämmöt eivät saavuta noin korkeita lämpötiloja kovin helposti, varsinkaan matka-ajossa. Olisi kiva kuulla kokemuksia mitkä ovat normaali laatikon lämmöt tälle letkutermari modille.
Comment
-
-
Originally posted by Topu View PostSitä itsekkin miettinyt, että onko jotain raja-arvoja. Monesti vain tullut eteen, että pitäisi olla jossain 80-90asteessa. Mutta onko normaalia tälle modille, että laatikon lämmöt eivät saavuta noin korkeita lämpötiloja kovin helposti, varsinkaan matka-ajossa. Olisi kiva kuulla kokemuksia mitkä ovat normaali laatikon lämmöt tälle letkutermari modille.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEihän tämän modauksen pitäisi merkittävästi muuttaa käytöstä alkuperäisestä. Alkuperäisessä rakenteessa termarien reagointipuoli on toki öljylinjassa, mutta letkutermarin aukeaminlämpötila on 80 C, eli öljyn pitää olla lämmönvaihtimessa tovin yli tuon lämpötilan, että nesteen lämpötila paluuletkussa letkutermarin luona nousee. (Ja selvennyksenä se, että alunperinkään lämmönvaihtimen ei ole tarkoitus nostaa öljyn lämpötilaa siirtämällä koneelta ylijäämälämpöä lämmönvaihtimelle. Lämmönvaihtimen nestekierto on näissä aina syylärin kylmältä puolelta konetta kohti.)
Comment
-
Comment