530d murisee raskaasti!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommipommi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2011
    • 230
    • sastamala

    530d murisee raskaasti!!

    Mitäs tietäjät ajattelevat, mikä voisi aiheuttaa otsikon 2005vuoden 400tkm juuri ohittaneen kulkineen raskaan oloisen, tukkoisen kuuloisen käynnin? Ei ole diagnostiikkavehkeitä ja huollot on tässä ns.ruuhkavuosina rajoittunut lähinnä moottoriöljynvaihtoihin eli itse ajattelin, että onko se alkup. Dpf nyt mennyt lopullisesti tukkoon? En ole termareiden toimintaa/moottorin lämpöjä tsekannut hetkiin eli se täytyy tarkistaa seuraavalla ajolenkillä. Pääasiassa autolla ajellaan hieman pidempiä matkoja joten siksi varmaan dpf on toiminut näinkin pitkälle ilman ongelmia. Pa-suodatinkin on vaihdettu ehkä 250tkm sitten, että kyllä sekin nyt täytyy äkkiä vaihyaa, uusi onneksi jo löytyy. Ainakin parista hehkusta on tullut jotain vikakoodia cyl 1 ja 5 muistaaksein jo vuosia, joten voiko vaikuttaa esim dpf polttoihin?? Vai vaikuttaako tämä nyt joltain suutinongelmalta vai onko semmonen imusarjan hässäkkä nyt Kenties lähtenyt reissuun?

    Pistäkää vaan ajatuksia tulemaan kiitos, täytyy alkaa pistää tuota autoa kukoistukseen, kun se on hienosti kyllä perhettämme palvellut 300tkm viimeisen 8vuoden aikana, mutta joku siinä koneessa nyt mättää? Niin ja kuulemma se heittää ajossa välillä myös vakkaria pois päältä..

    Kiitos kaikille BemuJermuille (ja henkilöille) etukäteen vastauksista ja oikein mukavaa viikonloppua
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2376
    • Vantaa

    #2
    Toimiiko muuten normaalisti? Polttoaineensuodatin ja moottorin ilmansuodatin nyt ainakin pika pikaa vaihtoon.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2821
      • Tampere

      #3
      Katsoisin merkkikohtaisilla diagnostiikkavehkeillä auton toimintaa, kun kuvatunlaisen käynnin taustalla voi olla yhden tekijän lisäksi muitakin. Ensin kuitenkin ne suodattimet vaihtoon, mikäli on jo pidempään ajeltu samoilla filttereillä.
      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2376
        • Vantaa

        #4
        Edit: tupla. Voi poistaa
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • tommipommi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2011
          • 230
          • sastamala

          #5
          Kiitos. Joo muuten tuntuu hyvin normaalilta, lähinnä tuo ääni joka kuuluu ihan maantielläkin ja tyhjäkäynnillä. Moottorin ilmansuodattimen oon muistaaksein vaihtanu muutama vuos takaperin, mutta kai siitäkin on jo yli 100tkm eli vaihtelen ne suodattimet ja tsekkaan nuo lämmöt ja kirjotan tänne oliko vaikutusta..

          Poljettaa en viittinyt testimielessä, kun ihan uudet nastat alla..

          Comment

          • Bertram
            Bimmer Rookie
            • Jan 2010
            • 122
            • Tuusula

            #6
            Onhan flexpipe kunnossa? Edellisessä 530d:ssa jokin särö teki käyntiäänestä hieman "tummemman" eikä se suoraan tuntunut tulevan sieltä.
            == e61 530d aut. Touring 05 ==
            == e61 525i man. Touring 06 ==
            == Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2376
              • Vantaa

              #7
              Eipä ne termarit käyntiääneen vaikuta. Toinen mikä tulee mieleen on pakosarja, mikä noista tahtoo halkeilla. Ja noin niinkuin yleisesti ottaen, säännöllinen huolto ei olisi pahitteeksi.
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • tommipommi
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2011
                • 230
                • sastamala

                #8
                Kyllä Herra Bertram tiesi aivan naulan kantaan. Kyllä on flexpaippi ihan katkipoikki, mutta enpä olisi äänistä ihan noin radikaalia vikaa arvannut, mutta varmaan se dpf ja turbo vaimentaa jo itsessään vähän mekkalaa..

                No seuraavaksi saa sitten heittää kokemuksia korjauksesta, että löytyykö biltemasta/motonetista sopivaa flexpipea väliin Kun näyttää tuollaisia olevan valikoimissa ja onko hitsaamalla sitten ainoa toimiva kiinnitys, vai voisiko jollain pannoilla/pakoputkitatinalla yms.. pärjäillä?

                P.S Ymmärrän säännöllisen huollon merkityksen. joskus elämässä voi joutua kuitenkin priorisoimaan, Ehkäpä tästedes on paremmat saumat huoltaa autoja mikä olisi aivan mukava juttu. Joskaan ei olisi mitkään valohoidot Ja hipelöinnit tainnut tätä flexpaippia pelastaa!

                -Cheers
                Attached Files

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5351
                  • Pirkkala

                  #9
                  Korvaa tuo samannäköisellä tarvikeosalla.

                  Saat sen hitsattua siten, että leikkaa alapuolelta viistot palat pois putken päistä ja hitsaa näin syntyneen "luukun" kautta putken yläpuoli (siis se minne ei muuten pääsisi) ja lopuksi sitten hitsaat ne poistetut palat siihen alapuolelle takas.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • tommipommi
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2011
                    • 230
                    • sastamala

                    #10
                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Korvaa tuo samannäköisellä tarvikeosalla.

                    Saat sen hitsattua siten, että leikkaa alapuolelta viistot palat pois putken päistä ja hitsaa näin syntyneen "luukun" kautta putken yläpuoli (siis se minne ei muuten pääsisi) ja lopuksi sitten hitsaat ne poistetut palat siihen alapuolelle takas.
                    Kiitti paljon vinkistä, vois kuulostaa hyvältä taktiikalta💪

                    Comment

                    • tommipommi
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2011
                      • 230
                      • sastamala

                      #11
                      Noniin se on tämä homma nyt hoidettu ja nokka kohti uusia haasteita. Päätimme pudottaa putken alas turbolta, niin saimme rälläköidä ja hitsailla vähän väljemmissä olosuhteissa motonetin pötkylän paikalleen. Kiitos taas kerran isälle ja kiitos ja hyvää uuttavuotta BTCF-palstalaisille!!
                      Attached Files
                      Last edited by tommipommi; 30-12-2020, 08:25.

                      Comment

                      Working...
                      X