Hei.potilaana olisi Bmw 535d E60 2006vm jota vaivaa aika mysteeri Vika mitä eivät ole etes merkki korjaamolla saaneet selville kun ei anna mitään vika koodia mistään.. laitan auton käynnistä videon. autoon on vaihdettu todella paljon osia ja suuttimet ovat käyneet kahdesti jo huollossa eikä ole kummentunut mihinkään .lisäksi koneeseen on tehty ohivuoto mittaus ja puristus mittaus ja ei ole niissäkään mitään poikkeamaa. Kaikki polttoainepuolen anturit vaihdettu uusiin ja uusi siirtopumppu myöskin eikä vaikutusta ja ilmamassamittari kanssa vaihdettu. Voipiko kaasuläppä tehdä tuommoista käyntiä??! Auto toimii kylmänä hyvin mutta kun lämpiää niin silloin alkaa tuo käynti ongelma. Autossa ei ole ala kierroksilla vääntöä mutta ylhäältä lähtee hyvin vetämään. Kovemmassa vedossa alkaa nakuttamaan.?! Tässä olisi linkki videoon
Bmw 535d mysteerivika
Collapse
X
-
Originally posted by radixen View PostINPA:lla olisi hyvä katsella live-dataa kun kone käy huonosti. Etenkin lambdojen toiminta kiinnostaa, jos kerran kylmänä toimii ok mutta closed-loopissa alkaa porsastella.
Tällaisessa dieselissä lambda-anturi ei vaikuta koneen käyntiin millään tavalla, se on siellä vaan monitoroimassa.
Onhan suuttimienkin paluuvuoto tarkastettu huollossa? Suuttimien pohjaprikat ok? Mitä sanoo railpaine tyhjäkäynnillä lämpöisenä, pysyykö tasaisena vai heitteleekö? Suutinvialtahan tuo videon perusteella eniten kuulostaa. Suuttimien korjausarvot näkisi livedatalla.
Kaasuläpän osallisuuden vikaan voit helposti tarkastaa irroittamalla sille menevän liittimen, sen jälkeen läppä on kokoajan auki.Last edited by Supra^; 22-02-2021, 16:43.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Bmw_535d View PostHei.potilaana olisi Bmw 535d E60 2006vm jota vaivaa aika mysteeri Vika mitä eivät ole etes merkki korjaamolla saaneet selville kun ei anna mitään vika koodia mistään.. laitan auton käynnistä videon. autoon on vaihdettu todella paljon osia ja suuttimet ovat käyneet kahdesti jo huollossa eikä ole kummentunut mihinkään .lisäksi koneeseen on tehty ohivuoto mittaus ja puristus mittaus ja ei ole niissäkään mitään poikkeamaa. Kaikki polttoainepuolen anturit vaihdettu uusiin ja uusi siirtopumppu myöskin eikä vaikutusta ja ilmamassamittari kanssa vaihdettu. Voipiko kaasuläppä tehdä tuommoista käyntiä??! Auto toimii kylmänä hyvin mutta kun lämpiää niin silloin alkaa tuo käynti ongelma. Autossa ei ole ala kierroksilla vääntöä mutta ylhäältä lähtee hyvin vetämään. Kovemmassa vedossa alkaa nakuttamaan.?! Tässä olisi linkki videoon
https://youtu.be/Y7p2xvFREvs
laita privalla s-posti osoite niin laitan .pdf dokumentin tuplaturbojen aiheesta__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Onko softattu?
Eli joku koodaaja poistanut softasta hälyt?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostOnko softattu?
Eli joku koodaaja poistanut softasta hälyt?VW T5 -08
XC70 -05
Superb -11
Comment
-
-
Ei sytytä vika valoja. Vaikka nykii kaikki töpselit irti.
Mutta palaan vielä tuohon suutin hommaan niin eikö kun suuttimet käypi huollossa niin huollosta pitäsi tulla koodit millä ne huolletut suuttimet saapi koodattua autoon. Ajattelin vielä että laitan nuo suuttimet ihan Bosch huolto pisteelle että säätävät siellä ihan ohje arvojen mukaan. Ja ajavat uudet säädöt koodeja vasten. Nimittäin kahessa paikassa on käynyt nuo suuttimet ja ei kummastakaan ole tullu mitään koodauksen liittyvää lappua. 🤔
Comment
-
-
Originally posted by Bmw_535d View PostEi sytytä vika valoja. Vaikka nykii kaikki töpselit irti.
Mutta palaan vielä tuohon suutin hommaan niin eikö kun suuttimet käypi huollossa niin huollosta pitäsi tulla koodit millä ne huolletut suuttimet saapi koodattua autoon. Ajattelin vielä että laitan nuo suuttimet ihan Bosch huolto pisteelle että säätävät siellä ihan ohje arvojen mukaan. Ja ajavat uudet säädöt koodeja vasten. Nimittäin kahessa paikassa on käynyt nuo suuttimet ja ei kummastakaan ole tullu mitään koodauksen liittyvää lappua. 🤔
Epäilen tuolla 20ml ohivuodolla olevien suutinten huoltoa siinä mielessä että jäänyt jotain oleellista huollossa tekemättä. Ensin purettaessa osien tarkastus = ruoste, mekaaninen kunto ja sitten vasta UÄ pesu, venttiiliikuula,kuulaohjain,tiiviste sarja nyt AINA vaihdetaan. Kertoiko huolto oliko suuttimet sisäisesti kuinka ruosteessa ja MITÄ/KENEN tekemiä osia käytti ??__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Comment