memebuy23buy

Bmw 535d mysteerivika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw_535d
    Newbiemmer
    • Feb 2021
    • 19
    • Suomi

    Bmw 535d mysteerivika

    Hei.potilaana olisi Bmw 535d E60 2006vm jota vaivaa aika mysteeri Vika mitä eivät ole etes merkki korjaamolla saaneet selville kun ei anna mitään vika koodia mistään.. laitan auton käynnistä videon. autoon on vaihdettu todella paljon osia ja suuttimet ovat käyneet kahdesti jo huollossa eikä ole kummentunut mihinkään .lisäksi koneeseen on tehty ohivuoto mittaus ja puristus mittaus ja ei ole niissäkään mitään poikkeamaa. Kaikki polttoainepuolen anturit vaihdettu uusiin ja uusi siirtopumppu myöskin eikä vaikutusta ja ilmamassamittari kanssa vaihdettu. Voipiko kaasuläppä tehdä tuommoista käyntiä??! Auto toimii kylmänä hyvin mutta kun lämpiää niin silloin alkaa tuo käynti ongelma. Autossa ei ole ala kierroksilla vääntöä mutta ylhäältä lähtee hyvin vetämään. Kovemmassa vedossa alkaa nakuttamaan.?! Tässä olisi linkki videoon
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #2
    Voisiko olla jakoketju venynyt tai jopa pompannut hampaan ?

    Comment

    • radixen
      Bimmer Rookie
      • Sep 2011
      • 99
      • Finland

      #3
      INPA:lla olisi hyvä katsella live-dataa kun kone käy huonosti. Etenkin lambdojen toiminta kiinnostaa, jos kerran kylmänä toimii ok mutta closed-loopissa alkaa porsastella.
      "The things you own end up owning you." - Tyler Durden

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #4
        Originally posted by radixen View Post
        INPA:lla olisi hyvä katsella live-dataa kun kone käy huonosti. Etenkin lambdojen toiminta kiinnostaa, jos kerran kylmänä toimii ok mutta closed-loopissa alkaa porsastella.
        Live-datasta täysin samaa mieltä.
        Tällaisessa dieselissä lambda-anturi ei vaikuta koneen käyntiin millään tavalla, se on siellä vaan monitoroimassa.
        Onhan suuttimienkin paluuvuoto tarkastettu huollossa? Suuttimien pohjaprikat ok? Mitä sanoo railpaine tyhjäkäynnillä lämpöisenä, pysyykö tasaisena vai heitteleekö? Suutinvialtahan tuo videon perusteella eniten kuulostaa. Suuttimien korjausarvot näkisi livedatalla.
        Kaasuläpän osallisuuden vikaan voit helposti tarkastaa irroittamalla sille menevän liittimen, sen jälkeen läppä on kokoajan auki.
        Last edited by Supra^; 22-02-2021, 16:43.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1336
          • Tornio

          #5
          Originally posted by Bmw_535d View Post
          Hei.potilaana olisi Bmw 535d E60 2006vm jota vaivaa aika mysteeri Vika mitä eivät ole etes merkki korjaamolla saaneet selville kun ei anna mitään vika koodia mistään.. laitan auton käynnistä videon. autoon on vaihdettu todella paljon osia ja suuttimet ovat käyneet kahdesti jo huollossa eikä ole kummentunut mihinkään .lisäksi koneeseen on tehty ohivuoto mittaus ja puristus mittaus ja ei ole niissäkään mitään poikkeamaa. Kaikki polttoainepuolen anturit vaihdettu uusiin ja uusi siirtopumppu myöskin eikä vaikutusta ja ilmamassamittari kanssa vaihdettu. Voipiko kaasuläppä tehdä tuommoista käyntiä??! Auto toimii kylmänä hyvin mutta kun lämpiää niin silloin alkaa tuo käynti ongelma. Autossa ei ole ala kierroksilla vääntöä mutta ylhäältä lähtee hyvin vetämään. Kovemmassa vedossa alkaa nakuttamaan.?! Tässä olisi linkki videoon
          https://youtu.be/Y7p2xvFREvs
          turbojen alipaineletkut sotkettu ja/tai vanhuuttaankin vuotavat. Eli BMW dokumentti käsille ja TARKALLEEN sen mukaan KAIKKI alipaineletkut vaihtoon.
          laita privalla s-posti osoite niin laitan .pdf dokumentin tuplaturbojen aiheesta
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5478
            • S:t Karins

            #6
            Onko softattu?
            Eli joku koodaaja poistanut softasta hälyt?
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Bmw_535d
              Newbiemmer
              • Feb 2021
              • 19
              • Suomi

              #7
              AJ tech softa.

              Comment

              • Bmw_535d
                Newbiemmer
                • Feb 2021
                • 19
                • Suomi

                #8
                Kaasuläppä on koko ajan auki oli töpseli paikollaan tai irti käypi kiinni kun auton sammuttaa ja sitten kun auto täysin sammunut niin aukiaa uudelleen. Kaikki alipaine letkut katsottu ja tehneet alipaine testin merkki korjaamolla.

                Comment

                • Bmw_535d
                  Newbiemmer
                  • Feb 2021
                  • 19
                  • Suomi

                  #9
                  Suuttimiin tehty ohivuoto mittaus huollon jälkeen ja 1-5 suuttimet näyttää 2min ajalla 20ml ja 6 suutin näyttää 8ml 6 suuttimeen on vaihdettu kaikki osat neulasta lähtien.

                  Comment

                  • Agee-
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2010
                    • 594
                    • Jns

                    #10
                    Originally posted by Tommix View Post
                    Onko softattu?
                    Eli joku koodaaja poistanut softasta hälyt?
                    Tämä. Ensin kokeilisin sytyttääkö mikään moottorin vikavaloa, esimerkkinä vaikkapa imm. Jos ei mikään herätä valoa tauluun, niin vakiosofta pesään ja vikoja tutkimaan.
                    VW T5 -08
                    XC70 -05
                    Superb -11

                    Comment

                    • Bmw_535d
                      Newbiemmer
                      • Feb 2021
                      • 19
                      • Suomi

                      #11
                      Ei sytytä vika valoja. Vaikka nykii kaikki töpselit irti.
                      Mutta palaan vielä tuohon suutin hommaan niin eikö kun suuttimet käypi huollossa niin huollosta pitäsi tulla koodit millä ne huolletut suuttimet saapi koodattua autoon. Ajattelin vielä että laitan nuo suuttimet ihan Bosch huolto pisteelle että säätävät siellä ihan ohje arvojen mukaan. Ja ajavat uudet säädöt koodeja vasten. Nimittäin kahessa paikassa on käynyt nuo suuttimet ja ei kummastakaan ole tullu mitään koodauksen liittyvää lappua. 🤔

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1336
                        • Tornio

                        #12
                        Originally posted by Bmw_535d View Post
                        Ei sytytä vika valoja. Vaikka nykii kaikki töpselit irti.
                        Mutta palaan vielä tuohon suutin hommaan niin eikö kun suuttimet käypi huollossa niin huollosta pitäsi tulla koodit millä ne huolletut suuttimet saapi koodattua autoon. Ajattelin vielä että laitan nuo suuttimet ihan Bosch huolto pisteelle että säätävät siellä ihan ohje arvojen mukaan. Ja ajavat uudet säädöt koodeja vasten. Nimittäin kahessa paikassa on käynyt nuo suuttimet ja ei kummastakaan ole tullu mitään koodauksen liittyvää lappua. 🤔
                        Suutin indexkoodaus riippuu siitä MITÄ tarkalleen ottaen huollossa tehdään. Eli vaihdetaanko mitä osia suuttimen sisälle. Säätöosien vaihto vaatii ns. uuden index numeron. varsinainen huolto eli tiivisteiden vaihto / venttiilikuulan/kuulaohjaimen vaihto ei vaadi uutta index numeroa.
                        Epäilen tuolla 20ml ohivuodolla olevien suutinten huoltoa siinä mielessä että jäänyt jotain oleellista huollossa tekemättä. Ensin purettaessa osien tarkastus = ruoste, mekaaninen kunto ja sitten vasta UÄ pesu, venttiiliikuula,kuulaohjain,tiiviste sarja nyt AINA vaihdetaan. Kertoiko huolto oliko suuttimet sisäisesti kuinka ruosteessa ja MITÄ/KENEN tekemiä osia käytti ??
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • ptikkala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1578

                          #13
                          Jos ei töpseleiden irrottamisesta tule vikakoodeja niin kyllä tuo kannattaisi nyt vakioksi laittaa ja sitten tutkia lisää.

                          Comment

                          • Bmw_535d
                            Newbiemmer
                            • Feb 2021
                            • 19
                            • Suomi

                            #14
                            Boschin osia sanoivat että käyttävät että eivät laita mitään tarvike osia suuttimiin.

                            Comment

                            • Bmw_535d
                              Newbiemmer
                              • Feb 2021
                              • 19
                              • Suomi

                              #15
                              Miten tuo kaasuläpän pitäs toimia? Kun se läppä on koko ajan vaan auki asennossa ja sitten kun käsin kääntää sitä läppää kiinni päin niin käynti tasoittuu?

                              Comment

                              Working...
                              X