Tervehdys.
Potilas 520da 2006.
Pari vuotta sitten vaihdettu uusi ilmamassamittari. Kulutus oli suuri, tehot hävikissä ja lisäksi kylmäkäynnistyksen yhteydessä totaalinen tehojen puuttuminen. Eli kylmä startin jälkeen sai pitää kaasun pohjassa, että lähti edes liikkeelle. Pikkuhiljaa tehot alkoivat löyty n. 15sek. käynnin jälkeen (ja ei ole tosiaan huudatettu kylmänä).
Nyt tammikuun pakkasilla moottorin vikavalo syttyi ja tehot hävis. Pikaisesti Autocomilla nollaukset ja taas toimi (oli kiire vaimon lähtiessä töihin niin en ottanut koodeja talteen).
Irrotin imusarjan ja totesin sen olevan puhdas ja läpät olivat kunnossa; ajattelin hommata ne kunnon tulpat ja heivata läpät myöhemmin veks. Pari alipaineletkua vaihdoin sekä tulppasin EGR:n alipaineletkun.
Edelleenkin moottorin vikavalo syttyilee tihenevällä tahdilla, nyt ei kyllä vaikuta tehoihin mitenkään.
Ohessa koodeja viime nollauksesta:
-43E2 Electronic throttle system (ETS) motor (intermittent)
-483D Function, throttle actuator (intermittent)
-41AA Boost pressure sensor (intermittent)
-4501 MAF controlled EGR system, EGR flow too high (intermittent)
Hiukkasloukku tuntuu olevan kunnossa, vastapaineet oli muutaman millibarin luokkaa tyhjäkäynnillä. Ajossa en toki koittanut.
Eli olisko tuo kaasuläppä tiensä päässä?
Edit. Nyt kävin uudelleen kuittaamassa vikavalon ja siella oli ainoastaan tämä 4501 MAF controlled EGR system, EGR flow too high (intermittent)
Potilas 520da 2006.
Pari vuotta sitten vaihdettu uusi ilmamassamittari. Kulutus oli suuri, tehot hävikissä ja lisäksi kylmäkäynnistyksen yhteydessä totaalinen tehojen puuttuminen. Eli kylmä startin jälkeen sai pitää kaasun pohjassa, että lähti edes liikkeelle. Pikkuhiljaa tehot alkoivat löyty n. 15sek. käynnin jälkeen (ja ei ole tosiaan huudatettu kylmänä).
Nyt tammikuun pakkasilla moottorin vikavalo syttyi ja tehot hävis. Pikaisesti Autocomilla nollaukset ja taas toimi (oli kiire vaimon lähtiessä töihin niin en ottanut koodeja talteen).
Irrotin imusarjan ja totesin sen olevan puhdas ja läpät olivat kunnossa; ajattelin hommata ne kunnon tulpat ja heivata läpät myöhemmin veks. Pari alipaineletkua vaihdoin sekä tulppasin EGR:n alipaineletkun.
Edelleenkin moottorin vikavalo syttyilee tihenevällä tahdilla, nyt ei kyllä vaikuta tehoihin mitenkään.
Ohessa koodeja viime nollauksesta:
-43E2 Electronic throttle system (ETS) motor (intermittent)
-483D Function, throttle actuator (intermittent)
-41AA Boost pressure sensor (intermittent)
-4501 MAF controlled EGR system, EGR flow too high (intermittent)
Hiukkasloukku tuntuu olevan kunnossa, vastapaineet oli muutaman millibarin luokkaa tyhjäkäynnillä. Ajossa en toki koittanut.
Eli olisko tuo kaasuläppä tiensä päässä?
Edit. Nyt kävin uudelleen kuittaamassa vikavalon ja siella oli ainoastaan tämä 4501 MAF controlled EGR system, EGR flow too high (intermittent)
Comment