Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d Max lämmöt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sambsbe
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 109
    • vaasa

    530d Max lämmöt?

    Mitä kyseisessä vehkeessä saa olla veden lämmöt Max? Oma pyörii 96-97... Alkaa vähä hirvittää
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #2
    Jos on talvimalli niin kaihtimet munuaisissa aukeaa muistaakseni 100C. Normilämmöt pyörii siellä 88-92 väliä. Ja nousee ne kesällä ylemmäskin.

    Millaisella ajotyylillä ne pyörii sinulla 96-97 ?

    Comment

    • ErkkiE
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 640
      • Espoon haja-asutus

      #3
      Omassa samoja lukemia hiukkaspolton aikana. (530xd ja autossa "kaihtimet" syylarin edessä). Termarit uudet ja ollut lämpötilat ehjillä termareilla noin sen viisi vuotta,.mitä auto ollut. Normaalissa maantieiajossa ilman polttoa jossain ehkä 92 astetta tavallinen. Kaupunkiajossa hiljaa mennen ollaan lähempänä termarin aukeamislämpöä eli 88-89 astetta.

      330xd ilman kaihtimia uusilla termareilla käy noin kaksi astetta viileämpänä.

      E

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10096
        • KVLA

        #4
        Originally posted by sambsbe View Post
        Mitä kyseisessä vehkeessä saa olla veden lämmöt Max? Oma pyörii 96-97... Alkaa vähä hirvittää
        Koko ajan vai ainoastaan dpf poltossa?

        Comment

        • sambsbe
          Bimmer Rookie
          • Oct 2013
          • 109
          • vaasa

          #5
          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Jos on talvimalli niin kaihtimet munuaisissa aukeaa muistaakseni 100C. Normilämmöt pyörii siellä 88-92 väliä. Ja nousee ne kesällä ylemmäskin.

          Millaisella ajotyylillä ne pyörii sinulla 96-97 ?
          Maantie/motari nyt ja 100 asteessa kävi just kärryperässä.. uutta on termari plus letkutermari

          Comment

          • sambsbe
            Bimmer Rookie
            • Oct 2013
            • 109
            • vaasa

            #6
            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Jos on talvimalli niin kaihtimet munuaisissa aukeaa muistaakseni 100C. Normilämmöt pyörii siellä 88-92 väliä. Ja nousee ne kesällä ylemmäskin.

            Millaisella ajotyylillä ne pyörii sinulla 96-97 ?
            Maantie/motari nyt ja 100 asteessa kävi just kärryperässä.. uutta on termarit plus letkutermari

            Comment

            • Zeni
              BTCF Member
              • Jul 2020
              • 332
              • Savo

              #7
              Paineistettu järjestelmä, voi olla +105-110c ennenkuin kiehuu.

              Pyöriikö flektit?

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #8
                Originally posted by Zeni View Post
                Paineistettu järjestelmä, voi olla +105-110c ennenkuin kiehuu.

                Pyöriikö flektit?
                Jos 2bar korkki on maksimi 120C.

                Noihin letkutermareihin en kyllä luota yhtään, mieluusti auton oem termarit kuntoon.

                Edit. Dieselissä 1.4bar korkki, 115C siis.
                Last edited by BMW525Xda; 30-03-2021, 19:13.

                Comment

                • sambsbe
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2013
                  • 109
                  • vaasa

                  #9
                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Jos 2bar korkki on maksimi 120C.

                  Noihin letkutermareihin en kyllä luota yhtään, mieluusti auton oem termarit kuntoon.

                  Edit. Dieselissä 1.4bar korkki, 115C siis.

                  Se voi olla että toi letkutermari lähtee pois, ongelmat alko tämän laiton jälkeen, toki voiko jos ilmaa järjestelmässä aiheuttaa tällästä?

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #10
                    Originally posted by sambsbe View Post
                    Se voi olla että toi letkutermari lähtee pois, ongelmat alko tämän laiton jälkeen, toki voiko jos ilmaa järjestelmässä aiheuttaa tällästä?
                    Kyllä ilma voi aiheuttaa mutta m57 pitäisi ilmata itsensä, omaan olen ehkä 5krt vaihtanut nesteet enkä tehnyt mitään kommervenkkejä ilmauksessa.

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by sambsbe View Post
                      Se voi olla että toi letkutermari lähtee pois, ongelmat alko tämän laiton jälkeen, toki voiko jos ilmaa järjestelmässä aiheuttaa tällästä?
                      Jos tarkoitat laatikon lämmönvaihtimeen kiertoon lisättyä letkutermaria, niin sehän ei voi ylilämpöjä mitenkään aiheuttaa.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Raven77
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 85
                        • Tornio

                        #12
                        Tuossa syksyllä seurasin, kun olin vaihtanut kummatki termostaatit, niin moottoritiellä lämmöt nous parhaimmillaan 95-96C. Muuta siihen ne stoppaski. Vähän hirvitti itseäki, mutta en ole havainnut mitään ongelmia tämän asian suhteen koko talvena.



                        Kippona 525XD 3,0 koneella ja myöskin ne kaihtimet munuaisissa.

                        Comment

                        • sambsbe
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2013
                          • 109
                          • vaasa

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Jos tarkoitat laatikon lämmönvaihtimeen kiertoon lisättyä letkutermaria, niin sehän ei voi ylilämpöjä mitenkään aiheuttaa.
                          Ilman sitä lämmöt oli 88 astetta ja letkutermari jälkeen lämmöt nousi 90-92 pakkasilla

                          Comment

                          • sambsbe
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2013
                            • 109
                            • vaasa

                            #14
                            Originally posted by Raven77 View Post
                            Tuossa syksyllä seurasin, kun olin vaihtanut kummatki termostaatit, niin moottoritiellä lämmöt nous parhaimmillaan 95-96C. Muuta siihen ne stoppaski. Vähän hirvitti itseäki, mutta en ole havainnut mitään ongelmia tämän asian suhteen koko talvena.



                            Kippona 525XD 3,0 koneella ja myöskin ne kaihtimet munuaisissa.
                            Joo kyllähän tuo hirvittää ku lämmöt huitelee 96-100😂
                            Jos joku osaisi kertoa mitä lähtis tekemään ekana et sais tippumaan

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5291
                              • Pirkkala

                              #15
                              Originally posted by sambsbe View Post
                              Joo kyllähän tuo hirvittää ku lämmöt huitelee 96-100😂
                              Jos joku osaisi kertoa mitä lähtis tekemään ekana et sais tippumaan
                              Ensinnäkin, miten tuo on mitattu?

                              Termarihan se on mikä lämmön määrittelee
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎