memebuy23buy

530d Max lämmöt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    #16
    Jos lämmöt käy joskus noin korkealla eikä ole jatkuvasti niin kyseessä DPF polton aiheuttama tilapäinen lämmönnousu... täysin normaalia.
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10117
      • KVLA

      #17
      Originally posted by Nettipepe View Post
      Jos lämmöt käy joskus noin korkealla eikä ole jatkuvasti niin kyseessä DPF polton aiheuttama tilapäinen lämmönnousu... täysin normaalia.
      Tuosta dpf poltosta jo kysyinkin,ilman vastausta.

      Comment

      • sambsbe
        Bimmer Rookie
        • Oct 2013
        • 109
        • vaasa

        #18
        [QUOTE=Heguli 31;4272414]Tuosta dpf poltosta jo kysyinkin,ilman vastausta.[/QUOTE

        Dpf on poistettu

        Comment

        • sambsbe
          Bimmer Rookie
          • Oct 2013
          • 109
          • vaasa

          #19
          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Ensinnäkin, miten tuo on mitattu?

          Termarihan se on mikä lämmön määrittelee
          Salavalikko ja sitte bimmertool appi näyttävät samaa

          Comment

          • Nettipepe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1341
            • Kajaani

            #20
            [QUOTE=sambsbe;4272436]
            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Tuosta dpf poltosta jo kysyinkin,ilman vastausta.[/QUOTE

            Dpf on poistettu
            Mutta onko koodista poistettu poltto? ja oikein vielä?
            F30 320xia
            Ex E90 325da
            Ex E90 320da
            Ex E46 330D

            Comment

            • sambsbe
              Bimmer Rookie
              • Oct 2013
              • 109
              • vaasa

              #21
              [QUOTE=Nettipepe;4272448]
              Originally posted by sambsbe View Post

              Mutta onko koodista poistettu poltto? ja oikein vielä?
              Epäilisin että ajtech osaa homman,

              Comment

              • Kidov
                Bimmer Rookie
                • Feb 2006
                • 38
                • Lehtimäki

                #22
                Millä tavoin rikkinäinen vesipumppu oireilee, jos siitä puuttuu muutama siipi? Voisiko se aiheuttaa normaalia korkeammat lämpötilat?

                Itselläni 535d, jonka lämmöt maantieajossa aika tarkasti 88-90C. Koneessa uusi päätermari ja vaihdelaatikon lämmönvaihtimen edessä letkutermari. EGR poistettu käytöstä.
                BMW 535d E61 M-sport -05, hybriditurboilla.

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #23
                  Originally posted by Kidov View Post
                  Millä tavoin rikkinäinen vesipumppu oireilee, jos siitä puuttuu muutama siipi? Voisiko se aiheuttaa normaalia korkeammat lämpötilat?

                  Itselläni 535d, jonka lämmöt maantieajossa aika tarkasti 88-90C. Koneessa uusi päätermari ja vaihdelaatikon lämmönvaihtimen edessä letkutermari. EGR poistettu käytöstä.
                  En tiedä onko näissä vesipumppu ongelmia, omaan vaihdettiin uusi samalla kun meni termarit noin 300tkm kohdalla ja minulla taitaa olla se vanha pumppu vielä tallessa kun oli uuden veroinen. Ja aikaisemmin ei ole pumppua vaihdettu.

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    En tiedä onko näissä vesipumppu ongelmia, omaan vaihdettiin uusi samalla kun meni termarit noin 300tkm kohdalla ja minulla taitaa olla se vanha pumppu vielä tallessa kun oli uuden veroinen. Ja aikaisemmin ei ole pumppua vaihdettu.
                    Ei näissä taida käytännössä koskaan itse siipi pettää. Jos lasahtaa, niin laakerit menee ja alkaa vuotaa ulospäin.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • sambsbe
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2013
                      • 109
                      • vaasa

                      #25
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Ei näissä taida käytännössä koskaan itse siipi pettää. Jos lasahtaa, niin laakerit menee ja alkaa vuotaa ulospäin.
                      Mulla vaihdettiin vesipumppu samalla ku tehtiin termari remppa... Varmuuden vuoksi 340tkh ja ei tietoa onko koskaan vaihdettu

                      Comment

                      • sambsbe
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2013
                        • 109
                        • vaasa

                        #26
                        Ideat alkaa loppumaan ainaki 😂

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10117
                          • KVLA

                          #27
                          Arvailua lisää: Eli antaahan veden lämpötila-anturi oikeaa "dataa"? Eli jos neste olisikin oikean lämpöistä,mutta anturi hieman muuttaisi lukemaa ja mittari näyttäisi hieman todellista korkeampaa lukemaa? Toki öljyn lämpötila kertoo tuosta jotain.
                          Last edited by Heguli 31; 04-04-2021, 12:01.

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5351
                            • Pirkkala

                            #28
                            Originally posted by sambsbe View Post
                            Mitä kyseisessä vehkeessä saa olla veden lämmöt Max? Oma pyörii 96-97... Alkaa vähä hirvittää
                            Jos pysyy tossa eikä oireita ole, että lähtis siitä ylös niin minusta aihetta huoleen ei juurikaan ole.

                            Sitten jos se oikeesti alkaa Työntää nestettä pihalle tms. Niin sillon on jotain vikaa.
                            3-5°c yli normaalin on aika vähän:think

                            Voithan tuota testata, että lähteekö lämmöt karkaamaan jos konetta rajusti kuormittaa.
                            Paikallaan kaasua pumppailemalla saa myös aika hyvin lämpöä syntymään.
                            Dpf polton vaikutus kannattaa myös selvittää, että polttaako kone jatkuvasti tms.

                            Anturinhan voit myös vaihtaa, se ei montaa euroa maksa.
                            Laittaa bmw orkkiksen, eihän sitä tiedä jos joku vaihtanut tarvikkeen
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • sambsbe
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2013
                              • 109
                              • vaasa

                              #29
                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Arvailua lisää: Eli antaahan veden lämpötila-anturi oikeaa "dataa"? Eli jos neste olisikin oikean lämpöistä,mutta anturi hieman muuttaisi lukemaa ja mittari näyttäisi hieman todellista korkeampaa lukemaa? Toki öljyn lämpötila kertoo tuosta jotain.
                              Öljyn lämmöt on se 88-92

                              Comment

                              • sambsbe
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2013
                                • 109
                                • vaasa

                                #30
                                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                                Jos pysyy tossa eikä oireita ole, että lähtis siitä ylös niin minusta aihetta huoleen ei juurikaan ole.

                                Sitten jos se oikeesti alkaa Työntää nestettä pihalle tms. Niin sillon on jotain vikaa.
                                3-5°c yli normaalin on aika vähän:think

                                Voithan tuota testata, että lähteekö lämmöt karkaamaan jos konetta rajusti kuormittaa.
                                Paikallaan kaasua pumppailemalla saa myös aika hyvin lämpöä syntymään.
                                Dpf polton vaikutus kannattaa myös selvittää, että polttaako kone jatkuvasti tms.

                                Anturinhan voit myös vaihtaa, se ei montaa euroa maksa.
                                Laittaa bmw orkkiksen, eihän sitä tiedä jos joku vaihtanut tarvikkeen
                                Mitä anturia meinasit?

                                Comment

                                Working...
                                X