Jos lämmöt käy joskus noin korkealla eikä ole jatkuvasti niin kyseessä DPF polton aiheuttama tilapäinen lämmönnousu... täysin normaalia.
530d Max lämmöt?
Collapse
X
-
Millä tavoin rikkinäinen vesipumppu oireilee, jos siitä puuttuu muutama siipi? Voisiko se aiheuttaa normaalia korkeammat lämpötilat?
Itselläni 535d, jonka lämmöt maantieajossa aika tarkasti 88-90C. Koneessa uusi päätermari ja vaihdelaatikon lämmönvaihtimen edessä letkutermari. EGR poistettu käytöstä.BMW 535d E61 M-sport -05, hybriditurboilla.
Comment
-
-
Originally posted by Kidov View PostMillä tavoin rikkinäinen vesipumppu oireilee, jos siitä puuttuu muutama siipi? Voisiko se aiheuttaa normaalia korkeammat lämpötilat?
Itselläni 535d, jonka lämmöt maantieajossa aika tarkasti 88-90C. Koneessa uusi päätermari ja vaihdelaatikon lämmönvaihtimen edessä letkutermari. EGR poistettu käytöstä.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostEn tiedä onko näissä vesipumppu ongelmia, omaan vaihdettiin uusi samalla kun meni termarit noin 300tkm kohdalla ja minulla taitaa olla se vanha pumppu vielä tallessa kun oli uuden veroinen. Ja aikaisemmin ei ole pumppua vaihdettu.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Arvailua lisää: Eli antaahan veden lämpötila-anturi oikeaa "dataa"? Eli jos neste olisikin oikean lämpöistä,mutta anturi hieman muuttaisi lukemaa ja mittari näyttäisi hieman todellista korkeampaa lukemaa? Toki öljyn lämpötila kertoo tuosta jotain.Last edited by Heguli 31; 04-04-2021, 12:01.
Comment
-
-
Originally posted by sambsbe View PostMitä kyseisessä vehkeessä saa olla veden lämmöt Max? Oma pyörii 96-97... Alkaa vähä hirvittää
Sitten jos se oikeesti alkaa Työntää nestettä pihalle tms. Niin sillon on jotain vikaa.
3-5°c yli normaalin on aika vähän:think
Voithan tuota testata, että lähteekö lämmöt karkaamaan jos konetta rajusti kuormittaa.
Paikallaan kaasua pumppailemalla saa myös aika hyvin lämpöä syntymään.
Dpf polton vaikutus kannattaa myös selvittää, että polttaako kone jatkuvasti tms.
Anturinhan voit myös vaihtaa, se ei montaa euroa maksa.
Laittaa bmw orkkiksen, eihän sitä tiedä jos joku vaihtanut tarvikkeenE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostArvailua lisää: Eli antaahan veden lämpötila-anturi oikeaa "dataa"? Eli jos neste olisikin oikean lämpöistä,mutta anturi hieman muuttaisi lukemaa ja mittari näyttäisi hieman todellista korkeampaa lukemaa? Toki öljyn lämpötila kertoo tuosta jotain.
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostJos pysyy tossa eikä oireita ole, että lähtis siitä ylös niin minusta aihetta huoleen ei juurikaan ole.
Sitten jos se oikeesti alkaa Työntää nestettä pihalle tms. Niin sillon on jotain vikaa.
3-5°c yli normaalin on aika vähän:think
Voithan tuota testata, että lähteekö lämmöt karkaamaan jos konetta rajusti kuormittaa.
Paikallaan kaasua pumppailemalla saa myös aika hyvin lämpöä syntymään.
Dpf polton vaikutus kannattaa myös selvittää, että polttaako kone jatkuvasti tms.
Anturinhan voit myös vaihtaa, se ei montaa euroa maksa.
Laittaa bmw orkkiksen, eihän sitä tiedä jos joku vaihtanut tarvikkeen
Comment
-
Comment