Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 M5 V10 Glykolit Menee Öljyn Sekaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rgeroscar
    Newbiemmer
    • Aug 2018
    • 4
    • Vantaa

    E60 M5 V10 Glykolit Menee Öljyn Sekaan

    Hei, ajattelin kääntyä foorumin tietäjien puoleen, koska tiedän että täällä on paljon kokeneita ja osaavia silmäpareja keneltä voi tarvittaessa tulla arvokkaita neuvoja.

    Auto siis jo yllämainittu E60 M5 V10 vuodelta 2005 ja ajokilometrejä takana noin 240tkm. Autoa on säännöllisesti huollettu ja ollut viimeiset 5-6 vuotta vanhemman herrasmiehen työmatka-autona.

    Moottoritiellä autoon syttyi alkuun merkkivalo lisää jäähdytysnestettä ja lähes välittömästä öljykannun kuva öljyntasoon viitaten. Havaittavissa oli pientä nykimistä, kun auto hiljennettiin tien sivuun ja sammutettiin. Auto hinattu korjaamolle, jossa todettu että kaikki jäähdytysnesteet eksyneet öljytilaan. Tämän jälkeen lisätty uudet nesteet jäähdytysnestesäiliöön, ja järjestelmä paineistettu. Öljyproppua avaamalla huomattu, että jäähdytysnesteet taas öljytilassa ja poistuvat öljyproppua avaamalla. Konetta ei vielä avattu, eikä käynnistetty sen jälkeen kun sammutettu tien sivuun.

    Onko vinkkejä, missä voisi olla vika tai kuinka sulkea pois eri vaihtoehtoja? Kiitokset jo etukäteen vinkeistä.
    E39 M5 Facelift LE-MANS-BLAU METALLIC (381)
    E46 330ci M-Sport
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4628
    • Tampere

    #2
    Originally posted by rgeroscar View Post
    Hei, ajattelin kääntyä foorumin tietäjien puoleen, koska tiedän että täällä on paljon kokeneita ja osaavia silmäpareja keneltä voi tarvittaessa tulla arvokkaita neuvoja.

    Auto siis jo yllämainittu E60 M5 V10 vuodelta 2005 ja ajokilometrejä takana noin 240tkm. Autoa on säännöllisesti huollettu ja ollut viimeiset 5-6 vuotta vanhemman herrasmiehen työmatka-autona.

    Moottoritiellä autoon syttyi alkuun merkkivalo lisää jäähdytysnestettä ja lähes välittömästä öljykannun kuva öljyntasoon viitaten. Havaittavissa oli pientä nykimistä, kun auto hiljennettiin tien sivuun ja sammutettiin. Auto hinattu korjaamolle, jossa todettu että kaikki jäähdytysnesteet eksyneet öljytilaan. Tämän jälkeen lisätty uudet nesteet jäähdytysnestesäiliöön, ja järjestelmä paineistettu. Öljyproppua avaamalla huomattu, että jäähdytysnesteet taas öljytilassa ja poistuvat öljyproppua avaamalla. Konetta ei vielä avattu, eikä käynnistetty sen jälkeen kun sammutettu tien sivuun.

    Onko vinkkejä, missä voisi olla vika tai kuinka sulkea pois eri vaihtoehtoja? Kiitokset jo etukäteen vinkeistä.
    Onkos noissa öljy-jäähdytinneste lämmönvaihtimia? Jos tuollainen pettää niin voisiko sitä kautta jneste päästä öljyn joukkoon? Tosin öljypuolella paine lienee korkeampi kuin jnesteessä joten vuoto pitäisi mennä toiseen suuntaan kun kone käy.

    edit. Ei näytäkään olevan. Veikataan tässä järjestyksessä, kannentiiviste vuotaa, kansi halki, lohko halki.
    Last edited by fraatti; 01-04-2021, 08:27.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Ohivuoto mittaus sylintereille. Eli käytännössä sylinterit paineistetaan yksi kerrallaan ja sitten kuunnellaan mistä tulee ulos.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10037
        • KVLA

        #4
        Onko homma jo selvinnyt? Tässä hieman turhaa arvailua. Eli pakostakin tuo neste menee öljytilaan ns.paineettomalle puolelle. Eli paineistettu neste pääsee öljytilaan esim.kannentiivisteestä öljyn paluukanavaan tai jopa jakopäähän. Ja sieltä öljypohjaan. Vaikea arvailla kun ei ole kannentiivisteitä käsissä,että näkisi vesikanavien sijainnin.

        Tai sitten tuo mainittu kansivika,jolloin kannen vauriosta/halkeamasta neste pääsee öljyn paluukanavaan. (Tai arvaamaani jakopäähän). Onko näissä sitten ollut lohkovikoja?

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5266
          • Pirkkala

          #5
          Jos kone menee vaihtoon, mulla on 1kpl tiedossa
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • rgeroscar
            Newbiemmer
            • Aug 2018
            • 4
            • Vantaa

            #6
            Hei, väliaika tietoja eli ei ole vielä selvinnyt vaan konetta avataan ensi viikolla jos aikataulut pitää. Ilmoittelen jos koneelle tarvetta, niin laitan sulle viestiä.
            E39 M5 Facelift LE-MANS-BLAU METALLIC (381)
            E46 330ci M-Sport

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10037
              • KVLA

              #7
              Sama auto? https://huutokaupat.com/2637959/bmw-m5-v10-e60-238tkm

              Comment

              • Jarger
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 3826
                • Finnland

                #8
                Hupskops, taitaa olla.
                Noin tulee toki halvemmaksi kun ei mene rahaa remppaan, ei liene ihan iisein värkki korjailla näin kaukaa ajatellen.
                Mielenkiintoinen ois kyllä ollut kuulla mitä koneelle kävi.
                Negatiiviset kauppakokemukset:
                Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                Comment

                • rgeroscar
                  Newbiemmer
                  • Aug 2018
                  • 4
                  • Vantaa

                  #9
                  Tosiaan myytyä tuo tuli, koska sopiva asunto ilmaantui ja asunnon osto meni edellä, niin ei uskaltanut riskeerata tuon kanssa. Harmittaahan tuon myynti, kun eipä noita liiemmin ole tarjolla ja tulevaisuudessa vielä vähemmän. Uusi omistaja lupasi ilmoittaa kun tilannne selkenee niin voin mielenkiinnosta tännekin viestin välittää jos kuntoon tulee
                  E39 M5 Facelift LE-MANS-BLAU METALLIC (381)
                  E46 330ci M-Sport

                  Comment

                  • radixen
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2011
                    • 99
                    • Finland

                    #10
                    Originally posted by Jarger View Post
                    Mielenkiintoinen ois kyllä ollut kuulla mitä koneelle kävi.
                    Eiköhän se uusi onnellinen omistaja kohta tännekin rekisteröidy.
                    "The things you own end up owning you." - Tyler Durden

                    Comment

                    • Enossi
                      Newbiemmer
                      • Apr 2021
                      • 5
                      • Hämeenkyrö

                      #11
                      Ajoitustyökalu

                      Oliskohan kellään tiedossa/lainaksi korvausta vastaan ajoitustyökalua kyseiseen autoon? 🤔😅 Eipä nuo nyt hirveitä ebayssa maksa mutta aattelin jos sattuu esim pirkanmaalta löytyyn niin olis hieno homma👍🙂

                      Comment

                      • Enossi
                        Newbiemmer
                        • Apr 2021
                        • 5
                        • Hämeenkyrö

                        #12
                        Tosiia aikalaillahan tuo kone paskana oli.. Yksi mäntä oli lähteny kävelee ja lohkossa pari reikää ja kannesta venttiilit solmussa ja yksi pakoventtiili kans lähteny käveleen.. Eli lohkosta saa nyt tehtyä vaikka hienon pöydän.

                        Comment

                        • Krampus
                          BTCF Member
                          • Nov 2017
                          • 376
                          • Keski-Suomi

                          #13
                          Originally posted by Enossi View Post
                          Tosiia aikalaillahan tuo kone paskana oli.. Yksi mäntä oli lähteny kävelee ja lohkossa pari reikää ja kannesta venttiilit solmussa ja yksi pakoventtiili kans lähteny käveleen.. Eli lohkosta saa nyt tehtyä vaikka hienon pöydän.
                          Onko tarkempaa tietoa, että mikä lopulta antoi periksi? Männäntappi, sokka, mäntä, kiertokanki... Tämmöiseen ei varmaan voi mitenkään varautua edes hyvällä huollolla auton alkutaipaleelta lähtien? :think Mielenkiintoista.
                          E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                          F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                          Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                          Comment

                          • Enossi
                            Newbiemmer
                            • Apr 2021
                            • 5
                            • Hämeenkyrö

                            #14
                            Originally posted by Krampus View Post
                            Onko tarkempaa tietoa, että mikä lopulta antoi periksi? Männäntappi, sokka, mäntä, kiertokanki... Tämmöiseen ei varmaan voi mitenkään varautua edes hyvällä huollolla auton alkutaipaleelta lähtien? :think Mielenkiintoista.
                            Epäilys on ainakin että venttiilit on antanut eka periksi ja sit menny loput. Mutta mahdotonta sanoa varmaksi mitään koska kaikki oli niin paskana ettei mitään järkeä.. Mutta katsotaan puran varmaan koko motin vielä jossain kohtia jos löytyis jotain johtolankoja.. Mutta joo aikalailla varmaan mahdotonta tämmöseen varautua. 🤷*♂️

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 1996
                              • Tampere/kainuu

                              #15
                              Venttilin jousi sieltä usein katkeaa ensin...
                              -M5- '00
                              -i3 94 rex '19
                              -Ascona B 4.0 '80
                              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎