Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihteisto hajosi. Seuraava askel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raven77
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 85
    • Tornio

    #16
    Originally posted by Pete_93 View Post
    No mitenkä se nyt hajos? Onko edes varmaa että laatikossa vika?

    Ei pysy vaihde päällä. Pudottaa P:lle kun laitta vaikka D tai R. Pitää polkaista kaasua, että saa rytkäytettyä vaihteen silmään. Todellaki rytkäyttettyä. Kiihdyttäessä 2700 kierroksen kohdalla nykäsee kovasti ja muutaman kerran.



    Nyt pakittaessa pysähdyttäessä ja uudestaan liikkeelle lähtiessä ei enää vetoja. Eli kaasua painaessa ei tapahdu muuta kuin kierrosten nousu vaikka R päällä. Tankkauspaikalta siirryttäessä kaupan pihaan yritti liikkeessä laittaa P päälle. Toki vauhtia ei ollu kovinkaan juurikaan, mutta kuitenki.



    Kahta eri vikaa ilmoitta näyttä P positin faulty ja Transmission faulty. Noita heittelee vuoron perään oman mielen mukaan.



    Nuo nyt tuli het ensimmäisinä mieleen.

    Comment

    • Pete_93
      Bimmer Rookie
      • Aug 2012
      • 91
      • Joensuu

      #17
      Itse ainakin lähtisin mekatroniikkaa/solenoideja tutkimaan noilla oireilla(solenoideista vastukset ja mekasta karojen vuodot näin alkuun), mtä ongelmia siinä takaisin laitossa muuten oli?
      e36 ///M3 -97
      e92 335d -07

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3310
        • Kajjjaani

        #18
        Ota yhteyttä sinne Siekkiselle Jarkkoon tai Niinaan. Loppuu turha arpominen ja saat laatikon kuntoon.
        Laatikko remppaa kun ei kannata tehdä periaatteella: Tein itse ja säästin.
        Lopputulos yleensä huono
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • Raven77
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 85
          • Tornio

          #19
          Originally posted by Pete_93 View Post
          Itse ainakin lähtisin mekatroniikkaa/solenoideja tutkimaan noilla oireilla(solenoideista vastukset ja mekasta karojen vuodot näin alkuun), mtä ongelmia siinä takaisin laitossa muuten oli?

          Pinni poikki mekatroniikasta...


          Edit.

          Nyt taas muutama päivä ajeltu ja laatikkokin pelannut ihan mukavasti, kun ei olla poljettu kauhiasti.
          Last edited by Raven77; 16-06-2021, 11:54.

          Comment

          • ptikkala
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 1571

            #20
            eipä mitään

            Comment

            • Arnolds
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3310
              • Kajjjaani

              #21
              Originally posted by Raven77 View Post
              Pinni poikki mekatroniikasta...
              :think Siis mikä :think
              F26 xDrive20d TwinPower

              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

              Comment

              • Pete_93
                Bimmer Rookie
                • Aug 2012
                • 91
                • Joensuu

                #22
                sieltä pyöreestä liittimestä vai solenoidilta? niitä pyöreen liittimen pinnejä ei sit kannata koskea, tcu saattaa kärähtää staattisesta sähköstä...

                varmin tapa saada tämäkin kerralla kuntoon on kiikuttaa auto siekkiselle tai jollekki muulle laatikkopajalle jos se ei ole korjaantunu vielä
                e36 ///M3 -97
                e92 335d -07

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3310
                  • Kajjjaani

                  #23
                  Originally posted by Raven77 View Post
                  Nyt taas muutama päivä ajeltu ja laatikkokin pelannut ihan mukavasti, kun ei olla poljettu kauhiasti.
                  No niin sitä pitää, ei ole poljettu kauhiasti. No tapansa kullakin mutta kun laittas pajalla ammatti ihmisillä kuntoon niin kestäs myös sitä polkemista. Rempan yhteydessä laatikon vahvistaminen niin taas kestää.
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • Raven77
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 85
                    • Tornio

                    #24
                    Originally posted by Arnolds View Post
                    No niin sitä pitää, ei ole poljettu kauhiasti. No tapansa kullakin mutta kun laittas pajalla ammatti ihmisillä kuntoon niin kestäs myös sitä polkemista. Rempan yhteydessä laatikon vahvistaminen niin taas kestää.

                    No tällänen viiitäkymppiä käyvä ukkeli ei enää niin kauhiasti revittele ja nelivedolla se ei ole oikein hauskaakaan.



                    Mutta joo, Siekkistä ja KissVesalaa konsultoitu sekä omia aivoja ja kokemuksia käytetty, niin katse alkaa kääntyä sähkövian puolelle. Aletaan kaivamaan sieltä kautta sitten seuraavaksi diagnoosia esiin...

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      #25
                      Originally posted by Raven77 View Post
                      katse alkaa kääntyä sähkövian puolelle. Aletaan kaivamaan sieltä kautta sitten seuraavaksi diagnoosia esiin...
                      Oletko kokeillut ihan perus diy nollausta vaikuttaako mitään, eli autoon, virrat, kaasu pohjaan 1min, kaasu ylös, virrat pois, hetki odottelua ja auto käyntiin ja rauhallista ajelua opettaen vaihteistoa.

                      Tällähän se ei lopullisesti kuntoon tule mutta kokeilemalla tietää muuttuiko yhtään jne. Joku solenoidihan siellä vuotaa luultavasti laatikon paineet ja siksi temppuilee. Mutta mekan irroittelu, puhdistus ja osien vaihto on kuitenkin ”parkkipaikka” remontti vaihteiston irroitteluun verrattuna.

                      Comment

                      • Raven77
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 85
                        • Tornio

                        #26
                        No päivitystä asiaan. Laatikko levis lopulta totaalisesti ja nyt on uusi laatikko paikoillaan.



                        Noi edellä mainitut laatikot ei sitten käyneetkään mulle vaan osanumeron piti olla 24007581412. Varsinkin tuo 40t km ajettu ois kiinnostanu. No nyt meni 150t km ajettu paikoilleen.


                        Tulihan se pikkkasen kalliiksi, mutta nyt kuitenki taas mennään.

                        Comment

                        • Jarger
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2005
                          • 3811
                          • Finnland

                          #27
                          Originally posted by Arnolds View Post
                          Ota yhteyttä sinne Siekkiselle Jarkkoon tai Niinaan. Loppuu turha arpominen ja saat laatikon kuntoon.
                          Laatikko remppaa kun ei kannata tehdä periaatteella: Tein itse ja säästin.
                          Lopputulos yleensä huono
                          Joo nuo vaatii melko paljon perehtymistä aiheeseen, ja kallista lystiä jos tuleekin hupsit ja käy huono säkä. Ja edestaas jumppailu kokeilemalla on sitten
                          Negatiiviset kauppakokemukset:
                          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                          Comment

                          • _Bäri_
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2014
                            • 930
                            • Turku

                            #28
                            Eipä noitten kanssa kauheasti tarvi arpoa, kun rupee maksamaan saman kuin tehdas korjattu. Recrolta laatikot olleet ~1800€ paikkeilla.
                            G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                            Ex:
                            E61 535dA -05
                            E91 320dA -06
                            E53 X5 3.0dA - 03
                            E39 535iA -01
                            E39 520i -97
                            E39 530dA - 00

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎