Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535d 2006 jyristää vatkaaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Autoilija1
    Bimmer Rookie
    • Feb 2020
    • 36
    • Asikkala

    E61 535d 2006 jyristää vatkaaa

    Oliskohan täällä tietäjää 61 ravistusongelmaan elikkä ongelmana on että 80km/h jälkeen alkaa auto ravistamaan ravistaa ratissa sekä korissa huomaa apparin selkänojasta yms.. renkaat on uudet (ei kiinalaiset)ja juuri tasapainotetut eteen olen vaihtanut
    Iskunvaimentimet
    Yläpään laakerioinnin
    Jouset
    Etupyöränlaakerit
    Jarrulevyt joka nurkaan ja palat ja liut tsekattu eli ei todella ole jarrusta kiinni
    Reaktiotangot
    Tukivarret
    Raidetangonpäät
    Koiranluut
    Taakse jarrut ok
    Koiranluut ja etummaiset tukivarret
    Ohjauskulmat on säädetty jjuuri ja auto kulkee kyllä hienosti suoraan mutta käyrä alkaa olla hippasen korkeella 🤨
    Nyt otin kardaanin irti ja rättinivel ok vähän pykineen näköinen mutta ei kylläkään väljä mistään kannatinlaakeri samoin vähän ajan saatossa kumi halkeillut mutta en usko tärinän aihettajaksi samoin vakionopeusnivel tuntuis olevan kunnossa MUTTA kuuluuko vaihdelaatikon päässä olla yhtään poikittaisvälystä tässä meinaan vähän on ja voiko se aiheuttaa jyrinän /ravistuksen ?ja autolla ajettu 230tkm
  • ohhoh
    Bimmer Rookie
    • Aug 2014
    • 191
    • .

    #2
    Vika löytyy suurella todennäköisyydellä kuitenkin ihan renkaista/vanteista.
    Ne voivat olla kyllä tasapainossa, mutta pystyheitto alkaa tutistamaan autoa 80+ jälkeen. Sovitteet napaan pitää olla piukat, että vanne keskittää kunnolla, paskat pois välistä, yms..
    Kulkeeko talvirenkailla hyvin? Saisitko lainattua jostain toisen rengassarjan ja kokeiltua?

    Comment

    • Autoilija1
      Bimmer Rookie
      • Feb 2020
      • 36
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by ohhoh View Post
      Vika löytyy suurella todennäköisyydellä kuitenkin ihan renkaista/vanteista.
      Ne voivat olla kyllä tasapainossa, mutta pystyheitto alkaa tutistamaan autoa 80+ jälkeen. Sovitteet napaan pitää olla piukat, että vanne keskittää kunnolla, paskat pois välistä, yms..
      Kulkeeko talvirenkailla hyvin? Saisitko lainattua jostain toisen rengassarjan ja kokeiltua?
      Olen koittanut 3eri sarjalla omilla kitkoilla jolla myös vatkasi ja kaverin nastoilla ei tärinää tuntunut mutta nastarenkaan ei varmaan kerro koko totuutta kun ei ole kitkapintaa tiehen yhtä paljon tai niin ite ainakin tuumailin ja 2 sarjaa renkaista on suorasovitteisia soviterenkaat oli nastarenkaisss
      Last edited by Autoilija1; 22-07-2021, 18:36.

      Comment

      • ohhoh
        Bimmer Rookie
        • Aug 2014
        • 191
        • .

        #4
        Originally posted by Autoilija1 View Post
        Olen koittanut 3eri sarjalla omilla kitkoilla jolla myös vatkasi ja kaverin nastoilla ei tärinää tuntunut mutta nastarenkaan ei varmaan kerro koko totuutta kun ei ole kitkapintaa tiehen yhtä paljon tai niin ite ainakin tuumailin ja 2 sarjaa renkaista on suorasovitteisia soviterenkaat oli nastarenkaisss
        Oliko nuo testatut renkaat mitä tuumakokoa? E6x on tosi tarkka renkaista, varsinkin kun ollaan 19" ja yli koossa.

        Jos yhdellä rengassetillä sitten kuitenkin menee ilman tutinoita, niin eikö se niihin renkaisiin kuitenkin viittaisi:think

        Comment

        • Autoilija1
          Bimmer Rookie
          • Feb 2020
          • 36
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by ohhoh View Post
          Oliko nuo testatut renkaat mitä tuumakokoa? E6x on tosi tarkka renkaista, varsinkin kun ollaan 19" ja yli koossa.

          Jos yhdellä rengassetillä sitten kuitenkin menee ilman tutinoita, niin eikö se niihin renkaisiin kuitenkin viittaisi:think
          Kaikki vakio 17”joo muttakun oli nastarenkaat joilla kulki tärinöittä ajattelin että kun on vähemmän kitkapintaa nastoilla niin hämää mutta yritän vielä saada kokeeksi jostain kesärengassarjan jolla voin koittaa lasaan kardaanin takasin uudella rättinivelellä ja kannatinlaakerilla ja koitan vielä eri rengassarjalla tuskin toi laatikonpään erittäin pieni poikittaisvälys aiheuttaa tollasta jyrinää ja ravistusta.kävi vielä mielessä takapyöränlaakerit välystä ei tunnu mutta eikös pyöränlaakeri voi jyristää vaikka ei välyksiä olekkaan

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5265
            • Pirkkala

            #6
            Originally posted by Autoilija1 View Post
            Kaikki vakio 17”joo muttakun oli nastarenkaat joilla kulki tärinöittä ajattelin että kun on vähemmän kitkapintaa nastoilla niin hämää mutta yritän vielä saada kokeeksi jostain kesärengassarjan jolla voin koittaa lasaan kardaanin takasin uudella rättinivelellä ja kannatinlaakerilla ja koitan vielä eri rengassarjalla tuskin toi laatikonpään erittäin pieni poikittaisvälys aiheuttaa tollasta jyrinää ja ravistusta.kävi vielä mielessä takapyöränlaakerit välystä ei tunnu mutta eikös pyöränlaakeri voi jyristää vaikka ei välyksiä olekkaan
            Joo voi jyristä laakeri, mutta jos ei se väljä ole niin ei se kyllä vatkaa.

            Sulje renkaista johtuvan tärinän mahdollisuus pois 110% varmuudella ihan ensin. Rengastärinät tosi usein alkaa 80km/h jälkeen.

            Ja mitä kardaaniin tulee niin varmin konsti on uus kardaani.

            Velipojan sprinterissä korjattiin kardaani moneen kertaan, tärinä loppui vasta uudella originaali kardaanilla.

            Myös itsellä on kokemusta e34 kardaanista joka tasapainotettu, mutta tärisi silti.

            Ristikko jos yhtään pykältää niin siinä on potentiaalinen syyllinen myös.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • Autoilija1
              Bimmer Rookie
              • Feb 2020
              • 36
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Joo voi jyristä laakeri, mutta jos ei se väljä ole niin ei se kyllä vatkaa.

              Sulje renkaista johtuvan tärinän mahdollisuus pois 110% varmuudella ihan ensin. Rengastärinät tosi usein alkaa 80km/h jälkeen.

              Ja mitä kardaaniin tulee niin varmin konsti on uus kardaani.

              Velipojan sprinterissä korjattiin kardaani moneen kertaan, tärinä loppui vasta uudella originaali kardaanilla.

              Myös itsellä on kokemusta e34 kardaanista joka tasapainotettu, mutta tärisi silti.

              Ristikko jos yhtään pykältää niin siinä on potentiaalinen syyllinen myös.
              Joo pitää toi rengasasia nyt vielä varmistaa että ei varmasti johdu niistä.kardaani on tossa pöydällä ja siitä en löydä kyllä mitään vikaa ristikot liikkuu välyksemättömästi eikä pykällä en jaksa uskoa että kardaanissa olisi vika. Voihan se tietysti olla vielä vetoakselit mutta kun ei ole yhtään poikittaisvälystä kepeissä niin on kyllä melkosta lottoamista tämä😩

              Comment

              • Jacques
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 573
                • pk

                #8
                Listasta ei käynyt ilmi onko takakelkan isot puslat vaihdettu vielä vai ei, jos ei niin ne laittaisin uusiksi.
                G30 540i
                F32 435d

                Comment

                • Autoilija1
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2020
                  • 36
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by Jacques View Post
                  Listasta ei käynyt ilmi onko takakelkan isot puslat vaihdettu vielä vai ei, jos ei niin ne laittaisin uusiksi.
                  Niitä ei ole uusittu kun ei niissä tunnu mitään väljääkään

                  Comment

                  • Autoilija1
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2020
                    • 36
                    • Asikkala

                    #10
                    Voiko turbiinivika tehdä kyseisen jyrinän?😐

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      #11
                      Jyristääkö pienellä vaihteella esim 4 tai 5 ?

                      Comment

                      • Autoilija1
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2020
                        • 36
                        • Asikkala

                        #12
                        Ei se kardaanin vakionopeusnivel välttämättä olekkaan kunnossa syynäsin vielä sitä niin se pirulainenhan takertelee kun kääntelee josko se selittäisi nuo jyristykset🧐

                        Comment

                        • Autoilija1
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2020
                          • 36
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          Jyristääkö pienellä vaihteella esim 4 tai 5 ?
                          Ei minusta jyristä kun jyrinä alkaa n100km/h niin silloinhan on varmaan 6 jo päällä

                          Comment

                          • lyfi
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 110

                            #14
                            Originally posted by Autoilija1 View Post
                            Ei se kardaanin vakionopeusnivel välttämättä olekkaan kunnossa syynäsin vielä sitä niin se pirulainenhan takertelee kun kääntelee josko se selittäisi nuo jyristykset🧐
                            Omaani(535d) vaihdoin vakionopeusnivelen toissa kesänä - niin se ei ainakaan jyrissyt tai vatkannut. Ainoa 'oire' oli että se kilkatti. Eli paikalla ollessaan kun rämppäs vaihteita D -> R väliä, kuului selkeä metallinen kilkatus - toisin sanoen vetosuunnan vaihtuessa tuo ilmoitti aina itsestään. Loppuvaiheessa ääni kuului jo ajon aikana...tasanen veto päällä ei mitään, mutta kun päästät kaasun ja taas meet kaasulle kuului kilkatus.
                            Uuteen osaan verrattuna vanha oli tosiaan aivan loppu.

                            Comment

                            • Autoilija1
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2020
                              • 36
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by lyfi View Post
                              Omaani(535d) vaihdoin vakionopeusnivelen toissa kesänä - niin se ei ainakaan jyrissyt tai vatkannut. Ainoa 'oire' oli että se kilkatti. Eli paikalla ollessaan kun rämppäs vaihteita D -> R väliä, kuului selkeä metallinen kilkatus - toisin sanoen vetosuunnan vaihtuessa tuo ilmoitti aina itsestään. Loppuvaiheessa ääni kuului jo ajon aikana...tasanen veto päällä ei mitään, mutta kun päästät kaasun ja taas meet kaasulle kuului kilkatus.
                              Uuteen osaan verrattuna vanha oli tosiaan aivan loppu.
                              Okei tossa ei mainittavia välyksiä löytynyt mutta takertelee kun vähääkään sitä kääntelee en tiedä kuuluuku noin tehdä uskoisin että ei mutta tilasin uuden nivelen jo vaihdan sen ja sitten koitan vielä yhdillä rengassarjoilla jotka saan lainaan vielä jos tärrää niin eihän toi voi tulla enää kuin turbiinista alkaa olla kaikki osat käyty läpi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎