Osaisikko neuvoo mistä näkis kaikkien suuttimien koodit? Olis kiva nähä onko koodattu koneelle, jos niitä on joskus vaihdettu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Epätasainen tyhjäkäynti ja INPA auki ei starttaa
Collapse
X
-
ISTAllahan nuo nykyiset korjausarvot näkee. Muistaakseni sama toiminto jolla koodataan ne suuttimet näyttää myös nykyiset korjausarvot.
Oliko uusi suutin? Ettei sulla nyt ole siellä jotain mekaanista vikaa? Seuraavaksi voisi mitata vaikka puristukset.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostISTAllahan nuo nykyiset korjausarvot näkee. Muistaakseni sama toiminto jolla koodataan ne suuttimet näyttää myös nykyiset korjausarvot.
Oliko uusi suutin? Ettei sulla nyt ole siellä jotain mekaanista vikaa? Seuraavaksi voisi mitata vaikka puristukset.
Juu oli uusi Boschin suutin.e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
-
Puristukset testattu. Ensimmäinen ja toinen ja neljäs sylinteri antaa 300psi ja kolmas vaan 175psi, muita en mitannu. Mittasin bilteman setillä ja hehkutulpan reijistä, koska en saanu rakenneltua sopivaa värkkiä suuttimen tilalle.
Johonkin se vähän vuotaa. Onko tuo 300psi normaali arvo M57TU2-koneelle ja mitähän sit seuraavaks?Last edited by edva; 07-08-2021, 19:37.e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
-
Kaikista helpoin on testata henkun reiästä. Itse lähinnä katsoisin onko kaikissa sylinterissä sama lukema. Jollain halpamittarilla lukemat nyt voi olla mitä on, mutta eroa ei saisi hirveästi olla sylintereiden välillä, jos kaikki on kunnossa. Lukemiin vaikuttaa kylmä/kuuma moottori jne joten en sitä nyt niin tarkkaan tuijottaisi. Jos siellä todella on noin iso ero, niin mekaanista vikaahan siellä silloin on ko. sylinterissä. Kun suuttimenkorjausarvo on myös koholla samassa sylinterissä, niin voisi olettaa mittauksen onnistuneen. Nyt sitten pitäisi selvittää mihin se paine menee. Eli sylinteriin 3 paineilmaan kun venat on kiinni ja sitten katsomaan mistä se ilma tulee ulos. Ilma menee joko imusarjaan, pakosarjaan, alakertaan tai sitten suutin ei ole kunnolla tiivistynyt kanteen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tarvii ettiä sopiva adapteri hehkun reikään, et saa paineistettuu ilmalla. Uskaltaako tuota ihan kompuralla pumpata johki 10bar tienoille?
Oisko mitään maagista puhdistusainetta jota vois suihkia suoraan kolmossylinterin imupuolen kanaviin? Jos vaikka venttiilit ois paskaset rikkinäisen suuttimen jäljiltä. Forten suutinainetta pari pulloo meni tankin kautta pari kk aiemmin, mutta ei vaikuttanu käyntiin mitenkään.e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
-
Miten se 10 bar voisi mitään rikkoa sylinterissä kun puristuspaineeksi sait itsekin mittaamaalla 20bar (300psi) ehjässä sylinterissä, tuossa huonossakin 12bar? Käynnissä paineet on sitten ihan eriluokkaa. Monet tekee leakdown eli ohivuoto testin. Tosin en tiedä onko järkeä yhtä käyttökertaa varten ostaa sarjaa kun puristuspaineet jo osoitti, että yhdessä sylinterissä on matalat puristukset vrt. muut. Laittamalla paineilmaa sylinteriin näet mistä se tulee ulos. Eli sylinteri TDC ja paineilmaa sylinteriin niin kuulet mistä se vuotaa. Imuvenat imusarjaan, pakovenat pakoputkistoon, männän ohi menevät alakertaan ja kansipahvi vika sitten jäähdytysjärjestelmään/öljykiertoon/toiseen sylinteriin. Tuossa nyt video siitä ohivuototestistä: https://www.youtube.com/watch?v=OC5Tzh47Eh4
Polttoaine suihkutetaan suoraan sylinteriin, niin eipä ne polttoaineen sekaan laitettavat venttiilejä sieltä takaa puhdista. Bensamoottoreissa, joissa on imusarja suihkutus voisi teoriassa puhdistaa, mutta eipä se niissäkään mitään pahoja karstoja poista. Pähkinäkuori puhallusta puhdistaa venttiilit ja tätä tehdään paljon alkupään suorasuihkutus bensamoottorien kanssa. Jos nyt haluat kokeilla jotain suihkia sinne imusarjaan, niin esim. liqui molylla on tähän tarkoittettua ainetta: https://www.motonet.fi/fi/tuote/6080...tusspray-400ml. Kyllähän se nyt toki jotain puhdistaa, mutta ei kyllä tuollaista ongelmaa korjaa. Enkä oikein usko, että karstasta tämän johtuvan. Dieselissä se imusarja on myös todella karstainen, joten vaatii kyllä käytännössä irroittamisen, jos sen haluaa puhdistaa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Venttiilivuodot kuulee kyllä helposti, pakovuoto putken päästä korvalla, ja imuvenan vuoto imukanavasta jos imusarja on irti.
Männässä on ohivuotoa aina, joten öljykorkin alta kohisee kyllä hieman, siinäkin voi verrata ko sylinteriä muihin.
Kansitiivistevika voi myös vuotaa paineet sylintereiden kesken.
Moottori ei ilmeisesti mitään mekaanista ääntä anna, eli laakerivikaan viittaavaa?
Comment
-
-
Ei äännä sen mun mielestä sen kummemin kuin aiemminkaan. Sieltä kuuluu sama M57:lle tyypillinen nakutus, mitä täälläki on puitu ties kuinka kauan löytymättä vikaa.
Olisko jollain heittää niksiä millä sais kompuran helposti ja tiiviisti kiinni hehkun reikään? Bilteman diesel puristustesterin vehkeet löytyy, mutta en viittis mennä paskoon reikään sopivan osan takaiskuventtiiliä, kun uutta ei niiltä löydy erikseen varaosana. Hehkun reikä on M10x1.0.Last edited by edva; 09-08-2021, 09:23.e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
-
Noniin updatee tähän.
Pirkkalan Nestepaineelta jarrunipoista ja putkesta kehitelty viritelmä kompuran päähän ja paineensäätöventtiilistä n. 4bar paineet. Kattellaa illalla parin kaverin kanssa tarkemmin, mut mun mielestä imupuolen alempi (se suorakaiteen mallinen reikä) puskee koko ajan vähän ilmaa pihalle sylinteristä.
Pitää hommata tarkastuskamera jostain ja tsekata mikä siel kantaa venttiiliä. Jos vaan karstaa niin ajattelin suihkia tota HTK12 ehottamaa Liqui Molyn suihketta suoraan vuotavan venttiilin imukanavaan. Sit ajatuksena työntää öljyjen sekaan Liqui Molyn puhdistusaineen, vaihtaa öljyt ja tehä kertaalleen Motonetin RVS D8 käsittelyn. Sit muutama sata km ajelua ja toistaa saman setin, jos ei ongelma korjaannu. Onko ajatuksia tästä suunnitelmasta tai jotain ihan muuta neuvoo?
EDIT: Alla pari videoo. Sylinteri 1. ja 3. ja 4 bar painetta. Muovipussi täyttyy huomattavasti nopeemmin kolmannen kohdalla.
1. sylinteri:
3. sylinteri
Eli se olis siis männässä reikä tai männänrengas poikki. Naminami...Last edited by edva; 12-08-2021, 21:43.e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
-
Jatketaan täällä.
Otettiin kansi pois ja selkis miks paineet karkaa. Lohko halki ihan reilusti 3. sylinterin seinämästä Vähä huonoo tuuria mulla näitten E61 kanssa. Edellinen palo läpiviennin hapettumisen takia ja nyt tää. Onko kellekkään muulle vielä käyny näin ja mikä muu ku valuvika voi tollasen aiheuttaa?
Aattelin kattella siihen käytetyn lohkon purkaamolta. Onks tossa jotain mitä pitäs ottaa huomioon?
Ainakin osanumero lohkolle täsmää oman kanssa. Istuukohan vaihteiston pultit samoille paikoille?
Last edited by edva; 20-08-2021, 10:30.e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
-
Originally posted by edva View PostJatketaan täällä.
Otettiin kansi pois ja selkis miks paineet karkaa. Lohko halki ihan reilusti 3. sylinterin seinämästä Vähä huonoo tuuria mulla näitten E61 kanssa. Edellinen palo läpiviennin hapettumisen takia ja nyt tää. Onko kellekkään muulle vielä käyny näin ja mikä muu ku valuvika voi tollasen aiheuttaa?
Aattelin kattella siihen käytetyn lohkon purkaamolta. Onks tossa jotain mitä pitäs ottaa huomioon?
Ainakin osanumero lohkolle täsmää oman kanssa. Istuukohan vaihteiston pultit samoille paikoille?
https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae...i/ID-31719770/e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by edva View PostJatketaan täällä.
Otettiin kansi pois ja selkis miks paineet karkaa. Lohko halki ihan reilusti 3. sylinterin seinämästä Vähä huonoo tuuria mulla näitten E61 kanssa. Edellinen palo läpiviennin hapettumisen takia ja nyt tää. Onko kellekkään muulle vielä käyny näin ja mikä muu ku valuvika voi tollasen aiheuttaa?
Aattelin kattella siihen käytetyn lohkon purkaamolta. Onks tossa jotain mitä pitäs ottaa huomioon?
Ainakin osanumero lohkolle täsmää oman kanssa. Istuukohan vaihteiston pultit samoille paikoille?
https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae...i/ID-31719770/
Voin mahdollisesti auttaa löytämään ehjän moottorin jossa luotettavat kilometrit.
Laita yv. Jos kiinnostaa, Mahdollinen moottori sijaitsee Tampereella.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment