Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e60 EGR

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LR17
    Newbiemmer
    • Jul 2021
    • 22
    • Imatra

    Bmw e60 EGR

    BMW E60 530d 2005vm.

    Voiko EGR aiheuttaa enään minkäänlaisia ongelmia, jos se on ohjelmoitu pois? Ei siis ole tulpattu, mutta on ohjelmoitu pois.

    Jos joku tietää näistä EGR temppuiluista enemmän niin voisi valaista vähän niin on helpompi pois sulkea muutama asia omaan auton ongelmaan liittyen.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Tottakai se voi aiheuttaa ongelmia, jos ei ole mekaanisesti tulpattu. Onko autossa joku EGR liittyvä ongelma?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • LR17
      Newbiemmer
      • Jul 2021
      • 22
      • Imatra

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Tottakai se voi aiheuttaa ongelmia, jos ei ole mekaanisesti tulpattu. Onko autossa joku EGR liittyvä ongelma?


      Tuossa on kaikki oireet kuvattuna sekä muut tarpeelliset.
      Kaikki nojaisi ohjelman vikaan, mutta haluaisin varmistaa ettei Egr:llä olisi mitään tekemistä vikatilan kanssa.

      Comment

      • ekaBMW
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 441
        • Oulu

        #4
        Yleensä EGR ohjelmoidaan pois kun on jotain ongelmaa. Jos ongelmat aiheutuu siitä että EGR on juminut auki tai raolleen, ongelmat ei poistu pelkällä ohjelmoinnilla. Saattaa jopa auto palaa kun pakokaasut lämmittää muovista imusarjaa. Jos ongelmat johtuu EGRn jumimisesta kiinni, pelkkä ohjelmointi periaatteessa riittää.
        Toinen vaihtoehto että tehonlisäyksen ohjelmoinnin yhteydessä EGR ohjelmoidaan pois kaiken varalta.
        Ohjelmoinnin yhteydessä pitäisi kuitenkin aina varmistaa tulppaamalla ettei varmasti pääse kuumaa pakokaasua imusarjaan. Tällä poistetaan paloriski ja mahdolliset EGRstä johtuvat käyntihäiriöt.
        Toki voi tulpata ilman ohjelmointiakin mutta sitten on odotettavissa kaikenlaisia valoja mittaristoon/iDriveen.
        Last edited by ekaBMW; 13-09-2021, 01:03.
        F11 530d xDrive 09/16
        Ex E60 530d xDrive A 10/08
        Ex E60 520dA 09/08 liisari
        Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
        Ex Opel Kadett 1.6 -89

        Comment

        • LR17
          Newbiemmer
          • Jul 2021
          • 22
          • Imatra

          #5
          Selvä EGR tulppaus.

          Mites sit kannattaa tulpata? Kannattaako tilata ihan EGR Delete kit, jossa tulee EGR venttiilin tilalle suora putki ja muut tulpat?

          Vai

          Riittääkö pelkkä tulppaus (esim. hyvin tehty oma lätkä haitariputken eteen), ja jättää EGR:n paikoilleen? Sitä myös mietin, että mitäs katsastuksessa sanovat jos on EGR venttiili poistettu ja muut siihen kuuluvat osat?

          Comment

          • alpine3
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2010
            • 1271
            • Kajjjaani

            #6
            Kun EGR on ohjelmoitu pois niin pelkkä peltilätkä riittää. Jos inssi rupeaa katsastuksessa kaivamaan ja EGR puuttuu niin hylsyhän sieltä tulee.
            BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
            BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

            Comment

            • LR17
              Newbiemmer
              • Jul 2021
              • 22
              • Imatra

              #7
              Originally posted by alpine3 View Post
              Kun EGR on ohjelmoitu pois niin pelkkä peltilätkä riittää. Jos inssi rupeaa katsastuksessa kaivamaan ja EGR puuttuu niin hylsyhän sieltä tulee.
              Selvä, eli jos tulppaan peltilätkällä ja egr on ohjelmoitu pois niin ei haittaa vaikka egr olisikin jumissa tai vähäsen auki? Koska en satavarma ole onko se jumittumut tai auki. Ongelmat tulivat heti ohjelmoinnin jälkeen ja silloin tuli kans egr off mukaan ensimmäistä kertaa.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by LR17 View Post
                Selvä, eli jos tulppaan peltilätkällä ja egr on ohjelmoitu pois niin ei haittaa vaikka egr olisikin jumissa tai vähäsen auki? Koska en satavarma ole onko se jumittumut tai auki. Ongelmat tulivat heti ohjelmoinnin jälkeen ja silloin tuli kans egr off mukaan ensimmäistä kertaa.
                Se idea tulppauksessa juuri on, että se auki/jumissa oleva egr ei haittaa. Pelkkä softasta poisto riittää, jos egr varmasti on kunnossa. Varmin on tulpata. Vika voi toki olla siinä softassakin, mutta kannattaa se egr nyt kuitenkin tulpata kun se on tarkoitus ottaa pois käytöstä.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎