Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d pilattiin 'korjaamolla' josta mukaan ihme sähkövikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Phyllis
    Newbiemmer
    • Dec 2020
    • 4
    • Pori

    E61 530d pilattiin 'korjaamolla' josta mukaan ihme sähkövikaa

    Auto e61 530d lci 2007. Toiminut kuin unelma. Pdf/läpätt/egr otettu pois ja ohjelmoitu aikoinaan.
    Parin laiskan startin jälkeen ei startannut ja jäi pihaan, eli startti rikki. Vein auton lähimpään paikkaan startin vaihtoon. Auto lähtee käymään iloisesti, mutta..
    Ihan uskomaton nykiminen, auto ajokelvoton. Myös tyhjäkäynnillä saattaa sammua ja käydä epätasaisesti. Lähes kaikesta mahdollisesta tulee vikavaloa aina saastuttamisesta ajonvakauteen.
    Itselle merkittävimmät vikakoodit:
    Akunhallinta-viallinen
    Käyttöjännitteentunnistin 1 - oikosulku maihin
    Signaali pitkittäissäädöltä, pyörämomentti voimansiirtolinjalla - viallinen
    Jännitteensyöttö Uz - voimakas alijännite
    CAN signaaliin kolme eri vikaa - viallinen, tiedossa ei järkeä.
    P/N signaali vaihteiston ohjaukselle - vaihteenvalitsin asento epälooginen.
    Toimintajännite-Raja-arvot alitettu.

    Jos autolla yrittää ajaa, välillä kierrokset nousee, mutta pamahtavat yhtäkkiä kuin auto sammuisi. Peräkontin kaapeli on uusittu joku vuosi sitten.
    Auttakaas miestä mäessä, mikä paskoo täysin toimivan auton kun siihen vaihtaa startin?
    Akkutestin mukaan akku kunnossa.

    Edit:ääkköset
    Last edited by Phyllis; 21-09-2021, 15:50.
  • Shatter
    BTCF Member
    • Mar 2013
    • 939
    • Oulu

    #2
    Lähtisin purkamaan tilannetta akun tarkastuksella kun on useampi jännitteeseen liittyvä koodi, akunkengässä on myös IBS. Startti kun on vaihdettu on varmasti akkukin ollut irti kytkettynä.
    Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

    BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
    Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
    MB W108 250S '67
    MZ RT 125/3 '62

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1572

      #3
      Liekkö räpsäytetty vähän ja ecu tms ottanut nokkiinsa. Onko mahdollista lukea koodit istalla?

      Kaapelit kunnolla kiinni?

      Comment

      • yason
        Bimmer Rookie
        • Feb 2016
        • 181
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Shatter View Post
        Lähtisin purkamaan tilannetta akun tarkastuksella kun on useampi jännitteeseen liittyvä koodi, akunkengässä on myös IBS. Startti kun on vaihdettu on varmasti akkukin ollut irti kytkettynä.

        Niin, toivottavasti on ollut irti kytkettynä... Huolimaton startinvaihto akku kiinni vois just aiheuttaa pientä sähkövaivaa rempan jälkeen.

        Comment

        • Phyllis
          Newbiemmer
          • Dec 2020
          • 4
          • Pori

          #5
          Originally posted by yason View Post
          Niin, toivottavasti on ollut irti kytkettynä... Huolimaton startinvaihto akku kiinni vois just aiheuttaa pientä sähkövaivaa rempan jälkeen.
          Kipinää oli kuulemma lyöny ku olivat yrittäneet sitä pyörittää tai irrottaa.. Tiedä sitten..

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8267
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Kannattaa aloittaa siitä että lukee nuo koodit jollakin järjellisellä ohjelmalla kuten ista.


            Startin kanssa pelatessa ei oikeen voi muuta ongelmaa saada aikaan kuin oikosulkemalla plussan maihin ja jännite kyykkää niin alas että x ohjanpurkki menee jumiin tai että jotakin johtoja jää startin väliin uutta asentaessa.



            Ensimmäinen korjaantuu yleensä sillä että irrottaa akun hetkeksi ja jälkimmäinen sillä että otaa johdot väärästä välistä pois ja korjaa ne.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Kuten edellä todettu, lue koodit ISTA:lla, noista suomenkielisistä ei ota erkkikään tolkkua. Monilta foorumilaisilta löytyy ISTA, joten kannattaa katsella oman alueenosiosta tai laittaa sinne vaikka kysymystä kuka voisi lukaista.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • alpine3
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2010
                • 1275
                • Kajjjaani

                #8
                Originally posted by Phyllis View Post
                Parin laiskan startin jälkeen ei startannut ja jäi pihaan, eli startti rikki.
                Spekuloidaan lisää. Todettiinko tuo startin vika millään muulla tavalla kuin vain että starttaa laiskasti, kun laiskasti pyörittävä startti kuulostaa ainakin omaan korvaan joltakin muulta kuin starttivialta? Olisiko startti ollut kuitenkin kunnossa ja vika lähtökohtaisestikin jännitepuolella.
                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                Comment

                • ErkkiE
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 626
                  • Espoon haja-asutus

                  #9
                  Originally posted by alpine3 View Post
                  Spekuloidaan lisää. Todettiinko tuo startin vika millään muulla tavalla kuin vain että starttaa laiskasti, kun laiskasti pyörittävä startti kuulostaa ainakin omaan korvaan joltakin muulta kuin starttivialta? Olisiko startti ollut kuitenkin kunnossa ja vika lähtökohtaisestikin jännitepuolella.

                  Kyllä näistä voi startti hajota myös ihan näillä oireilla.

                  T. Nimimerkki muutama laiska startti ja kokonaan kuollut startti (tietysti kauppakeskuksen parkkihallissa)

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5273
                    • Pirkkala

                    #10
                    M57 startti hajoo nimenomaan niin että muuttuu laiskemmaksi ja laiskemmaksi
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Phyllis
                      Newbiemmer
                      • Dec 2020
                      • 4
                      • Pori

                      #11
                      Jatketaas tarinaa. Välillä auto tuntuisi toimivan Ajoittain tosin iskee aikamoista vikavaloa, ja kulku loppuu, kaasu alkaa vastaamaan ehkå 5-10 sekunnin sisällä Viimeksi vikavalot pamahti ruutuun 20km jälkeen kun tiessä oli hidastusraidat ja niistä terävä täräysys. Samantien vikavalot päälle. Eli oliskohan jossain liitos löysällä?
                      Oon yrittäny saada autoa Istan päähän, mutta työt haittaa harrastusta. Bönttiä tältä foorumilta yrittäny saada kiinni pari päivää, mutta ilmeisesti kiireinen kaveri.
                      Ja kyllä tuo ilmeisesti starttiongelma pelkästään alkujaan oli. Startti oli ilmeisesti ihan jumissa, eikä lisävirrasta ollut apua. Nyt salavalikon kautta näyttää jännitteeksi about 12.5v ja laturin pyöriessä 14.6v.
                      Edit ääkköset
                      Last edited by Phyllis; 23-09-2021, 07:45.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Onkohan joku johto jäänyt väliin tai mennyt kuori puhki remontin yhteydessä, lyöden nyt välillä maihin :think Vaikka rail-paineanturin johto tms... Tietysti voisi auttaa rajaamaan jos katsoo koodit järkevällä softalla ja mikä niistä on milloinkin ollut päällä, voivat olla jotain asiaan liittymättömiäkin.

                        Imusarja veks ja ihmettelemään, sanoisin.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5438
                          • S:t Karins

                          #13
                          Originally posted by Phyllis View Post
                          Bönttiä tältä foorumilta yrittäny saada kiinni pari päivää, mutta ilmeisesti kiireinen kaveri.
                          Puhelimella saat Antin parhaiten (soittamalla) kiinni:
                          BmWiz
                          0400 176 128
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • jhelen
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2015
                            • 248
                            • Ulvila

                            #14
                            Itsellä vaihdettiin startti ja samalla alkuperäinen kampiakselin asentotunnistimen johto hajosi. Vikana sen jälkeen drivetrain herjat ja muut. Mutta korjaamon vikakoodien lukulaitteella näkyi selvästi katkokset anturiin ja anturin vaihdolla kuntoon.

                            Comment

                            • Kiding
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2015
                              • 193
                              • Tamperkele

                              #15
                              Böntti on muistaakseni lomalla, olisiko vielä 3 viiikkoa.
                              BMW E61 530D 2008

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎