Tarkista (käytä irti) moottorin ecun liitin apparin puolelta raikkarin alta eboxista ettei pinneihin ole päässyt vettä ja hapettunut. Ei toki liity startin vaihtoon muutoin kuin jos auto on seisonut pajalla ulkona sateessa pahimmillaan pelti auki. Yleinen vaiva muutoinkin syksyllä, vesi kiipeää maakaapelia pitkin eculle.
Toinen vaihtoehto on että johtosarja on ottanut kipeää ja osuu välillä koneen metalliosiin johtavasti. Tällöin vika löytyy startin vierestä. Ecua ei saa oikein rikki vaikka tekisi mitä akun kanssa, paitsi vääränlaisella apuvirtaboosterin käytöllä eikä se myöskään korjaannu sitten enää välillä itsekseen vaan vika olisi koko ajan.
Toinen vaihtoehto on että johtosarja on ottanut kipeää ja osuu välillä koneen metalliosiin johtavasti. Tällöin vika löytyy startin vierestä. Ecua ei saa oikein rikki vaikka tekisi mitä akun kanssa, paitsi vääränlaisella apuvirtaboosterin käytöllä eikä se myöskään korjaannu sitten enää välillä itsekseen vaan vika olisi koko ajan.
Comment