Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 2007 moottorin varoitusvalo syttyy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jehna
    Bimmer Rookie
    • Sep 2021
    • 42
    • Helsinki

    E61 2007 moottorin varoitusvalo syttyy

    Ajettu 284 000km.

    523i

    Moottori valo syttyy käynnistyksen jälkeen toisinaan ja nyt viime aikoina kun esim tullaan liikennevaloihin. Siinäkin vain tosin harvoin. Ei vaikuta onko kylmä vai kuuma. Tällöin kone röpeltää. Valo poistuu kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Kerran sammui itsestään.

    Antaa vikakoodin 29CF DME combustion misfires cylinder 3. Ja sit o2 sensori.
    Lisäksi rear Window wiper, joka on jumissa. Voisiko jumiutunut wiper sotkea väylää?

    radio mennyt viime kerralla itsestään päälle samalla näyttö hieman pimentynyt hetkeksi. Voiko tämä olla sitä väylän sotkemista? Ja voiko ulottua käyntiin asti?

    Vaihdettu aiemmin:

    -suuttimet 2020
    puolat 2019
    -huohottimen venttiili 2020
    -akku 2017, voisiko olla vika tässä?
    -7/2021 vanos putsattu kun antoi sinne vikakoodia ja kävi rikkaalla. Siitä korjauksesta ajettu 4000km ongelmitta. Tällä korjauksella myös öljyn kulutus loppui (aiemmin 1l/4000km. Lisäksi kulutus tippui.
    -polttoaineen korkeapaine pumppu 2015
    -tulpat 2020
    -termostaatti 2020
    -nox 2020
    -venttiilikoppa tiiviste ja disa ventyiili 2020

    Ajoin vikakoodi päällä eli rikkaalla 20000km ennen kuin vikakoodin luvussa se huomattiin. Voiko olla et siinä likaantunut antureita tai kat?
    Last edited by Jehna; 27-09-2021, 20:43. Reason: Unohtu malli
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10037
    • KVLA

    #2
    Ihan mielenkiinnosta: mikähän bensamoottori on kyseessä?

    Comment

    • Masander
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2010
      • 1396
      • Dingolfing

      #3
      Random sähkövikoja aiheuttaa mahdollisesti rispaantunut takaluukun johtosarja. Vaikuttaako käyntiin; en tiedä
      sigpic

      Comment

      • ErkkiE
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 609
        • Espoon haja-asutus

        #4
        Takalasin pyyhin usein jumittuu ihan mekaanisesti vivustosta. Sen voit kokeilla lasiluukku auki, liikkuuko herkästi käsin vai onko ihan juminen ja jäykkä. Jos näin, niin ihan oikea vikakoodi ja se korjautuu vivustolla tai sen huollolla (mulla hyllyssä huollettu vivusto) ja tuskin aiheuttaa noita muita häröjä.

        E

        Comment

        • Jehna
          Bimmer Rookie
          • Sep 2021
          • 42
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by ErkkiE View Post
          Takalasin pyyhin usein jumittuu ihan mekaanisesti vivustosta. Sen voit kokeilla lasiluukku auki, liikkuuko herkästi käsin vai onko ihan juminen ja jäykkä. Jos näin, niin ihan oikea vikakoodi ja se korjautuu vivustolla tai sen huollolla (mulla hyllyssä huollettu vivusto) ja tuskin aiheuttaa noita muita häröjä.

          E
          On ihan jumissa. Johtosarjaa hieman voideltu 4000km sitten

          Comment

          • ErkkiE
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 609
            • Espoon haja-asutus

            #6
            En sitten usko ainakaan heti pyyhkijän vian liittyvän, jos siellä aito jumi

            Siirtyykö misfiren paikka, jos vaihtaa puolan päittäin sylinteristä toiseen?

            E

            Comment

            • -Tk-
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2002
              • 387
              • Jyväskylä

              #7
              Kerta lambda anturista tulee vikakoodia niin sitä voisi epäillä, eli varmaan bank 1 (jossa 3. sylinteri) -> seokset pielessä ja tulee sytytyskatkosta.
              325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

              Comment

              • Jehna
                Bimmer Rookie
                • Sep 2021
                • 42
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by ErkkiE View Post
                En sitten usko ainakaan heti pyyhkijän vian liittyvän, jos siellä aito jumi

                Siirtyykö misfiren paikka, jos vaihtaa puolan päittäin sylinteristä toiseen?

                E
                Toi vois olla tai sit vaan ostan uuden puolan. Onko hankala vaihtaa?
                En tiedä onko toi lamda sehän voi olla seurausta tosta missfire 3 sylinterissä

                Comment

                • Maili
                  BTCF Member
                  • Aug 2011
                  • 446
                  • E-pohjanmaa

                  #9
                  Onko imupuolelta ikään puhdistettu karstoja pois? Jos ei, CRC GDI valve cleaneria pari purkkia alkuun koettaa syöttää ohjeen mukaan ilmamassamittarin jälkeen imuputkeen auton käydessä. Sitten tunnin odotus auto sammutettuna ja auto käyntiin. Jos karstaa oli, on maasto aikalailla valkoista savua täynnä tovin aikaa. Kohtuu halpa ja helppo tehdä tuo putsaus. Sitä ei tietenkään tiedä, onko vika siinä, mutta ainakin tuo oma N53 karstaa imupuolta.
                  E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                  Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                  Comment

                  • ErkkiE
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 609
                    • Espoon haja-asutus

                    #10
                    Jos oikein muistan, niin puolan vaihto on aika helppoa tuossa. Muovikansi päältä pois, puolat näkyy heti. Johtoliitin lähtee "vipu" avaamalla ja sitten vain puola nyppäisemällä irti tulpasta.

                    E

                    Comment

                    • Jehna
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2021
                      • 42
                      • Helsinki

                      #11
                      Ongelma tarkes. Puola rikki vaihdettu ja pelaa.
                      Öljyä oli puolan juuressa eli menee venttiilikopan tiiviste myös vaihtoon.

                      Kiitos kaikille

                      Comment

                      • ErkkiE
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 609
                        • Espoon haja-asutus

                        #12
                        Hyvä juttu, että helpolla ja melko halvallakin selvisi. Näihin vehkeisiin pitäisi melkein olla varapuola aina valmiina mukana. (Sama kuin aikanaan ruotsinlaivassa piti olla varasytytyskasetti mukana, kun se antautui yleensä laakista varoittamatta).

                        Jos kiinnostaa saada se takapyyhkijä kans kuntoon toimivalla osalla, niin laita viestiä.

                        E

                        Comment

                        • Jehna
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2021
                          • 42
                          • Helsinki

                          #13
                          Laitoin viestiä

                          Comment

                          • Jehna
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2021
                            • 42
                            • Helsinki

                            #14
                            Olikin öljyn täytöstä päässyt öljy sisään eli ei tarttenut vaihtaa

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎