Tälläistä asiaa nyt on ihmetelty pidemmän aikaa, mutta ratkaisua ei ole löytynyt:
auto on BMW 530d E60 vm.2009, alkuperäisellä webastolla varustettuna, joka tosin modattu vastuksella.
Ongelma liittyy sisätilanlämmitykseen, joka sekoilee tiettyjen edellytysten täyttyessä. Eli jos moottori on viileä, alle 70 astetta nesteet ja webasto pyörii, niin ei mitään ongelmaa.. Mutta heti kun moottorin (nesteen) lämmöt nousevat normaaliin eli 85-94 asteeseen, ja webasto ei ole enää mukana, niin moottorin ollessa tyhjäkäynnillä sisätilaan alkaa puhaltaa viileää ilmaa. Samalla salavalikon kautta seuratessa nesteen lämpötila putoaa 5-10 astetta. Tätä kestää niin kauan, kun autolla taas lähtee ajamaan, joillain puhaltaa kuumaa taas normaalisti. Ja tosiaan tasaisessa matka-ajossa ei koskaan mitään ongelmaa, aina tasainen lämpö kabiinissa.
Help me, keksiikö joku tähän ratkaisua? Viimeksi tänään on vikakoodit luettu ja mistään muusta ei ole koodia, kuin huurtumiseneston anturista.. voiko liittyä siihen, vai johonkin muuhun?
auto on BMW 530d E60 vm.2009, alkuperäisellä webastolla varustettuna, joka tosin modattu vastuksella.
Ongelma liittyy sisätilanlämmitykseen, joka sekoilee tiettyjen edellytysten täyttyessä. Eli jos moottori on viileä, alle 70 astetta nesteet ja webasto pyörii, niin ei mitään ongelmaa.. Mutta heti kun moottorin (nesteen) lämmöt nousevat normaaliin eli 85-94 asteeseen, ja webasto ei ole enää mukana, niin moottorin ollessa tyhjäkäynnillä sisätilaan alkaa puhaltaa viileää ilmaa. Samalla salavalikon kautta seuratessa nesteen lämpötila putoaa 5-10 astetta. Tätä kestää niin kauan, kun autolla taas lähtee ajamaan, joillain puhaltaa kuumaa taas normaalisti. Ja tosiaan tasaisessa matka-ajossa ei koskaan mitään ongelmaa, aina tasainen lämpö kabiinissa.
Help me, keksiikö joku tähän ratkaisua? Viimeksi tänään on vikakoodit luettu ja mistään muusta ei ole koodia, kuin huurtumiseneston anturista.. voiko liittyä siihen, vai johonkin muuhun?
Comment