Announcement

Collapse
No announcement yet.

N53B25 suutin asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1838
    • Kotona/Poissa

    #16
    Mites suutinvika oireilee?
    Ja kun sanoitte että joskus ne vuotaa, ni miten, ulospäin vaiko sylinteriin?

    Jos ne vuotaa sylinteriin, se vois selittää oireet kun auto on seissyt jonkin aikaa, sylinterissä liikaa polttoainetta

    Kyselen koska omassa kulkineessa vikakoodin mukaan sytytysongelmaa sylinterissä 5, eikä tulppien tai puolan vaihto auttanut.
    Ajattelin kyllä huollossa pyytää vaihtamaan suuttimien paikkaa sylinterien 5 ja 1 kesken ni näkee siirtyykö vikakoodi 1:een vai pysyykö 5:ssa
    Last edited by Havis; 03-03-2022, 10:29.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • Mikko-bmwE60
      Newbiemmer
      • Jun 2020
      • 29
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by Havis View Post
      Mites suutinvika oireilee?
      Ja kun sanoitte että joskus ne vuotaa, ni miten, ulospäin vaiko sylinteriin?

      Jos ne vuotaa sylinteriin, se vois selittää oireet kun auto on seissyt jonkin aikaa, sylinterissä liikaa polttoainetta

      Kyselen koska omassa kulkineessa vikakoodin mukaan sytytysongelmaa sylinterissä 5, eikä tulppien tai puolan vaihto auttanut.
      Ajattelin kyllä huollossa pyytää vaihtamaan suuttimien paikkaa sylinterien 5 ja 1 kesken ni näkee siirtyykö vikakoodi 1:een vai pysyykö 5:ssa
      Moro! joo mulla alkoi samalla tavalla oireilemaan ja juurikin tuo tulpat ja puolat ei auttanut asiaan ja sitten suuttimet irti ja koeponnistukseen ja 4 suutinhan se vuoti sylinteriin (roskiskamaa jos vuotaa) ja siten sekotti koko bank 2 sylinterit ja ilmoitti missfireä 456 sylintereiltä olen nyt yrittänyt etsiä järkevän hintaista suutinta eikä niitä löydy mistään pakko varmaan tyytyä 470e bemariosat firmaan

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5050
        • Paimio

        #18
        Kahdella tavalla nämä tuppaavat hajoamaan. Eli joko rupeavat vuotamaan sylinterin päälle tai sitten tukkiutuvat ja polttoainetta ei tule tarpeeksi.

        Jälkimmäinen toki se parempi vaihtoehto sillä sylinterin päälle vuotava polttoaine on suuri riski koneen hajoamiselle. Näitä jokunen vissiin mennytkin tästä syystä.

        Jälkimmäisen vian voi jopa suuttimien puhdistusaineella saada kuntoon ja sitä kait pitäisikin parin vuoden välein näihin laittaa vaikkei havaittavaa vikaa olisikaan. Itsekin ajattelin nyt ennen tämän kesän öljynvaihtoa sen tehdä.

        Vuotava suutin pitäisi olla aika helppo todeta sillä suuttimen pää on suoraan sytytystuplan yläpuolella eli tiputtaa tulpan pään märäksi/puhtaaksi jos vuotaa.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1838
          • Kotona/Poissa

          #19
          Joissakin ulkomaan foorumeissa suosittelevat vaihtamaan aina kaikki bankin suuttimet kerralla (1-3 tai 4-6), mutta tämä varmaan perustuu siihen, ettei ensimmäisen suuttimen uusiminen poistanut ongelmaa.

          Ja sehän johtunee tuosta epämääräisestä vikakoodista. Koeponnistuksessa jos löytyy vain yksi viallinen, voisi kuvitella sen uusimisen riittävän
          Last edited by Havis; 03-03-2022, 16:19.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5050
            • Paimio

            #20
            Varmintahan olisi tietysti vaihtaa kaikki suuttimet kerralla. Sillä varmasti uusi suutin toimii hieman eritavalla kuin vanha. Ja tokihan jos yksi vikaantuu voi olettaa että muut seuraavat perästä.

            Mutta nykyhinnoilla tuo on aika rahamiehen temppu vaihtaa kaikki kerralla. :think
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1838
              • Kotona/Poissa

              #21
              Originally posted by TheRipper View Post
              Kahdella tavalla nämä tuppaavat hajoamaan. Eli joko rupeavat vuotamaan sylinterin päälle tai sitten tukkiutuvat ja polttoainetta ei tule tarpeeksi.

              Jälkimmäinen toki se parempi vaihtoehto sillä sylinterin päälle vuotava polttoaine on suuri riski koneen hajoamiselle. Näitä jokunen vissiin mennytkin tästä syystä.

              Jälkimmäisen vian voi jopa suuttimien puhdistusaineella saada kuntoon ja sitä kait pitäisikin parin vuoden välein näihin laittaa vaikkei havaittavaa vikaa olisikaan. Itsekin ajattelin nyt ennen tämän kesän öljynvaihtoa sen tehdä.

              Vuotava suutin pitäisi olla aika helppo todeta sillä suuttimen pää on suoraan sytytystuplan yläpuolella eli tiputtaa tulpan pään märäksi/puhtaaksi jos vuotaa.
              Kylmäkäyntiongelmista ei muuten taida voidakkaan päätellä sitä onko suutin jumissa vai vuotaako se. Käy huonosti oli vika kumpi tahansa. Toki jos käynti kohta paranee, ei se kovin ihme tukos anakaan voi olla.

              Oisko niin, että jos käynti jatkuvasti huono => tukos
              Jos käynti elpyy hetken päästä => vuoto
              Last edited by Havis; 03-03-2022, 16:30.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • mmie
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 512
                • Kouvola

                #22
                Originally posted by Havis View Post
                Kylmäkäyntiongelmista ei muuten taida voidakkaan päätellä sitä onko suutin jumissa vai vuotaako se. Käy huonosti oli vika kumpi tahansa. Toki jos käynti kohta paranee, ei se kovin ihme tukos anakaan voi olla.

                Oisko niin, että jos käynti jatkuvasti huono => tukos
                Jos käynti elpyy hetken päästä => vuoto
                Kylmäkäynnistyksessä (ja joskus lämpimänäkin) pakokaasuissa melko vahva bensan haju, jos kovasti vuotaa.
                ex e36 325
                ex e46 328
                e92 335i FBO
                Ducati 900S ie
                KTM 640
                Suzuki GT550
                Honda CBR600

                Comment

                • Mikko-bmwE60
                  Newbiemmer
                  • Jun 2020
                  • 29
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Varmintahan olisi tietysti vaihtaa kaikki suuttimet kerralla. Sillä varmasti uusi suutin toimii hieman eritavalla kuin vanha. Ja tokihan jos yksi vikaantuu voi olettaa että muut seuraavat perästä.

                  Mutta nykyhinnoilla tuo on aika rahamiehen temppu vaihtaa kaikki kerralla. :think
                  jep tämäpä juurikin kun alkaa olemaan autolla ikää muutenkin... suoraan uutta tekniikkaa pellin alle uusien suuttimien hinnalla

                  Comment

                  • Mikko-bmwE60
                    Newbiemmer
                    • Jun 2020
                    • 29
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by Havis View Post
                    Joissakin ulkomaan foorumeissa suosittelevat vaihtamaan aina kaikki bankin suuttimet kerralla (1-3 tai 4-6), mutta tämä varmaan perustuu siihen, ettei ensimmäisen suuttimen uusiminen poistanut ongelmaa.

                    Ja sehän johtunee tuosta epämääräisestä vikakoodista. Koeponnistuksessa jos löytyy vain yksi viallinen, voisi kuvitella sen uusimisen riittävän
                    sain tammosen mielikuvan että noita index 11 suuttimia voi vaihtaa 1 kerrallaan kunhan muut ovat kunnossa ja index11 numerolla! Muut suuttimet finjectorin mukaan kuin uudet puhdistuksen ja koeponnistuksen jalkeen.

                    Comment

                    • Mikko-bmwE60
                      Newbiemmer
                      • Jun 2020
                      • 29
                      • Joensuu

                      #25
                      Originally posted by mmie View Post
                      Kylmäkäynnistyksessä (ja joskus lämpimänäkin) pakokaasuissa melko vahva bensan haju, jos kovasti vuotaa.
                      jep kylmana kun lyo tulille niin kay vajailla ennenkuin lampiaa kunnolla ja vika haviaa niin minun auto teki.

                      Comment

                      • 205/65-15H
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1422

                        #26
                        ^tärisee tyhjäkäynnillä varsinkin kylmäkäynnistyksen jälkeen, veto ei ole puhdasta yläkierroksille ja saattaa lyödä keltaisen moottorin vikavalon.
                        e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                        e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                        Ioniq5 AWD -22
                        Leaf 40kwh -18

                        Comment

                        • Mikko-bmwE60
                          Newbiemmer
                          • Jun 2020
                          • 29
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by TheRipper View Post
                          Taitaa tilanne olla aika umpisurkea nyt noiden suuttimien suhteen syystä tai toisesta.

                          Reilu vuosi sitten kun katselin niin alle 800€ sai uusia tarvikkeena (ja 1200€ originaalina) koko setin...nykyään ei tahdo edes löytää mistään enään.

                          Jotain käsittämätöntä on noissa tapahtunut.

                          Nyt taitaa järkevintä olla yrittää saada vanhoja korjattua jotenkin....:think
                          jep tanaan selvisi sekin etta niita ei oikeasti saa varmaan mistaan suomesta ja ulkomailta todella huono saanti myos en tieda tarjotkaa jos loytyy kaytettyja jos niista saisi yhden pelin tekemalla! :think

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1838
                            • Kotona/Poissa

                            #28
                            Originally posted by Mikko-bmwE60 View Post
                            jep tanaan selvisi sekin etta niita ei oikeasti saa varmaan mistaan suomesta ja ulkomailta todella huono saanti myos en tieda tarjotkaa jos loytyy kaytettyja jos niista saisi yhden pelin tekemalla! :think
                            Nyt noita tuntuu saavan, mutta hinta on kohillaan.
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              #29
                              Rupeehan tuo olemaan hinta kohdallaan, kun vajaa 400€ kappale saksassa, bemariosilla 470...
                              Siinä ei pari harrasteyksikköä riitä, jos ja kun kaikki 6 menee kerralla vaihtoon.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎