Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 2007 523 räpeltää edelleen tyhjäkäynnillä ja matalalta vedätettäessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jehna
    Bimmer Rookie
    • Sep 2021
    • 42
    • Helsinki

    E61 2007 523 räpeltää edelleen tyhjäkäynnillä ja matalalta vedätettäessä

    Antoi vikakoodin cylinder 1 missfire. Lisäksi Nitrogen oxide sensor, offset - Intermittent frequent.
    Vaihdoin puolan ja korjaantui.
    Ajoin 300km alko röpeltää rajusti kylmästä kun käynnistin. Luin koodit, cylinder 6. Missfire ja cencory. Moottori valo syttyi
    Vaihdoin kaikki tulpat ja loput puolat. Menin just koeajolle, hieman vielä röpeltää mut huomattavasti vähemmän. Voiko tulppien uusinta vaatia hieman ajoa et asettuu? Muita ideoita? Kiitos
  • Jehna
    Bimmer Rookie
    • Sep 2021
    • 42
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by Jehna View Post
    Antoi vikakoodin cylinder 1 missfire. Lisäksi Nitrogen oxide sensor, offset - Intermittent frequent.
    Vaihdoin puolan ja korjaantui.
    Ajoin 300km alko röpeltää rajusti kylmästä kun käynnistin. Luin koodit, cylinder 6. Missfire ja cencory. Moottori valo syttyi
    Vaihdoin kaikki tulpat ja loput puolat. Menin just koeajolle, hieman vielä röpeltää mut huomattavasti vähemmän. Voiko tulppien uusinta vaatia hieman ajoa et asettuu? Muita ideoita? Kiitos
    Moottorivalikoima sammui juuri. Silti hieman räpeltää.

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1836
      • Kotona/Poissa

      #3
      Mulla auto just pajalla vähän samoilla oireilla. Diagnoosti: Venttiilikopassa oleva huohotinkalvo rikki.

      Vie auto pajalle joka osaa asiansa ni eiköhän se siellä selviä.
      Last edited by Havis; 25-03-2022, 19:04.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Jehna
        Bimmer Rookie
        • Sep 2021
        • 42
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Havis View Post
        Mulla auto just pajalla vähän samoilla oireilla. Diagnoosti: Venttiilikopassa oleva huohotinkalvo rikki.

        Vie auto pajalle joka osaa asiansa ni eiköhän se siellä selviä.
        Kiitos kommenteista. Nollasin viat ja tuli heti uusi. Nyt siirtyi 3 pystyyn. Siihen olen uusinut puolan 3kk sitten.

        Missä se huohotinkalvo on?

        Huomasin kolmosessa halkeaman siinä muoviputkessa johon puola laitetaan. Voiko se jotenkin vaikuttaa asiaan?

        Comment

        • Jehna
          Bimmer Rookie
          • Sep 2021
          • 42
          • Helsinki

          #5
          Katsoin edellisen omistajan teettämiä huoltoja. Venttiilikoppa, tiiviste ja disa vaihdettu 2020!!!


          Tässä vielä listaa mitä muuta on tehty:
          -Siemens vdo suuttimet 6kpl 2020
          -nox ja disa venttiili 2020
          -vanos mekaaninen vika korjattu 2021
          Korkeapainepumppu 2015

          Autolla ajettu nyt 296tkm.

          Tietääkö joku hyvän pajan Helsingin alueella?
          Last edited by Jehna; 25-03-2022, 20:24.

          Comment

          • Cunttory
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1772
            • Kuopio

            #6
            Sinulla lienee N53 moottori. Huohotin on siinä tapauksessa venttiilikopassa 5 ja 6 suutinputkien välissä kiinteästi oleva "kiekko". Jos lämpimällä moottorilla kärsii avata öljyntäyttökorkin moottorin pyöriessä ilman suurempaa imuvastusta ja auto jää pyörimään, niin tuskin se kalvo on rikki. Nox sensorin vikakoodin voi tässä vaiheessa sivuuttaa.

            Mielenkiinnosta, onko sinulla maksukuitti vaihdetuista suuttimista, jos on niin paljonko suuttimien hinta on, ilman työn tms osuutta?
            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

            Comment

            • Jehna
              Bimmer Rookie
              • Sep 2021
              • 42
              • Helsinki

              #7
              Kokeilen ton testin.

              Yhen ostanut laakkoselta hinta 298€/kpl.
              Muut Saksasta hintaan 1286€.
              Nyt lienee ainakin 10% kalliimpi.

              T

              Comment

              • Cunttory
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1772
                • Kuopio

                #8
                Sillä hintaa kyselin jos kyseessä olis olleet kunnostetut suuttimet, mutta voisi olettaa että kyseessä on uudet noilla hinnoilla. Siltikin kannattais katsoa inpalla/istalla suuttimien toimintaa muiden toimien ohella.
                Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                Comment

                • Jehna
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2021
                  • 42
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Cunttory View Post
                  Sillä hintaa kyselin jos kyseessä olis olleet kunnostetut suuttimet, mutta voisi olettaa että kyseessä on uudet noilla hinnoilla. Siltikin kannattais katsoa inpalla/istalla suuttimien toimintaa muiden toimien ohella.
                  Kiitti. Joo suutin edelleen voi olla syy. Esim tukkeutunut? Sotkisi tiettävästi myös muiden pyttykerhon toimintaa. Mitä tarkoitat inpa/insta?

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Jehna View Post
                    Kiitti. Joo suutin edelleen voi olla syy. Esim tukkeutunut? Sotkisi tiettävästi myös muiden pyttykerhon toimintaa. Mitä tarkoitat inpa/insta?
                    BMW diagnostiikkaohjelmia inpa/ista. Niillä katsomaan miltä näyttää.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • TFV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 3080
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Legendaarista Hemiä lainatakseni: imuilmavuoto.
                      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1836
                        • Kotona/Poissa

                        #12
                        Originally posted by TFV View Post
                        Legendaarista Hemiä lainatakseni: imuilmavuoto.
                        Ja nyrkkisääntö nro 1: ala vianhaku aina halvimmasta osasta, ni ei tule turhaan ostettua tuhansien edestä osia.

                        Ja Hemin "legendaarisuudesta":

                        "E39 ei ruostu. Ikinä. Piste"

                        Jeeep jep jep...
                        Last edited by Havis; 26-03-2022, 21:29.
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • tontze
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2014
                          • 101
                          • Tampere

                          #13
                          Aikoinaan imuilmavuotoja tuolla pilot start spraylla etsittiin, sitä kun suihki imupuolen rakenteisiin niin kierrokset kohos aina kun jostain vuotokohdasta imas aineet sisään..
                          BMW E60 520ia 2009
                          BMW R1200GS 2009

                          Comment

                          • aae30
                            BTCF Member
                            • May 2010
                            • 2712
                            • .fi

                            #14
                            Originally posted by tontze View Post
                            Aikoinaan imuilmavuotoja tuolla pilot start spraylla etsittiin, sitä kun suihki imupuolen rakenteisiin niin kierrokset kohos aina kun jostain vuotokohdasta imas aineet sisään..
                            näin uusissa tuo vaatii melkein diagnostiikan kautta näköyhteyden toimivien lambdan/lambdojen arvoihin.
                            savulla luulisin löytyvän varmemmin.
                            Sorry I'm Not Sorry
                            E34 540iA 93 sedan
                            E34 540iA 93 sedan
                            E39 530iA 00 touring

                            Comment

                            • Jehna
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2021
                              • 42
                              • Helsinki

                              #15
                              Vika löytyi. 3 pytyn puolan johtokniinnityksen lukitsin oli viallinen. Johtonippu ei kunnolla pysynyt kiinni. Nyt pelaa ja koodia ei tuu

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎