Announcement

Collapse
No announcement yet.

525D Turbo entinen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fuzino
    Bimmer Rookie
    • Nov 2021
    • 39
    • Oulu

    525D Turbo entinen?

    Elikkä auto välillä vetäsee vikatilaan jos käynnistämisen jälkeen ensimmäinen "Raskaampi kiihdytys" on esimerkiksi motarille kiihdyttäminen. INPAlla katsoin niin ECU pyytää 2.4 bar maksimissaan, mutta actual pressure menee sinne !2.8 tai !3.0 paikkeille. Joskus myös haisee öljy kovemman kiihdytyksen jälkeen.

    Linkki videoon jossa näkee miten tuo sähköohjain ohjaa nuita VNT-siipiä, ei ainakaan omaan silmään näytä ihan oikealta? Ja kuva vielä tuosta turbon imusiivistä.

    Attached Files
    BMW E46 2000 330Ci

    Vikakoodien lukua, koodauksia Oulun alueella E-sarjan bemareihin.
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9156
    • Oulu

    #2
    Varsin loogiseltahan tuo servon toiminta näyttää. Kompurasiipien perusteella turbo on joka tapauksessa vaihtokunnossa.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Zetz
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 3232
      • Joensuu

      #3
      sieltä on mennyt ilmeisesti läpi joku mekaaninen vittusaatana, joo, siivet entiset joten ahdin varmasti muutenkin rikki.
      puh/txt/whatsapp: 0452673541
      näillä mennään talvella:
      e39 523ia arctic silver
      e87 116i Japanrot
      ja näillä kesällä:
      e30 328i *Rot m50b28

      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5265
        • Pirkkala

        #4
        Tuo on syönyt hiekkaa jo pitkään.

        Mutta ei tuo todennäköisesti ole syy liian kovaan ahtopaineeseen
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • fuzino
          Bimmer Rookie
          • Nov 2021
          • 39
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Varsin loogiseltahan tuo servon toiminta näyttää. Kompurasiipien perusteella turbo on joka tapauksessa vaihtokunnossa.
          Mietin vaan tuota kun siivet menee kiinni>auki>takaisin kiinni kun ottaa pikaisesti kierroksia.. ja tämä sen jälkeen kun kierrokset on jo melkeen laskeneet, että jumittaako mulla jotenkin ne johdesiivet turbon pakopuolella joka aiheuttaa yliahtamisen 🤔 Tai oiskohan softassa jotakin
          Last edited by fuzino; 13-07-2022, 20:02.
          BMW E46 2000 330Ci

          Vikakoodien lukua, koodauksia Oulun alueella E-sarjan bemareihin.

          Comment

          • fuzino
            Bimmer Rookie
            • Nov 2021
            • 39
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Tuo on syönyt hiekkaa jo pitkään.

            Mutta ei tuo todennäköisesti ole syy liian kovaan ahtopaineeseen
            No sitten ei varmaankaan jää muita vaihtoehtoja kun softassa joku virhe? Nimittäin ilmeisesti joku tehnyt ton softan ite.
            BMW E46 2000 330Ci

            Vikakoodien lukua, koodauksia Oulun alueella E-sarjan bemareihin.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎