Moi.
Pahoittelut etukäteen jos tämä selviäisi haulla, mutta muutaman tunnin lukeminen ei riittänyt.
Eli vaihteiston öjynvaihto ois edessä. Tuli tilattua ZF öljypohja, 13 litraa ZF Lifeguard 6 öljyä (ajattelin että ~3 litraa haaskaisin DIY huuhtelemiseen) sekä ZF mechanotronicin ja laatikon välinen tiivistesarja.
Haussa olisi vielä solenoidisarja. Ebay on katsottu läpi, mutta en vain saa selville kumpi sarja olisi oikea. Olin melkein jo tilaamassa saksasta ZF 1068298044 solenoidisarjan missä 3 keltaista, 3 sinistä ja 1 musta solenoidi, mutta en mistään saanut varmistettua että varmasti sopii. Löytyy sellaisiakin sarjoja missä on lisäksi vihreä, oranssia jne.
Auto on E61 530 xdrive -08 LCI joka on tullut linjalta muistaakseni 10/2007. Realoem:n mukaan autossa olis laatikkona GA6HP26Z-W4E. Vaihteiston BMW-numero olisi 24007581584 ja ZF:n vertailutaulokon mukaan kyseessä olis ZF:n 1068.052.054. Saatan olla täysin väärässä, mutta jos joltain löytyisi innostusta auttamaan niin kysy ihmeessä tarkempia tietoja.
Eli minkälainen solenoidisarja tähän sopisi ja onko ehdotta mistä ostaisin jos ei ebay:stä? Toki ebaystakin tulisi hankittua uusi sarja ZF:n solenoideja eikä mitään kopioita tai kunnostettuja.
Kuten ylempänä kirjoitin olisi myös tarkoitus huuhdella 3 l. tuoretta öljyä turbiinin ja lauhduttimen läpi jotta jäisi 9-10 l laatikkoon kuten ohjeissa sanotaan. En nyt vain saa selville mikä putki/letku pitäisi irroittaa ja mistä huuhtelua varten. Löytyisikö keltään jopa kuva?
Ja tähän liittyen tosiaan tarkoitus:
- Huollon jälkeen täyttää öljyt kunnes alkaa valumaan pihalle.
- Irroittaa oikea letku/putki ja kiinnittää siihen läpinäkyvä letku jatkeeksi.
- Käynnistää moottori kunnes ~3 litraa on tullut pihalle (vissiin 10-15 sek)
- Putket/letkut kiinni ja uusi täyttö
- Käynnistys
- Vaihteiden läpikäynti
- Täyttö kunnes alkaa valumaan pihalle
- Lämpötilan seuranta kunnes oikea saavutettu
- Täyttöproppu kiinni
- Adaptioiden nollaus ja kalibrointi siihen liittyvien ajo-ohjeiden mukaan
Tiedän että 3 litraa saattaa olla liian vähän, mutta parempi kuin ei ollenkaan eikä ole varaa haaskata sen enempää öljyä.
Kiitos etukäteen mahdollisesta avusta.
T.
Steff
Pahoittelut etukäteen jos tämä selviäisi haulla, mutta muutaman tunnin lukeminen ei riittänyt.
Eli vaihteiston öjynvaihto ois edessä. Tuli tilattua ZF öljypohja, 13 litraa ZF Lifeguard 6 öljyä (ajattelin että ~3 litraa haaskaisin DIY huuhtelemiseen) sekä ZF mechanotronicin ja laatikon välinen tiivistesarja.
Haussa olisi vielä solenoidisarja. Ebay on katsottu läpi, mutta en vain saa selville kumpi sarja olisi oikea. Olin melkein jo tilaamassa saksasta ZF 1068298044 solenoidisarjan missä 3 keltaista, 3 sinistä ja 1 musta solenoidi, mutta en mistään saanut varmistettua että varmasti sopii. Löytyy sellaisiakin sarjoja missä on lisäksi vihreä, oranssia jne.
Auto on E61 530 xdrive -08 LCI joka on tullut linjalta muistaakseni 10/2007. Realoem:n mukaan autossa olis laatikkona GA6HP26Z-W4E. Vaihteiston BMW-numero olisi 24007581584 ja ZF:n vertailutaulokon mukaan kyseessä olis ZF:n 1068.052.054. Saatan olla täysin väärässä, mutta jos joltain löytyisi innostusta auttamaan niin kysy ihmeessä tarkempia tietoja.
Eli minkälainen solenoidisarja tähän sopisi ja onko ehdotta mistä ostaisin jos ei ebay:stä? Toki ebaystakin tulisi hankittua uusi sarja ZF:n solenoideja eikä mitään kopioita tai kunnostettuja.
Kuten ylempänä kirjoitin olisi myös tarkoitus huuhdella 3 l. tuoretta öljyä turbiinin ja lauhduttimen läpi jotta jäisi 9-10 l laatikkoon kuten ohjeissa sanotaan. En nyt vain saa selville mikä putki/letku pitäisi irroittaa ja mistä huuhtelua varten. Löytyisikö keltään jopa kuva?
Ja tähän liittyen tosiaan tarkoitus:
- Huollon jälkeen täyttää öljyt kunnes alkaa valumaan pihalle.
- Irroittaa oikea letku/putki ja kiinnittää siihen läpinäkyvä letku jatkeeksi.
- Käynnistää moottori kunnes ~3 litraa on tullut pihalle (vissiin 10-15 sek)
- Putket/letkut kiinni ja uusi täyttö
- Käynnistys
- Vaihteiden läpikäynti
- Täyttö kunnes alkaa valumaan pihalle
- Lämpötilan seuranta kunnes oikea saavutettu
- Täyttöproppu kiinni
- Adaptioiden nollaus ja kalibrointi siihen liittyvien ajo-ohjeiden mukaan
Tiedän että 3 litraa saattaa olla liian vähän, mutta parempi kuin ei ollenkaan eikä ole varaa haaskata sen enempää öljyä.
Kiitos etukäteen mahdollisesta avusta.
T.
Steff
Comment